Misschien dat iemand van Mega hier mee leest en hier actie kan ondernemen.
Vandaar dat ik de volledige briefwisseling (belangrijke data weggelaten) hier even post
Mega (Automatische mail)
Klantnummer: X - Factuurdatum: 2022-01-28
Hieronder kan je een link vinden naar je slotfactuur --> Bedrag: € 63,96
Antwoord van mij (schriftelijk via email als bewijskracht)
Zie bijlages - Ik had gedurende het jaartal 2021 een verbruik van net boven de 10000
Kwh (10145,74 Kwh). Dwz de toegekende korting is volgens mijn afgelopen contract dan 180€ en
NIET 140€. Er is echter maar 140€ korting toegekend, dwz 40€ te weinig korting
Gelieve een correctie door te voeren, ten laatste tegen 14/02
Indien ik niets hoor tegen 15/02 dan zal ik een overschrijving uitvoeren
van 23.96€ en zonder tegenbericht van u, ga ik er dan vanuit dat daarmee
de kous af is.
FYSIEK antwoord van een medewerker van Mega
Hartelijk dank voor uw aanvraag betreffende slotfactuur Nr 2220060075
Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.
X - Sales & CX Director
Mega (Power Online SA)
Ik heb de domicilie ter bedrage van 63,96€ geweigerd
Ik wens géén onjuiste bedragen te betalen
Mega (Automatische mail)
HERRINNERING! Gelieve de factuur blah blah te betalen binnen XX dagen of ...
Ik heb de slotfactuur officieel betwist. (slotfactuur Nr 2220060075)
Uw medewerker "X" heeft op deze betwisting schriftelijk via email geantwoord op 1 februari.
Hiermee heeft u bevestigd het bezwaar ontvangen te hebben.
Bij een bezwaar wordt het openstaande bedrag dat betwist wordt (40€) opgeschort tot zolang de behandeling van het bezwaar loopt
Dat staat ook zo letterlijk op de website van de VREG
https://www.vreg.be/nl/veelgestelde...-ik-het-niet-eens-ben-met-mijn-energiefactuur
Dwz dat op het bedrag van 40€ wettelijk géén extra kosten aangerekend mogen worden tot het bezwaar afgehandeld is en een beslissing genomen is.
Mega (Herinneringsbrief)
Gelieve 40€ te betalen + 7,5€ extra aanmaningskosten ..
Ik heb ondertussen een betalingsherinnering ontvangen per email en sinds deze week ook ééntje via de post (zie bijlage)
Ik wil u eraan herinneren dat ik de eindfactuur officieel betwist heb en dat daardoor wettelijk de betaling werd opgeschort
Dwz dat zolang de betwisting niet behandeld werd door de klantendienst mogen er helemaal géén herinnering of aanmaningskosten worden aangerekend.
Ik wens dan ook het openstaand betwiste (en onterechte) bedrag van 40€ niet te betalen zolang deze niet behandeld werd door de klantendienst, ik ben daar wettelijk ook niet toe verplicht.
En morgen krijg ik dus een ingebrekestelling in de brievenbus .. net zoals Remake.