Energieleveranciers

Mijn gascontract bij Eneco loopt af op 1 november, ik ben eens benieuwd welk tarief ze mij gaan voorstellen. Vorig jaar de mail daarvoor gekregen ergens eind augustus. Huidig vaste tariefplan is 40EUR vaste kost plus 3,84 €cent/kWh. Variabele plan kost volgens de tariefkaart minstens 52.56EUR vaste kost plus 11.09 €cent/kWh.

Voor elektriciteit al jaren klant van Ecopower, prijsstijging is daar beperkt gebleven tot 27.72 €cent/kWh. Nadeel is dat de injectievergoeding maar 6.4 €cent/kWh is.
 
Ik heb nu lumins optifix en wil het nieuwe luminus optifix. Maar als ik inteken, dan kan ik geen startdatum kiezen.
Kan ik dat nog wijzigen mits contact nemen, of is dat vergeefse moeite?
Huidig contract loopt af 13 November.
 
Ik heb nu lumins optifix en wil het nieuwe luminus optifix. Maar als ik inteken, dan kan ik geen startdatum kiezen.
Kan ik dat nog wijzigen mits contact nemen, of is dat vergeefse moeite?
Huidig contract loopt af 13 November.
Online? Je veranderd en na 3 weken ofzo is dat dan in voege normaal
 
Ik heb nu lumins optifix en wil het nieuwe luminus optifix. Maar als ik inteken, dan kan ik geen startdatum kiezen.
Kan ik dat nog wijzigen mits contact nemen, of is dat vergeefse moeite?
Huidig contract loopt af 13 November.
Mijn Optifix zou op 26 oktober aflopen. Ik heb het gisteren verlengd maar het nieuwe start al vanaf 10 september.
Ik heb nergens op de site gevonden om het contract op latere datum te laten starten, dus heb ik ze maar gecontacteerd. Momenteel nog afwachtende op antwoord.
 

Save Gas for a Safe Winter:​

“9. Will this Plan have an impact on prices and will you impose a price cap on gas?

Due to the geopolitical and market situation, we expect gas prices to remain high, but a reduction in consumption might have a positive impact due to decreasing demand. We still encourage the Member States to continue using our Energy Prices Toolbox setting out the measures to cushion the impact of sustained prices on businesses and households.

The European Council has tasked the Commission to study a price cap on imported gas. That work is ongoing. We are looking into different models and ways in which a price cap could work in a situation of gas disruption or emergency situations. The Commission has so far not proposed a price cap and today's plan does not contain proposals in this regard.”


 
Ah, daar is de price cap weer. Hopelijk kijken ze eens naar recente voorbeelden van price caps in de energiesector: Australie (waar de overheid snel moest terugkrabbelen omdat producenten verkozen om niet meer te produceren, het hele elektriciteitsnet stond op barsten) en Spanje (waar de price cap er nu voor zorgt dat er goedkope elektriciteit naar Frankrijk vloeit, gesubsidieerd door Spanje).

Een price cap werkt misschien voor Noors gas. Maar voor LNG zit je met een wereldmarkt, en wij zitten nu in een bitse strijd met Azië om volumes aan te trekken. Zet een price cap in Europa en Azië is de winnaar. Dan moeten ze in Azië gewoon de price cap + 1 cent bieden (in de praktijk moeten ze ook rekening houden met verschil in transportkosten, ship slots etc, dus de berekening is iets complexer, maar principe blijft) en zakt Europa dieper weg in de problemen.
 
Ah, daar is de price cap weer. Hopelijk kijken ze eens naar recente voorbeelden van price caps in de energiesector: Australie (waar de overheid snel moest terugkrabbelen omdat producenten verkozen om niet meer te produceren, het hele elektriciteitsnet stond op barsten) en Spanje (waar de price cap er nu voor zorgt dat er goedkope elektriciteit naar Frankrijk vloeit, gesubsidieerd door Spanje).

Een price cap werkt misschien voor Noors gas. Maar voor LNG zit je met een wereldmarkt, en wij zitten nu in een bitse strijd met Azië om volumes aan te trekken. Zet een price cap in Europa en Azië is de winnaar. Dan moeten ze in Azië gewoon de price cap + 1 cent bieden (in de praktijk moeten ze ook rekening houden met verschil in transportkosten, ship slots etc, dus de berekening is iets complexer, maar principe blijft) en zakt Europa dieper weg in de problemen.
Bedankt! https://www.eex.com/en/newsroom/det...]=4306&cHash=0c2fb7a2a382d1139c0a5e188ad96bd8
 
Ik heb nu lumins optifix en wil het nieuwe luminus optifix. Maar als ik inteken, dan kan ik geen startdatum kiezen.
Kan ik dat nog wijzigen mits contact nemen, of is dat vergeefse moeite?
Huidig contract loopt af 13 November.
Ik kon dat aangeven, maar op de bevestigingsmail na afronden contract is het inderdaad niet echt duidelijk want daar spreken ze over "binnen 30 dagen". Op te volgen met klantendienst...
 
Ik kon dat aangeven, maar op de bevestigingsmail na afronden contract is het inderdaad niet echt duidelijk want daar spreken ze over "binnen 30 dagen". Op te volgen met klantendienst...

Ik h3b net gebeld naar de klantendienst en volgens hun gaat dat niet. Vind ook nergens dat het kan.
Jij bent mss een nieuwe klant?
 
Terug
Bovenaan