Energieleveranciers

Maar vooral: een voorschot zegt niets. Ik kan in de app mijn voorschot op 10 euro zetten. Of 200 euro. Maar is die 10 euro beter dan die 200 euro, als ik op het eind van de rit een afrekenfactuur van 2280 dan wel respectievelijk 0 krijg?

Enige wat telt is uw voorschotten + finaal saldo, voorschot op zich zegt absoluut niets.
Klopt, geschatte afrekening kwam op een +/- 1400 euro/jaar ipv de nu +/- 2700. Even de registratie van de panelen afwachten en dan de 'nieuwe' verlenging eens tegoei bekijken.
Das geen kortingske meer, das u jaren in het zak laten zetten hebben en nu door een telefoontje ben je op een 2025 tarief gezet.
Kwa contract zat ik op de Flow van 2 jaar terug, enkel de injectie kreeg ik niet.

Iets fout gelopen tussen Fluvius en Engie, wordt wel met terugwerkende kracht recht gezet want datum keuringsattest klopt + ze zagen bij Fluvius ook dat ik injecteerde, enkel dat er met de registratie iets misgelopen was.

Engie is pissig. Sinds de aankondiging dat we weg gaan is het voorgesteld voorschot bedrag van 20 naar 300 gegaan :laugh: Ik dacht het niet.

We verbruiken op en jaar met moeite voor 300 euro, wappies.

Overigens is de move van Engie flow naar Luminus volledig fout gelopen. Al 3x telefoon gekregen van mijnenergie.be dat het niet lukt om de migratie te starten maar in de luminus app (ik ben er al gas klant) zie ik de migratie voor elektriciteit al een week 'in progress'...

Klinkt alsof alles OK komt -_-

Hier ligt het voorschot op 100 euro/maand, doordat ik tussen 16 November 2024 (contract engie flow) en 1 Mei 2025 (meteropname) bijna al mijn jaarverbruik heb. Dat ik sinds Mei nagenoeg niets verbruikt heb doet niets aan het berekend voorschotbedrag af, terwijl dat in realtiteit de helft moet zijn. Ik zie het wel bij de slotfactuur zeker.

Heb ook al telefoon van mijnenergie gehad omdat de overgang niet lukt, maar dat was omdat ik de EAN nummer van de gasmeter had opgegeven. Ondertussen zit het nieuw contract van Luminus in de mailbox. Ingang vanag 16/11/2025.

Dankjewel.

Eens op pc kijken dan. Dat werkt wat beter.

EDIT

Dit is de beste aanbieding die ertussen staat. Engie flow.

Dit is de voorwaarde.

Eenmalig welkomstvoordeel voor nieuwe klanten van €45 (inclusief 6% BTW) + c€2.25/kWh, bij het afsluiten van een aardgascontract met Electrabel nv, na leverancierswissel. Verrekend op uw afrekeningen pro-rata temporis of pro-rata uw verbruik gedurende het 1ste contractjaar. Niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.

Begrijp ik het goed dat ik in dat jaar gewoon kan overstappen zonder me zorgen te maken over de kortingen?

Hoe korter de voorwaarden, hoe beter?
Iemand?

Hier ligt het voorschot op 100 euro/maand, doordat ik tussen 16 November 2024 (contract engie flow) en 1 Mei 2025 (meteropname) bijna al mijn jaarverbruik heb. Dat ik sinds Mei nagenoeg niets verbruikt heb doet niets aan het berekend voorschotbedrag af, terwijl dat in realtiteit de helft moet zijn. Ik zie het wel bij de slotfactuur zeker.

Heb ook al telefoon van mijnenergie gehad omdat de overgang niet lukt, maar dat was omdat ik de EAN nummer van de gasmeter had opgegeven. Ondertussen zit het nieuw contract van Luminus in de mailbox. Ingang vanag 16/11/2025.

Hmm - straks eens dubbel checken of ik niet de foute EAN heb doorgegeven-_-

Dag Mati,

pro-rata temporis: naar ratio van de tijd.
Voor de rest kunnen wij niet meer doen dan de voorwaarden lezen net zoals je zelf doet.
ik probeer meestal kortingen te vermijden. Je moet vaak een volledig jaar blijven om deze volledig te krijgen.
in uw geval precies niet (pro rata temporis): ik denk 0.5y blijven, factor 0.5 van korting krijgen

Engie is pissig. Sinds de aankondiging dat we weg gaan is het voorgesteld voorschot bedrag van 20 naar 300 gegaan :laugh: Ik dacht het niet.
Ik denk dat er een algemene fout is, wij kregen een afrekening van €4000 (wat overeenkomt met €300 per maand) terwijl er niets gewijzigd is. Ik heb uitleg gevraagd en kreeg nog geen antwoord.

Ik denk dat er een algemene fout is, wij kregen een afrekening van €4000 (wat overeenkomt met €300 per maand) terwijl er niets gewijzigd is. Ik heb uitleg gevraagd en kreeg nog geen antwoord.

Dat zullen eerder verkeerde meetgegevens van Fluvius zijn. Maar dat zou je moeten terugzien op de eindafrekening zelf.

Ik kreeg advies om mijn voorschot te verlagen :lol:

Omdat ik geen zin heb om in januari 700 euro te moeten leggen om in juli terug te krijgen.
Als je dat elke maand zelf aan de kant zet, betaal je toch niets bij en moet je ook niets "terugkrijgen". Het geld dat je dan zou terugkrijgen, kun je veel beter laten renderen dan op het einde van het jaar te ontvangen.

Als je dat elke maand zelf aan de kant zet, betaal je toch niets bij en moet je ook niets "terugkrijgen". Het geld dat je dan zou terugkrijgen, kun je veel beter laten renderen dan op het einde van het jaar te ontvangen.

Maar het gaat niet over terugkrijgen of het geld bij te houden, als ik van januari tot maart al effectief 70% van mijn stroomverbruik moet financieren blijft er weinig "geld" over om de rest van het jaar te laten renderen. Dan ben ik toch beter dat die kosten gespreid worden over de rest van het jaar ipv Engie al 2000 euro te geven tijdens de winter?

Ik werk met maandelijkse voorschotten en ik hou het zelf in het oog hoeveel mijn jaarrekening zou zijn. Aan het eind zit ik meestal met een kleine opleg ipv dat ik moet terug krijgen.

In de winter kan je het te weinig betaalde ook gewoon investeren. Alleen als getallen achter de komma belangrijk zijn moet je maandelijks afrekenen...

Hier is dat vooral op voorschot omdat we uitgaven per jaar begroten en daar een maandinleg tegenover zetten. Het zou ambetant zijn dat dat de ene maand 20 euro is voor energie en een half jaar later ineens 300 euro.

dwaas voorbeeld, maar stel dat je 3000 euro kapitaal hebt voor je stroom.
Bij gespreide maandbedragen kan je 32 euro intrest sprokkelen op dat bedrag terwijl je kapitaal maandelijks met een gelijk bedrag vermindert.

Als je werkelijk verbruik betaalt ben je het grootste stuk van je kapitaal al kwijt tegen eind maart, en kan je nog maar een goeie 20 euro intrest krijgen.

dwaas voorbeeld, maar stel dat je 3000 euro kapitaal hebt voor je stroom.
Bij gespreide maandbedragen kan je 32 euro intrest sprokkelen op dat bedrag terwijl je kapitaal maandelijks met een gelijk bedrag vermindert.

Als je werkelijk verbruik betaalt ben je het grootste stuk van je kapitaal al kwijt tegen eind maart, en kan je nog maar een goeie 20 euro intrest krijgen.

Even vermelden dat dat op JAARBASIS is eh, op maandbasis gaat het dus om 1 euro, mijn gecijfer achter de komma dus. Zeker hier, aangezien de energiefactuur op jaarbasis een 1000 euro is (en dat betaal ik volledig met thuisladen).

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met energykings? ons contract met engie (enkel elektriciteit, wij hebben geen gas meer) loopt af binnen 4 weken en wil veranderen. Energykings is in mijn geval zeker niet de goedkoopste (geen promos maar gewoon een correcte prijs lijkt me), de prijs zou toch minder zijn dan mijn huidig Easy, variabel, contract van afgelopen jaar en dan heb je dat systeem met die coins nog, handig voor mensen die online shoppen (collect & go, bol.com, etc) Het rare is, ik wou me gisteren inschrijven op de website en gewoon al een account maken lukte niet... Dan stel ik me wel vragen bij het hele gebeuren... Afin, iemand ervaring met deze 'Belgische startup'?

Waarom kiezen jullie niet voor maandelijks afrekenen?
Hier hetzelfde als bovenstaande.
Dan ga ik maanden hebben dat ik +€100 moet betalen en dan vervolgens maanden dat ik geld ga terug krijgen.
Nu betaal ik heel het jaar door een vast bedrag en op eindafrekening betaal ik nog een beetje extra. Ik probeer ook steeds dat ik geld moet betalen aan de leverancier en niet geld moet terug krijgen.
Nog nooit voor verrassing gestaan.

Nu vroeg ik mij wel af of ze bij een voorschot nog werken met een apart verbruiksprofiel of pakken ze tegenwoordig wel het reëel verbruik van de digitale teller?

Terug
Bovenaan