Energieleveranciers

Ze kunnen wel blijkbaar onmogelijk de maandelijkse facturatie laten staan. Dat moet ge terug aanvragen nadat het contract gestart is. Ri-di-cuul.
Goed dat je het zegt, dan moet ik dat ook terug laten aanpassen. Best vervelend idd, want dat is dan ook een jaarlijks iets dat je moet doen.

Wel vreemd dat asap bij Eneco 1/10 is en ik die in november pas naar Luminus wil gaan de switch al zou maken in septenber. 😁
Heb Luminus gecontacteerd en ze hebben het overgemaakt aan de juiste dienst. Ik heb zo'n vermoeden dat ik weer een paar keer zal mogen bellen komende weken om het in orde te krijgen. En dan nog hopen dat Engie de wijziging ook doorkrijgt en niet te vroeg m'n contract stopzet want dan heb ik geen leverancier en loop ik m'n korting mis. Wat een gedoe om even te switchen van leverancier...
Hier ook overschakeling naar Comfyflex aangevraagd voor november. Nu krijg ik net een mail met het contract waar de gewenste startdatum 21 september ingevuld staat... Nog anderen dit probleem? Aanvraag is ingediend via mijnenergie.be.
Ik had dat probleem ook vorig jaar met Engie (toen ook via mijnenergie). Ditmaal ben ik rechtstreeks via Luminus gegaan want ik vertrouwde het niet meer en nu is het meteen correct.

Blijkbaar maakt men soms wel eens een fout als het van mijnenergie komt. Maar normaal heb je een bewijs verkregen van mijnenergie met de juiste contractdatum op. Dus een ramp is dit niet. Maar je gaat dit dus wel moeten laten rechtzetten door Luminus.

Ik had dat probleem ook vorig jaar met Engie (toen ook via mijnenergie). Ditmaal ben ik rechtstreeks via Luminus gegaan want ik vertrouwde het niet meer en nu is het meteen correct.

Blijkbaar maakt men soms wel eens een fout als het van mijnenergie komt. Maar normaal heb je een bewijs verkregen van mijnenergie met de juiste contractdatum op. Dus een ramp is dit niet. Maar je gaat dit dus wel moeten laten rechtzetten door Luminus.
Ik wou eerst ook rechtstreeks via Luminus gaan, maar dan kwam ik duurder uit en ik kwam er niet echt achter hoe het kwam. Daarom uiteindelijk via mijnenergie gegaan omdat ik niet zeker wist of ze misschien een additionele korting gaven via mijnenergie. In de email van mijnenergie zie ik spijtig genoeg nergens een datum staan, dus ik hoop dat Luminus het op tijd fixt. Als het binnen 14 dagen niet in orde is, zeg ik het contract bij Luminus terug op.

Ik heb eerst een mail gekregen van mijnenergie dat mijn contractaanvraag goed ontvangen is. Hier staat inderdaad geen datum op.
Nadien volgt een mail van Luminus met 4 documenten, waaronder mijn contract. Hierin staat de correcte datum van overstap.

Om een of andere reden had ik een webpagina link vanuit mijnenergie waar de datum opstond.
Maar ja mss hebben ze dit ondertussen aangepast of staan mensen daar niet bij stil en bewaren ze die pagina niet in hun historiek?

Swoit .. ik had er alvast ook problemen mee via mijnenergie in het verleden.

PS. Je kan ook altijd ne email sturen naar mijnenergie. Ze kunnen de datum die je doorstuurde bevestigen. Ze reageren meestal vrij snel.

PS. Je kan ook altijd ne email sturen naar mijnenergie. Ze kunnen de datum die je doorstuurde bevestigen. Ze reageren meestal vrij snel.
Heb ik zonet ook even gedaan, merci. Luminus is nu op de hoogte en Mijn Energie ook. Dat zij het maar samen oplossen.
Als ik dan binnen 7 dagen nog geen nieuw contract gezien heb, beroep ik me op m'n recht om binnen 14 dagen op te zeggen.

startdatum staat standaard op asap, je moet via mijnenergie specifieren de exacte datum. (Bvb 1/12) Wat ik wel had was dat ik bij voorgaande aardgas leverancier “engie” aanduid er op het overzicht “onbekend” staat.

Jammer dat de prcocedure van maandelijks afrekenen terug doorlopen moet worden.

startdatum staat standaard op asap, je moet via mijnenergie specifieren de exacte datum. (Bvb 1/12)
Dat had ik vorig jaar gedaan. Ik had ook een bewijs via een mijnenergie link, mijnenergie bevestigde dit ook op mail én toch stond het alsnog foutief op mijn Engie contract.

Foutjes kunnen gebeuren zelfs al vul je alles correct in.

Dat had ik uiteraard gedaan maar ik lees 2 versies hier. Toch bedankt voor de constructieve bijdrage.
Via luminus zelf is er ook de korting maar net iets minder dan via mijn energie, maar je schakelt wel de tussenpersoon uit:
24% vs 26% korting op de energieprijs
150 vs 160 cashback korting
Die 20 euro korting via domiciliering weet ik niet of die ook op mijnenergie telt

Dat had ik uiteraard gedaan maar ik lees 2 versies hier. Toch bedankt voor de constructieve bijdrage.
Het antwoord op je vraag heb ik letterlijk beantwoord, met link erbij. Dat is naar mijn mening een duidelijk antwoord op je vraag. Als het dat niet is mag je je vraag altijd verduidelijken, want dan heb ik die mis begrepen. Het is ook fijn voor iedereen als we de toon wat constructief houden, en niet om de 5 posts in herhaling vallen.

Kan iemand me op weg helpen om goed te vergelijken?

Ik heb een account gemaakt op mijnenergie en verbonden met fluvius.

Eneco komt er als beste uit. Wss door de hoge korting maar dat is een variabel contract.

Waar moet ik op letten?

Kan iemand me op weg helpen om goed te vergelijken?

Ik heb een account gemaakt op mijnenergie en verbonden met fluvius.

Eneco komt er als beste uit. Wss door de hoge korting maar dat is een variabel contract.

Waar moet ik op letten?
Je kan de filters aanpassen. Als je vb liever een vast contract heb dan kan je dat eruit filteren.
Daarnaast moet je de voorwaarden bekijken van die kortingen.
Pro rata niet pro rata...

Meestal bij een eneco, engie, luminus kan je er niets verkeerd mee doen.

Je kan de filters aanpassen. Als je vb liever een vast contract heb dan kan je dat eruit filteren.
Daarnaast moet je de voorwaarden bekijken van die kortingen.
Pro rata niet pro rata...

Meestal bij een eneco, engie, luminus kan je er niets verkeerd mee doen.
Dankjewel.

Eens op pc kijken dan. Dat werkt wat beter.

EDIT

Dit is de beste aanbieding die ertussen staat. Engie flow.

Dit is de voorwaarde.

Eenmalig welkomstvoordeel voor nieuwe klanten van €45 (inclusief 6% BTW) + c€2.25/kWh, bij het afsluiten van een aardgascontract met Electrabel nv, na leverancierswissel. Verrekend op uw afrekeningen pro-rata temporis of pro-rata uw verbruik gedurende het 1ste contractjaar. Niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen.

Begrijp ik het goed dat ik in dat jaar gewoon kan overstappen zonder me zorgen te maken over de kortingen?

Hoe korter de voorwaarden, hoe beter?

Laatst bewerkt:
Zonet proactief contact opgenomen met Engie ivm korting bestaande klanten,
van 226 euro naar +/- 130 euro gegaan.
Enerzijds vallen de vaste kosten weg, de energieprijs krijgt een korting van 3 cent, jeej, en ze hebben gezien dat ze geen melding van mijn zonnepanelen hebben... Fluvius gebeld => nooit doorgegeven => jaarlijkse inh-jectie van 10.658 kWh wordt niet afgetrokken.

Dus we gaan iets goedkoper uitkomen en we weten direct waarom mijn woning "zoveel verbruikte" tegenover de andere nieuwbouwen die hier passeren :p

Zonet proactief contact opgenomen met Engie ivm korting bestaande klanten,
van 226 euro naar +/- 130 euro gegaan.
Enerzijds vallen de vaste kosten weg, de energieprijs krijgt een korting van 3 cent, jeej, en ze hebben gezien dat ze geen melding van mijn zonnepanelen hebben... Fluvius gebeld => nooit doorgegeven => jaarlijkse inh-jectie van 10.658 kWh wordt niet afgetrokken.

Dus we gaan iets goedkoper uitkomen en we weten direct waarom mijn woning "zoveel verbruikte" tegenover de andere nieuwbouwen die hier passeren :p

Das geen kortingske meer, das u jaren in het zak laten zetten hebben en nu door een telefoontje ben je op een 2025 tarief gezet.

Maar vooral: een voorschot zegt niets. Ik kan in de app mijn voorschot op 10 euro zetten. Of 200 euro. Maar is die 10 euro beter dan die 200 euro, als ik op het eind van de rit een afrekenfactuur van 2280 dan wel respectievelijk 0 krijg?

Enige wat telt is uw voorschotten + finaal saldo, voorschot op zich zegt absoluut niets.

Terug
Bovenaan