Energieleveranciers

Stond ergens in de kleine lettertjes als voetnoot op de taeiefkaart.
En hier letterlijk:

€ 146 voor je elektriciteit
€ 142 voor je gas
€ 20 in het geval van domiciliëring
24% korting op de energiekost van je elektriciteit en je gas

Ok thx. Wel raar dat ze het niet tonen in de maandprijs bij prijsberekening voor nieuwe klanten.

Ben ook al wat aan het rondkijken voor een nieuw contract. (Flow vervalt op 24/11)

Net:
-Verbruik: 2500kWh
-Injectie: 6600kWh
-Capaciteitstarief: 2,9kW
Ondertussen een batterij geplaatst, dus verbruik en injectie zal nog wel wat dalen.
Verwarming/warmt water voorzien met een warmtepomp, dus geen gas aansluiting.

Dan kom ik momenteel het beste uit op Eneco zon & wind flex.
-Vaste korting van €100 + 5,2c/kWh korting op verbruik.

Kom ik uit op €418,18 per jaar of €34,85 per maand

Ben ook al wat aan het rondkijken voor een nieuw contract. (Flow vervalt op 24/11)

Net:
-Verbruik: 2500kWh
-Injectie: 6600kWh
-Capaciteitstarief: 2,9kW
Ondertussen een batterij geplaatst, dus verbruik en injectie zal nog wel wat dalen.
Verwarming/warmt water voorzien met een warmtepomp, dus geen gas aansluiting.

Dan kom ik momenteel het beste uit op Eneco zon & wind flex.
-Vaste korting van €100 + 5,2c/kWh korting op verbruik.

Kom ik uit op €418,18 per jaar of €34,85 per maand
Wanneer stap je dan over ?

Hier ook Flow maar verhuis maart - april ‘26. Ben ik dan nieuwe klant op het nieuwe adres of kan ik alle kortingen meenemen?

Hier ook Flow maar verhuis maart - april ‘26. Ben ik dan nieuwe klant op het nieuwe adres of kan ik alle kortingen meenemen?
Dat hangt er vanaf. Als je nog aan het (ver)bouwen bent en je wil al stroom, zul je een apart contract moeten afsluiten.

Als je de dag van verhuis pas elektriciteit wenst te hebben, kun je een verhuis doen van uw bestaand contract naar het nieuwe adres.

Actie loopt tot 22/08, dus ben nog wat aan het rondzien.

Het zal dan voor oktober of 1 november zijn. Momenteel is mijn injectie vergoeding net iets hoger en ik verwacht door de batterij dat mijn verbruik tot 1 november zeer laag is. De energieprijs is wel gunstiger met het contract van Eneco.

Ik weet niet of het altijd zo is, maar bij engie lees ik dat je bij een verhuis uw huidige contract (inclusief voorwaarden) kunt meepakken naar nieuw adres. Geen idee of je wordt aanzien als een nieuwe klant.

Net overgestapt naar Luminus comfyflex aangezien ze daar bijna 200 euro welkomskorting naar je kop smijten (op een contract van 500 euro per jaar). Engie Flow loopt af, de dag erna naar ComfyFlex.

Beetje koffiedik kijken aangezien we nog maar sinds december EV hebben, laadpaal die deftig werkt sinds ~april en de batterij sinds mei of juni. De simulatie is dus met een korrel zout te nemen. Maar goed, met een minimaal verbruik maakt het niet echt veel uit waar ik zit, alle contracten zijn cheapass.

Voor de kenners. Ik zit al met gas bij Luminus, ik veronderstel dat ik de elektriciteits welkomsbonus nog krijg aangezien ik een nieuwe elektriciteitsklant ben (komende van Engie)?

Wat zouden ze eigenlijk bedoelen bij Luminus comfyflex met:
  • "De 24% korting spreiden we pro rata over je volgende afrekeningen. Geldt niet voor verbruik via exclusief nachtmeter."
Krijg je dan je opgebouwde 24% korting op't verbruik van jaar 1, pas in jaar 2 pro rata uitbetaald?

Wat zouden ze eigenlijk bedoelen bij Luminus comfyflex met:
  • "De 24% korting spreiden we pro rata over je volgende afrekeningen. Geldt niet voor verbruik via exclusief nachtmeter."
Krijg je dan je opgebouwde 24% korting op't verbruik van jaar 1, pas in jaar 2 pro rata uitbetaald?

Dat lijkt mij eerder:

Je gaat contract op datum X aan
je krijgt een eerste afrekening na 200 dagen verbruik.
Dus prorata die korting van 200/365dagen op afrekening voor de periode x+200
Je zegt op na 13 maanden na X dus je krijgt een afrekening voor de volgende periode 195 dagen (165 + 30) dagen. Dus 165/365 de resterende korting + 1 maand zonder korting..

Engine flow, gas en elektriciteit, loopt eind december af. Interessant om nu al in te tekenen op die comfyflex of nog wachten op betere aanbiedingen? Heb in principe nog wel tijd..

Engine flow, gas en elektriciteit, loopt eind december af. Interessant om nu al in te tekenen op die comfyflex of nog wachten op betere aanbiedingen? Heb in principe nog wel tijd..
Ik heb net ingetekend op comfyflex voor half november. Met de thuisbatterij verwacht ik nog iets minder verbruik waardoor die flat korting op comfyflex nog voordeliger is.

Komt er nog een betere aanbieding, tja, pech. Vaak geven ze meer korting maar een slechtere formule later op het jaar. Dat was toch het geval vorige oktober/november bij Engie Flow.

Eneco Zon & wind flex komt er hier na korting als goedkoopste uit (zit op jaarbasis met meer injectie dan afname), maar de korting is enkel geldig is als je een volledig jaar klant bent en wordt dus niet pro rata toegepast. Misschien dan toch liever bij Luminus gaan.

De huidige tariefformules lijken zelfs met korting toch minder interessant dan mijn aflopende Engie Flow uit oktober 24. :sop:

Bij de prijsberekening ook altijd degoutant om te zien dat (na korting) de effectieve energiekost maar 1/3 is van de eindfactuur en het merendeel naar netwerkkosten en taksen gaat. :sop:

Eneco Zon & wind flex komt er hier na korting als goedkoopste uit (zit op jaarbasis met meer injectie dan afname), maar de korting is enkel geldig is als je een volledig jaar klant bent en wordt dus niet pro rata toegepast. Misschien dan toch liever bij Luminus gaan.

De huidige tariefformules lijken zelfs met korting toch minder interessant dan mijn aflopende Engie Flow uit oktober 24. :sop:

Bij de prijsberekening ook altijd degoutant om te zien dat (na korting) de effectieve energiekost maar 1/3 is van de eindfactuur en het merendeel naar netwerkkosten en taksen gaat. :sop:

Heb ook de indruk dat alle contracten nu iets duurder zijn. Maar het is niet anders, mijn werkgever draait op voor de elektriciteitsfactuur (en meer), en voor de rest nog maar wat door verwarmen met spotgoedkoop gas dan maar :D.

Zijn er hier nog vertrekkende Flow klanten die een mail gekregen hebben dat je de klantendienst kan opbellen om te zien wat ze kunnen doen? Vorige switch belde Luminus me ook op maar dan bleek dat ze toch niets goedkoper konden doen voor bestaande klanten, ik vermoed hier van hetzelfde dus dan zal ik mijn tijd er niet aan verspillen.

Principieel ben ik ook niet geneigd dat te doen. Als je je huidige klanten geen promo geeft, dan moet je het maar begrijpen dat ze vertrekken...maar voor geld danst de duivel. :unsure:

Flow contract is vorig jaar gestart op 14/12.
Wat doe ik nu dan best? Van huidige promotie mee intekenen maar starten vanaf 1/11? Laten starten op 14/12 lijkt niet te lukken.

Zijn er hier nog vertrekkende Flow klanten die een mail gekregen hebben dat je de klantendienst kan opbellen om te zien wat ze kunnen doen? Vorige switch belde Luminus me ook op maar dan bleek dat ze toch niets goedkoper konden doen voor bestaande klanten, ik vermoed hier van hetzelfde dus dan zal ik mijn tijd er niet aan verspillen.

Principieel ben ik ook niet geneigd dat te doen. Als je je huidige klanten geen promo geeft, dan moet je het maar begrijpen dat ze vertrekken...maar voor geld danst de duivel. :unsure:
Mijn ervaring bij Engie is dat, als je niet zelf belt, zij je zelf opbellen als ze bericht krijgen van je overstap (je hebt altijd nog 2 weken bedenktijd bij nieuw contract - en zij doen dit dan voor jou). Dus bereid u maar mentaal voor met iets van kortingen of kWh kosten waar ze onder moeten zitten om toch te willen blijven :)

Flow contract is vorig jaar gestart op 14/12.
Wat doe ik nu dan best? Van huidige promotie mee intekenen maar starten vanaf 1/11? Laten starten op 14/12 lijkt niet te lukken.
Luminus? Probeer eens de startdatum manueel aan te passen naar 14/12/2025 tijdens de contractaanvraag?
Hier lukte dat toch gewoon hoor.

Laatst bewerkt:
Na problemen met TotalEnergies (ze wouden me opeens €1500 extra laten betalen dmv een - sterk - verhoogde voorschotfactuur) werd de foto van mijn teller aanvaard door de nieuwe leverancier (samen met de krant om fraude te vermijden) en krijg ik nu meer dan €1000 terug van TotalEnergies.

Zoals ik al dacht, was ik tegen chatbots aan het spreken, want geen enkel bedrijf zou dit zo afhandelen. Nu zijn ze een klant kwijt én mogen ze alsnog terugbetalen.

Gooi die chatbots weg a.u.b. 🙏

Terug
Bovenaan