Energieleveranciers

Details van de berekening? Vast naar variabel? Grote verandering in afname/injectie?
Even herdaan op laptop ipv gsm.
Ik krijg een zeer groot verschil tussen enkelvoudige meter of dubbelen.

De dubbele teller mooi dag/nacht ingevuld, verbruik + injectie
2285 afname dag, 3768 afname dag, 6063 injectie dag, 2342 injectie nacht (cijfers 2024 dus inclusief meerverbruik slecht ingestelde warmtepomp)
wattpiek van gemiddeld 7 (door opladen wagen, slecht ingestelde warmtepomp + vrouw die nergens naar keek)

Enkele deze cijfer opgesteld en in gegeven

geef volgende resultaten. Loont het dan om enkel te nemen vanaf nu of mag je dze cijfers niet gewoon optellen in deze vergelijking?

Engie intern wisselen levert geen voordeel op.
Zogezegd geen klant zijn lever winst van 100€/ maand op.
Bestaande klanten worden toch bij elk groot bedrijf ontzien...

Bijlagen

• enkel.JPG
    enkel.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 15
  • dubbel.JPG
    dubbel.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 14
Wie is "volgens hem"?
In mijn Flow contract (okt. 2024) wordt er namelijk niet vermeld wat er gebeurt met de welkomstkorting (vast en variabele) bij beëindiging <1j.

Toegekende korting op het contract Flow variabel: Elektriciteit: U geniet een korting van 59 € op de vaste vergoeding (incl BTW) + 4,95 cEUR/kWh op de elektriciteitsprijs gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw verbruik tijdens de contractperiode).

Even herdaan op laptop ipv gsm.
Ik krijg een zeer groot verschil tussen enkelvoudige meter of dubbelen.

De dubbele teller mooi dag/nacht ingevuld, verbruik + injectie
2285 afname dag, 3768 afname dag, 6063 injectie dag, 2342 injectie nacht (cijfers 2024 dus inclusief meerverbruik slecht ingestelde warmtepomp)
wattpiek van gemiddeld 7 (door opladen wagen, slecht ingestelde warmtepomp + vrouw die nergens naar keek)

Enkele deze cijfer opgesteld en in gegeven

geef volgende resultaten. Loont het dan om enkel te nemen vanaf nu of mag je dze cijfers niet gewoon optellen in deze vergelijking?

Engie intern wisselen levert geen voordeel op.
Zogezegd geen klant zijn lever winst van 100€/ maand op.
Bestaande klanten worden toch bij elk groot bedrijf ontzien...

Denk dat je in het laagste geval cijfers bent vergeten ingeven, dat is een te groot verschil. Dag/nacht of enkel dag spreken we over paar eurokes verschil in totaal, niet over 1100 euro.

Niet meer echt naar gekeken, en hier nog steeds vast Luminus Basic Fix gas februari 24 (aflopende feb 2026) met 5.94c /kwh

Engie Easy Fixed gas lijkt nog wel interessant.
- 5.76 vast tot Sept 2026 - 1.45c korting = 4.31c / kwh
- Kortingen -€1.45c en €55 vast worden pro rata verrekend (veranderen naar betere aanbieding is dus makkelijk zonder verlies)

Met een beperkt verbruik van nog geen 10.000 kwh valt de risicopremie op vast tov variabel, zal max een paar 100 eur zijn, ook wel mee.

Toegekende korting op het contract Flow variabel: Elektriciteit: U geniet een korting van 59 € op de vaste vergoeding (incl BTW) + 4,95 cEUR/kWh op de elektriciteitsprijs gedurende het eerste jaar van uw contract (verrekend op uw afrekeningen pro rata uw verbruik tijdens de contractperiode).
Dacht ik ook, maar na 3 keer alles in te geven kwam ik nog bij hetzelfde uit...

De Flex is zelfs nog 5 euro/maand goedkoper

@Castil
Als ik jouw cijfers ingeef op mijn locatie, met mijn zonne installatie kom ik op 1170 euro dag/nacht in Engie flow, met 296 euro korting.
Als ik dan jouw dag en nacht samentel en als enkelvoudige meter ingeef dan kom ik op 1225 euro per jaar bij Engie Flow met 355 euro korting.

Amper verschil dus.

Engie Flow veranderd naar Energy Knights vanaf November en Luminus optifix gas gaat deze maand naar Engie Flow met 45 euro korting en 1,95 cEUR/Kwh korting op de energieprijs.

@Castil
Als ik jouw cijfers ingeef op mijn locatie, met mijn zonne installatie kom ik op 1170 euro dag/nacht in Engie flow, met 296 euro korting.
Als ik dan jouw dag en nacht samentel en als enkelvoudige meter ingeef dan kom ik op 1225 euro per jaar bij Engie Flow met 355 euro korting.

Amper verschil dus.
Mijn cijfers/screenshots waren van Luminus. Engie gaf ook veel minder verschil.
Maar jij komt wel nog een +/- 300 euro goedkoper uit. De locatie speelt precies nog een grote rol.
Bij enkelvoudig heb je toch dag en nacht samengeteld he?
Jep, deed fluvius vanzelf

Vreemd dat dit op hun website staat, maar niet in het contract. Dank!

Onze Engie Flow gas+elek (met korting) loopt af eind november, dus zonet maar ingetekend op Luminus ComfyFlex gas+elek vanaf 1 december, via de Luminus website zowat dezelfde korting als via mijnenergie (in ons geval 1 euro / maand duurder via Luminus zelf). Ik mijd liever tussenpersonen. Het elektriciteitscontract is iets duurder dan mijn huidige Engie Flow maar gas is iets goedkoper. Op jaarbasis blijft de prijs voor ons (laag) verbruik +- 750 euro voor elektriciteit + gas, net zoals bij Engie Flow met korting dit jaar.

Helaas geen korting voor bestaande klanten bij Engie, nog altijd mijn favoriete energieleverancier qua klantenervaring. Bij Engie blijven verhoogt de kostprijs tot +- 1200 euro per jaar, dus toch 450 euro uitgespaard door even te klikken, en weer voor een jaartje gerust. Het aanbod van Engie voor nieuwe klanten ziet er scherp uit, dus voor wie geen Engie klant is, lijkt dat het bekijken waard.

Onze Engie Flow gas+elek (met korting) loopt af eind november, dus zonet maar ingetekend op Luminus ComfyFlex gas+elek vanaf 1 december, via de Luminus website zowat dezelfde korting als via mijnenergie (in ons geval 1 euro / maand duurder via Luminus zelf). Ik mijd liever tussenpersonen. Het elektriciteitscontract is iets duurder dan mijn huidige Engie Flow maar gas is iets goedkoper. Op jaarbasis blijft de prijs voor ons (laag) verbruik +- 750 euro voor elektriciteit + gas, net zoals bij Engie Flow met korting dit jaar.

Helaas geen korting voor bestaande klanten bij Engie, nog altijd mijn favoriete energieleverancier qua klantenervaring. Bij Engie blijven verhoogt de kostprijs tot +- 1200 euro per jaar, dus toch 450 euro uitgespaard door even te klikken, en weer voor een jaartje gerust. Het aanbod van Engie voor nieuwe klanten ziet er scherp uit, dus voor wie geen Engie klant is, lijkt dat het bekijken waard.

Daar had ik nog niet aan gedacht... Ik kan nu al intekenen op Luminus en hun 30% discount en pas starten nadat mijn Engie Flow van oktober vervalt. Startdatum 1 nov dan.

Kan je dat makkelijk aanduiden op de site?

Daar had ik nog niet aan gedacht... Ik kan nu al intekenen op Luminus en hun 30% discount en pas starten nadat mijn Engie Flow van oktober vervalt. Startdatum 1 nov dan.

Kan je dat makkelijk aanduiden op de site?
Je startdatum is gewoon aan te duiden bij intekenen en kan van 1 tot 4 maand (het minimum kan ook 3 weken geweest zijn, herinner ik me niet meer) na vandaag, dus in mijn geval was 1 december geen probleem. Heel wat BGers hebben Flow van november/december dacht ik dus kunnen stilaan uitkijken naar iets anders, zie ook al wat posts op de vorige pagina's.

Als je echt te veel tijd hebt kan je ook vanaf vandaag intekenen en als er met ingang van 1 september betere promo's zijn alsnog annuleren door de 14d bedenktijd en een nieuwe promo nemen. Als ze slechter zijn blijf je bij je huidige aanvraag. Let wel, bij Luminus is de fixed korting niet pro rata en moet je een jaar blijven.

Je startdatum is gewoon aan te duiden bij intekenen en kan van 1 tot 4 maand (het minimum kan ook 3 weken geweest zijn, herinner ik me niet meer) na vandaag, dus in mijn geval was 1 december geen probleem. Heel wat BGers hebben Flow van november/december dacht ik dus kunnen stilaan uitkijken naar iets anders, zie ook al wat posts op de vorige pagina's.

Was net bezig met MijnEnergie te vergelijken met de Luminus site.

toch een serieus kortingsverschil... offerte op luminus is als nieuwe klant.

Mijn Energie:
9AGGlbt.png

Luminus:

YuAHBtj.png

Op mijnenergie krijg ik dit hieronder, bij Luminus zelf enkel die 100 euro.

Korting
Vaste promotie€ -100,00
-31 % op de prijs/kWh (Elektriciteit)€ -395,08

@Valkuil

volgens de luminus chat, er zit dus toch een verschil op.

• Goedemorgen Tom.
    08:06
  • De website mijnenergie.be geeft een extra korting,.
    Anko

08:06
Bij mijn ComfyFlex afgesloten via de Luminus website kreeg ik zowel 150 euro korting als 24% op de kWh prijs. MaxxFlex was een stuk duurder dus heb ik niet in detail bekeken.
Via mijn energie was de vaste korting 160 euro en 26% op de kWh prijs als ik het mij goed herinner, dus ook voor ComfyFlex is mijn energie iets goedkoper, maar met ons verbruik was het verschil miniem, en zoals vermeld mijd ik liever tussenpersoon, voor 20 euro op jaarbasis ga ik niet dubbel zoveel kleine lettertjes lezen, ik ga ervanuit dat mijn energie ook voorwaarden heeft.

ik zie die % korting dus niet hé op de luminus site.
Stond ergens in de kleine lettertjes als voetnoot op de taeiefkaart.
En hier letterlijk:

€ 146 voor je elektriciteit
€ 142 voor je gas
€ 20 in het geval van domiciliëring
24% korting op de energiekost van je elektriciteit en je gas

Terug
Bovenaan