Energieleveranciers

Op Mijnenergie.be kan je blijkbaar 2 vergelijkingen doen:

Volgens de standaard methodologie (aanbevolen)
Volgens de toekomstige waarden op de termijnmarkt

Het resultaat voor de cijfers die ik ingaf is 2904€ vs 1789€
Zelfde variabel contract dat dan naar boven komt

Zelfs mensen die elk jaar wijzigen via deze websites en dan maar de goedkoopste nemen gaan vrees ik nog heel erg slecht uitkomen of ja verrast worden.
(Moest ik hier niet mee lezen zat ik er waarschijnlijk ook bij trouwens, de Optifix van luminus staat zelfs niet op deze website)

(Moest ik hier niet mee lezen zat ik er waarschijnlijk ook bij trouwens, de Optifix van luminus staat zelfs niet op deze website)
Ze linken bij Luminus er ook nergens meer naartoe, maar de webpagina is nog bereikbaar van bvb Google.
Ik denk dat ze nog wel wat extra capaciteit hebben liggen, maar er niet happig op zijn om heel Vlaanderen op Optifix te gaan zetten.

Efkes switchen naar nen andere he.

They play games, you play games...

Dan ben ik hopeloos te laat eh. Want overschakelen duurt een maand en niemand weet wat de prijzen in September gaan zijn.
Kan het nu aangaan en kijken of het de moeite is om over 2 weken op te zeggen en opnieuw te nemen.

Dan ben ik hopeloos te laat eh. Want overschakelen duurt een maand en niemand weet wat de prijzen in September gaan zijn.
Kan het nu aangaan en kijken of het de moeite is om over 2 weken op te zeggen en opnieuw te nemen.
Ja da's miserie. Maar t is ook een vorm van klantenbinding he, vanuit Luminus.

Ze linken bij Luminus er ook nergens meer naartoe, maar de webpagina is nog bereikbaar van bvb Google.
Ik denk dat ze nog wel wat extra capaciteit hebben liggen, maar er niet happig op zijn om heel Vlaanderen op Optifix te gaan zetten.
Als je de berekening/simulatie maakt op hun website moet je zelf doorklikken want het staat niet bij de bovenste 3
De tarief fiche kan je wel nog terugvinden.

Die prijzen zijn eigenlijk nu al absurd, als die ook nog omhoog gaan is het drama niet meer te overzien.

Die prijzen zijn eigenlijk nu al absurd, als die ook nog omhoog gaan is het drama niet meer te overzien.
Absurd maar minder absurd dan wat gaat komen volgens alle indicatoren. Mijn gascontract (met nog een habbekrats korting na een jaar) loopt af eind november, ik heb gisterenavond, een paar maanden te laat, ingetekend op Optifix.
Worst (best?) case zeg ik dat abonnement snel terug stop.
Bloeden zullen we toch, nu staat er tenminste een bovengrens op.
De verwarming hier gaan we in ieder geval zo lang mogelijk laten uit staan. Laat die islatie en dat driedubbel glas maar eens tonen wat het waard is :smurf:.

Ik verwacht niet dat mijn huidige leverancier in oktober een (variabel) aanbod doet dat een betere tarief geeft dan optifix nu, niet als ik naar de indexen kijk.
Altijd jammer dat voor iemand die al jaren klant is nooit niet kan…
Trouwe klanten zijn overrated. Enkel leveranciers zoals Ecopower kunnen (kleinschalig) zoiets klaarkrijgen. En het voordeel is dan nog vrij beperkt m.i.

Absurd maar minder absurd dan wat gaat komen volgens alle indicatoren. Mijn gascontract (met nog een habbekrats korting na een jaar) loopt af eind november, ik heb gisterenavond, een paar maanden te laat, ingetekend op Optifix.
Worst (best?) case zeg ik dat abonnement snel terug stop.
Bloeden zullen we toch, nu staat er tenminste een bovengrens op.
De verwarming hier gaan we in ieder geval zo lang mogelijk laten uit staan. Laat die islatie en dat driedubbel glas maar eens tonen wat het waard is :smurf:.

Ik verwacht niet dat mijn huidige leverancier in oktober een (variabel) aanbod doet dat een betere tarief geeft dan optifix nu, niet als ik naar de indexen kijk.
Idem hier, mijn loopt ook af op 30/11. Gelukkig toen variabel afgesloten met 40% korting op de energieprijs, dus op dit moment is de schade nog beperkt.

Zonet ook ingetekend op Optifix, toen iedereen hier intekende kon ik nog geen contract afsluiten voor december (tenzij ik bij Engie afsloot, maar dan verloor ik mijn kortingen) Ook te laat dus, maar misschien nog beperkt te laat.

Ik wou maar zeggen, deze huidige prijzen (van oa. Optifix) gaan voor enorm veel mensen al onbetaalbaar zijn. Laat staan dat daar nog een klets bovenop komt.
Vanaf december alles maar op de BBQ gooien zeker, dan moet het vuur, de afzuigkap en de oven al minder op staan :unsure:

Net eventjes een berekening gedaan voor optifix voor gas en dat komt op 50 euro per maand duurder dan wat ik nu heb.
:unsure:
Ik moet wel zeggen dat ik om de paar maand bekijk of ik nog wel goed zit qua gasleverancier, voor 100 euro per jaar ga ik niet veranderen maar tot nu toe draaide dat rond de 300 euro per jaar (in oktober, januari en juni veranderd).

Vorig jaar in oktober kon ik letterlijk nergens nog een vast tarief krijgen. Dus ja, als alles variabel is, lees je je contract na en weg ben je als je kan.. 🤷🏼
Aan hoeveel zit je dan per maand?

Ik lees hier wel zotte bedragen, maar gaat alleen over huizen met zonnepanelen of andere ingrepen Wss.

Simpel huis / app lees je hier niets over.

Optifix hebben ze altijd al wat verstopt, ook voor deze energiecrisis. Ik zit daar eigenlijk al jaren op en dat is steeds op enkele euro's na de goedkoopste geweest.

Ik lees hier wel zotte bedragen, maar gaat alleen over huizen met zonnepanelen of andere ingrepen Wss.

Ik heb vorig jaar ook een nieuwe ketel laten steken, werk met een app en tijdszones,... Dus ik ben met de verhuis bewust gaan investeren om minder te moeten verbruiken en betalen.

Ik betaal nu 100 euro voorschot op gas en zou met de berekening van augustus 300 euro moeten opleggen op jaarbasis

Optifix hebben ze altijd al wat verstopt, ook voor deze energiecrisis. Ik zit daar eigenlijk al jaren op en dat is steeds op enkele euro's na de goedkoopste geweest.
Het is gek dat ik in februari-ish keek en dacht, was t 8 centen (voor gas), t zal wel, goed zot die mannen. Mijn contract vermelde toen denk ik 3-4 cent. En nu denk ik terug en begin ik net nie te bleiten.

Ik heb een huis zonder zonnepanelen, maar het is wel interessant om die alsnog te leggen denk ik.

We gaan op jaarbasis aan 6k gas en 2,5k elektriciteit zitten. Dat is 6k meer dan afgelopen jaar. Een 4,5-5k wordt gedicht met de index. Maar de rest + duurdere voedingswaren etc zal van de spaarcapaciteit af moeten gaan.

Terug
Bovenaan