Energieleveranciers

Alé, 10 dagen na de 6e poging om mijn foutieve eindfactuur te betwisten (6x genegeerd) en 9 dagen nadat ik alle documentatie met begeleidende brief aangetekend verstuurde, krijg ik nu een SMS van Mega dat ik nog 48 uur heb of er wordt een incassobureau aangesteld. Voor de zekerheid ga ik die ook nog eens betwisten.
Dat kan toch niet dat er nu nog steeds niemand ook maar 1 mail of brief gelezen heeft, dit is toch echt van kwade wil zijn? Mails en brieven totaal negeren, telefonisch compleet onbereikbaar, ... Dat is toch absurd?
Eigenlijk zou ik die sms moeten aangeven bij de politie als oplichting.

Als die effectief een incassobureau een factuur laten sturen, moet ik die dan opnieuw betwisten, allemaal goed en wel. Maar de volgende stap is de zwarte lijst van energieleveranciers? Wat dan? Omdat Mega hun zaakjes niet op orde heeft zou ik als brave consument op zo'n lijst komen?

dreigementmega.jpg

@makila Heb je uw sms nog niet gehad? :p

Damn, ik zou er slecht van beginnen slapen. Wat een miserie.
Zal in ieder geval iedereen aanraden om niet bij Mega te gaan.

Ik heb ondertussen bevestiging van Engie dat ons contract ingaat op 1 mei.
Dus dat telefoontje naar aanbieders was wel een goede zet :)

16u04. Maar dit is dus ook gewoon weer een automatische verwerking.

Bij mij gaat het om amper 40 euro. Gaan ze echt honderden euros betalen aan een incassobureau, en nadien worst case zelfs een dagvaarding sturen om 40 euro pogen te recupereren waarop mega gewoon geen recht op heeft? Of is het blufpoker?

Mmm ik ben echt benieuwd hoor. Mij kost dit veel tijd en energie, maar mega gaat dit gewoon veel geld kosten als ze hier niet mee stoppen.

Bij mij gaat het om amper 40 euro. Gaan ze echt honderden euros betalen aan een incassobureau, en nadien worst case zelfs een dagvaarding sturen om 40 euro pogen te recupereren waarop mega gewoon geen recht op heeft? Of is het blufpoker?

Mmm ik ben echt benieuwd hoor.
Ik heb voor de zekerheid toch maar weer een betwisting verstuurd. Als het ooit zo ver komt dat ik naar meneer de rechter moet uitleggen waar Mega hun geld blijft, of ze gaan failliet en de curator komt langs om dat geld, dan heb ik toch voor elke factuur en herinnering een bewijs dat het betwist werd.
Nu, als ze effectief een incassobureau gaan aanstellen, gaan ze misschien werk maken van hun facturatie op orde te brengen als blijkt dat nog steeds niemand betaalt.

Op 1 mei ga ik na de groepsaankoop West-Vlaanderen automatisch over op het vast tarief van engie. Vanaf volgende week zal ik ook zonnepanelen hebben dus had ik graag geweten hoeveel ik krijg voor de injectie van mijn elektriciteit. Iemand die weet hoe dit nieuw contract heet of hoeveel de injectieprijs is? Op mijn mails vind ik nergens een naam of prijzen voor injectie.

Op 1 mei ga ik na de groepsaankoop West-Vlaanderen automatisch over op het vast tarief van engie. Vanaf volgende week zal ik ook zonnepanelen hebben dus had ik graag geweten hoeveel ik krijg voor de injectie van mijn elektriciteit. Iemand die weet hoe dit nieuw contract heet of hoeveel de injectieprijs is? Op mijn mails vind ik nergens een naam of prijzen voor injectie.
Zeker van dan je overgaat op een vast tarief ?
Aangezien op dit moment in de huidige prijskaarten ze het vaste tarief niet meer aanbieden.

Enigste wat je eventueel zou kunnen doen is in uw klantenzone gaan kijken of die link te volgen. Maar als je nu geen zonnepanelen hebt, lijkt het mij ook redelijk mogelijk dat je momenteel daar ook geen tarieven voor gaat zien. Maar ga je dus moeten zien te geraken aan de juiste tariefkaart van dat contract.

Zeker van dan je overgaat op een vast tarief ?
Aangezien op dit moment in de huidige prijskaarten ze het vaste tarief niet meer aanbieden.
Ja

Dus het voorstel heet engie easy fixed 1 maar qua tarieven vind je nergens nog iets. Links op Google werken niet meer. Ze hebben alles ervan afgehaald. Bij de tariefkaarten ook niks meer van terug te vinden zelfs niet als ik ingelogd ben.

Ja

Dus het voorstel heet engie easy fixed 1 maar qua tarieven vind je nergens nog iets. Links op Google werken niet meer. Ze hebben alles ervan afgehaald. Bij de tariefkaarten ook niks meer van terug te vinden zelfs niet als ik ingelogd ben.

meer bepaald : https://www.mijnenergie.be/sheets/2022-03/Engie-Electrabel/Part/01-Easy-Elec-Vast-1Y-VL-NL.pdf

njectie (3)
13,235 15,519 7,422

Maar ik kon er destijds ook niet aan uit of die toen vastgeklikt werd op die prijs of niet. En vond dat niet direct terug (als je gaat kijken is het injectietarief van februari ook hoger)

Dat probleem komt ondertussen zo veel voor dat de vraag gesteld kan worden of het wel een menselijke vergissing is. Mega heeft zijn reputatie niet mee op dat vlak.
Deze procedure is volgens mij echt wel bewust maar we zullen wel zien. Pas na het eindverdict kan ik dit met zekerheid zeggen.

Als 90% van de klanten onterechte bedragen betaalt -ten laatste als een deurwaarder van het incassobureau aan de deur staat- dan maakt Mega hier onterecht heel veel winst op hé.

Het zullen amper die 10% klanten zijn die de deur in het gezicht dichtslaan van die deurwaarder (figuurlijk), waar ze met een probleem zullen zitten als ze deze klanten zouden dagvaarden voor onterechte factuurbedragen. Dat gaat Mega dan een bom geld kosten en volgens mij gaan ze dan 'plots' wel naar de dossiers kijken. (Het is te zeggen: Het incassobureau doet dit en zij bespreken de kans op slagen voor de rechter met Mega)

Ik zou echt verbaasd zijn moest ik naar de rechtbank moeten trekken. Ik zie Mega echt niet het risico nemen honderden euro's geld te verliezen met een kleine kans (Lees +-1% kans) om amper '40 €' te recupereren. Dat lijkt me niet echt een slimme actie, tenzij je zeker bent dat je de zaak gaat winnen.

Laatst bewerkt:
Deze procedure is volgens mij echt wel bewust maar we zullen wel zien. Pas na het eindverdict kan ik dit met zekerheid zeggen.

Als 90% van de klanten onterechte bedragen betaalt -ten laatste als een deurwaarder van het incassobureau aan de deur staat- dan maakt Mega hier onterecht heel veel winst op hé.

Het zullen amper die 10% klanten zijn die de deur in het gezicht dichtslaan van die deurwaarder waar ze met een probleem zullen zitten als ze deze klanten zouden dagvaarden voor onterechte factuurbedragen. Dat gaat Mega dan een bom geld kosten en volgens mij gaan ze dan 'plots' wel naar de dossiers kijken. (Het is te zeggen: Het incassobureau doet dit en zij bespreken de kans op slagen voor de rechter met Mega)

Ik zou echt verbaasd zijn moest ik naar de rechtbank moeten trekken. Ik zie Mega echt niet het risico nemen honderden euro's geld te verliezen met een kleine kans om amper '40 €' te recupereren. Dat lijkt me niet echt een slimme actie, tenzij je zeker bent dat je de zaak gaat winnen (en die zekerheid hebben ze niet, verre van).

Ik denk dat nog geen 0,5% het zo ver laat komen. Al de rest vindt het niet waard en betaalt Mega uiteindelijk gewoon.
Dergelijke zaken komen voor de vrederechter. Mega krijgt dan ongelijk en dan moeten ze wat kosten laten vallen en kosten van de tegenpartij vergoeden. Die halen ze ruimschoots terug van al de invorderingskosten die ze aanrekenen in alle andere gevallen.

Een vrederechter doet ook maar een uitspraak over een individuele case. Ze stoppen dus niet met hun praktijken

Mmm ik ben echt benieuwd hoor. Mij kost dit veel tijd en energie, maar mega gaat dit gewoon veel geld kosten als ze hier niet mee stoppen.

Ik had mijn webdomein portefeuille vergeten opwaarderen. Stond 2 euro in het rood. 45 euro incasso kosten mogen dokken. Mij niet gebeld, geen brief, alles via email (die dus in de spam terecht kwam).

Ook ambetant gedaan, maar geen succes. Alles bleef offline tot ik 47 betaald had... dus ja, ze gaan dat gewoon doen en die kosten in je nek draaien.

Ik had mijn webdomein portefeuille vergeten opwaarderen. Stond 2 euro in het rood. 45 euro incasso kosten mogen dokken. Mij niet gebeld, geen brief, alles via email (die dus in de spam terecht kwam).

Ook ambetant gedaan, maar geen succes. Alles bleef offline tot ik 47 betaald had... dus ja, ze gaan dat gewoon doen en die kosten in je nek draaien.
Maar in jouw geval kan je nog zeggen dat je die twee euro had moeten betalen. Bij ons gaat het over foutieve facturen die betwist werden, maar nooit behandeld. Dit kan je niet vergelijken.

@makila : ik heb gisteren ipv naar de info eens gemaild naar [email protected] na die sms, en wonderbaarlijk een reactie gehad dat ze het dossier gaan behandelen en ik alle herinneringen mag negeren!

Welja, als je na 15y trouwe klant een incasso op je kop krijgt voor 2 euro (ik betaal daar 200 euro per jaar) en ze doen geen moeite...

Ze hadden mij vb ook kunnen telefoneren of een brief sturen ipv via email te dreigen en te dreigen terwijl alles in de spam terecht kwam...

Go figure wat een apenbedrijf als Mega dan zal doen...

Ja Mega had natuurlijk ergens wel gelijk in uw scenario, maar ik vind het heel erg klantonvriendelijk wat ze u geflikt hebben.
En bewust u geen brieven sturen en niet opbellen. Yeah right. En dat allemaal voor TWEE fucking Eurokes.

Terug
Bovenaan