Ook maar Optifix afgesloten voor onze woning in opbouw voordat het verder stijgt. 0,67euro/kWh all-in is toch wel gek. Vorig jaar heb ik de simulaties van de warmtepomp aan 0.25 - 0.30euro/kWh gerekend :oink:
 
Ik ontvang nu maandelijkse een factuur van Luminus voor elektriciteit. Zeer handig vind ik.
Voor gas doen ze dit echter niet en ik zie ook nergens op een optie om dat maandelijks in te stellen? Nog iemand die dit heeft gemerkt? Kijk ik ergens over?
 
Ik ontvang nu maandelijkse een factuur van Luminus voor elektriciteit. Zeer handig vind ik.
Voor gas doen ze dit echter niet en ik zie ook nergens op een optie om dat maandelijks in te stellen? Nog iemand die dit heeft gemerkt? Kijk ik ergens over?

Maakt niet veel uit, uiteindelijk moet je het toch betalen. Ik volg dat zelf wat op en pas mijn voorschot zelf aan als het teveel afwijkt.
 
Aan hoeveel zit je dan per maand?

Ik lees hier wel zotte bedragen, maar gaat alleen over huizen met zonnepanelen of andere ingrepen Wss.

Simpel huis / app lees je hier niets over.
Appartement van 104m², volledig ingesloten (boven, onder en zijkanten), relatief veel ramen aan de zuidkant, waar de living/keuken ook is.

We wonen hier met 2, in de winter verwarm ik enkel de badkamer en keuken/living en dat enkel tussen 06:30 - 07:30 en 17:00 - 22:00.

Optifix sinds april 2022:
Elektriciteit: €59/maand
Gas: €27/maand

Bij mijn voorgaande contracten was dit respectievelijk €28 en €19 per maand. Relatief gezien dus een substantiële stijging, in absolute cijfers kan ik niet klagen.

Edit: belangrijke opmerking, afrekening is dan ook grofweg het voorschotbedrag. Voorschotbedrag x 12 is dus de totale jaarkost.
 
Aan hoeveel zit je dan per maand?

Ik lees hier wel zotte bedragen, maar gaat alleen over huizen met zonnepanelen of andere ingrepen Wss.

Simpel huis / app lees je hier niets over.

Hoekwoning van 7 jaar oud, 90m². Ik ben alleenstaand.
Optifix vanaf juli 2022 en dan kom ik maandelijks op 50 euro elektriciteit en 100 euro gas.
 
Gisteren ook van luminus basic overgeschakeld naar Optifix. Had dit eigenlijk al veel vroeger bekeken maar hoopte dat het al terug ging dalen en dus uiteindelijk te laat ingestapt. Wel enkel elektriciteit hier, tegen het stookseizoen nog eens bekijken of de prijzen gezakt zijn en ander staat er idd toch al een maximum bovengrens op.
 
Daarnet de klantendienst van Luminus gecontacteerd. Normaal gezien liep mijn Optifix dit jaar op 26 oktober af. Om verdere prijsstijgingen een beetje tegen te houden heb ik sinds zaterdag maar al laten verlengen ipv te wachten tot stilzwijgend verlengen. Enigste nadeel is dat ik de nieuwe tarieven al vanaf 10 september ga moeten betalen, je kan blijkbaar max 26 dagen voor het einde van vorig contract aanvragen voor het nieuwe te laten aansluiten op de afloop datum. Dit is dus voor een bestaande klant.
Momenteel betaal ik nog voor gas en elektriciteit tezamen 115€/maand. Volgens hun voorgesteld voorschotbedrag zou dit (ondertussen op 2 dagen tijd alweer gestegen van 420€) naar 480€/maand gaan!!!!
De persoon van de klantendienst die ik aan de lijn had zij dat dit voorgesteld bedrag niet altijd klopt en dat afgaande op mijn vorig gebruik ik er zou komen met ongeveer een kleine 300€/maand. Nog veel maar toch al een pak beter dan 480€.
Elektriciteit gaat van 65€/maand naar 110€/maand en gas van 50€/maand naar 185€/maand.
 
Ik had een contract onbepaalde duur Lokale groene stroom & Aardgas, variabel per kwartaal.

En vanaf 1 oktober bieden ze mij een jaarcontract Be smart stroom en aardgas aan.

Ik ben ongeveer 10 jaar klant bij Elegant, ik was gecharmeerd door hun no nonsens aanpak met 1 type contract zonder addertjes onder het gras.
Deze zin in hun mail typeert hun vrij goed: "Zoals u weet houdt Elegant het graag eenvoudig. Het nieuwe product waarnaar u zal worden overgezet, is het enige tarief dat Elegant aanbiedt. Dit tarief is voor u dan ook het goedkoopste equivalent product bij Elegant."
Ja, ik heb nu ook een mail van hen gekregen dat mijn contract aangepast gaat worden.
Nu ook wat aan het rondzien hiervoor.

Ik ben een kleine verbruiker van gas (8500kw/h), ben nog in twijfel of het de moeite waard gaat zijn.
Volgens een kleine berekening komt gas met die optifix op 25.7 cent terwijl mijn nieuw (variabel) contract voorlopig op 18.5 cent komt.Tarief van augustus wel.
Ik betaal nu 150 euro voor gas en elektriciteit (zal ook wel stijgen.) , maar nieuwe prijs zou op 512.41 euro per maand uitkomen.
Ik ben dan precies meer geneigd de verwarming nog lager te zetten en een pull aan te doen.
 
Na het lopen neem ik nu altijd een koude(re) douche. Alle beetjes helpen.
Niets voor mij. Een lauwe douche in de zomer ja en that's it. In de winter zo heet mogelijk 😋
Ik ben een kleine verbruiker van gas (8500kw/h), ben nog in twijfel of het de moeite waard gaat zijn.
Volgens een kleine berekening komt gas met die optifix op 25.7 cent terwijl mijn nieuw (variabel) contract voorlopig op 18.5 cent komt.Tarief van augustus wel.
Ik betaal nu 150 euro voor gas en elektriciteit (zal ook wel stijgen.) , maar nieuwe prijs zou op 512.41 euro per maand uitkomen.
Ik ben dan precies meer geneigd de verwarming nog lager te zetten en een pull aan te doen.
Wij met ons 2'en 9500kWh. Ons Optifix contract is van 50€/maand naar 185€/maand gegaan.
Ik vrees dat niemand gespaard zal blijven op termijn eenmaal meer en meer hun huidig lopend vast contract gaat aflopen.
De verwarming lager zetten zal sowieso helpen maar dat ga je maar pas zien op je eindafrekening.
 
Dus ook geen warm water voor te douchen ... no thank you.
image.jpg
 
Terug
Bovenaan