Energieleveranciers

Ontvankelijk wil zeggen dat de klacht in behandeling is. Maar zegt wel nog niets over de gegrondheid.
Het lijkt me gezien de situatie toch vrij duidelijk dat ze gegrond is, maar bon. :unsure:
Ik ben gewoon al content dat er eindelijk eens iemand reageert.

Oppassen als je nu een nieuwe leverancier moet kiezen.
Sommige tonen de prijs met 6% btw en de andere met 21%.

Leuke verrassing als je na september plots 21% moet betalen.
zowel op aanbieders als op v-test zie ik telkens bedragen , en nergens btw vermelding...

wel is eneco met kop en schouders (de flex formule abo) de goedkoopste.... scheelt 500 euro op jaarbasis.
vraag me af wat de catch is

zowel op aanbieders als op v-test zie ik telkens bedragen , en nergens btw vermelding...

wel is eneco met kop en schouders (de flex formule abo) de goedkoopste.... scheelt 500 euro op jaarbasis.
vraag me af wat de catch is

Idd momenteel de goedkoopste.
Btw is 6%, te vinden op hun tariefkaart https://cdn.eneco.be/downloads/nl/general/tk/BC_032_012204_NL_ENECO_GAS_FLEX.pdf

Net eens gecheckt en de v-test toont effectief 6% in de vergelijker voor een heel jaar. Effectieve kost is dus hoger als de regering opnieuw naar 21% gaat.
De tariefkaarten kunnen wel verschillen voor 6% of 21%.

Edit: eneco gebruikt nu 94 €/mwh
Effectieve prijzen zijn nu 110 €/mwh. Dus volgende maand is het tarief 20% duurder.

Ben de laatste maand energie expert geworden door het vergelijken en lezen :unsure:

Ontvankelijk wil zeggen dat de klacht in behandeling is. Maar zegt wel nog niets over de gegrondheid.
Dat klopt. Maar dat maakt niets uit. Ook al zou Remake ongelijk krijgen. De aanmaningskosten en ingebrekestellingskosten die aangerekend zijn , zijn nog steeds illegaal. Zolang een klacht / betwisting loopt mag wettelijk nooit een aanmaningsprocedure opgestart worden hiervoor.

[Tenzij kan bewezen worden dat Remake géén gegronde reden had voor de betwisting en Mega kan bewijzen dat Remake zuiver een klacht heeft ingediend met de intentie om te vermijden de factuur te betalen. Dan mogen deze kosten wel aangerekend worden.]

Maar goed ik denk dat het duidelijk is dat Remake (en ik ook) wel gewoon een gegronde reden hadden voor een klacht en deze bij ons beiden ook gewoon terecht was.

Btw is 6%, te vinden op hun tariefkaart https://cdn.eneco.be/downloads/nl/general/tk/BC_032_012204_NL_ENECO_GAS_FLEX.pdf

Net eens gecheckt en de v-test toont effectief 6% in de vergelijker voor een heel jaar. Effectieve kost is dus hoger als de regering opnieuw naar 21% gaat.

Effectieve prijzen zijn nu 110 €/mwh. Dus volgende maand is het tarief 20% duurder.

Ben de laatste maand energie expert geworden door het vergelijken en lezen :unsure:

Ze spreken over kwartaalprijzen, dus dan zou dit contract toch pas in juli duurder worden, niet?
Als de prijzen dan nog zo hoog zijn natuurlijk, maar dat zal waarschijnlijk wel.

Ze spreken over kwartaalprijzen, dus dan zou dit contract toch pas in juli duurder worden, niet?
Als de prijzen dan nog zo hoog zijn natuurlijk, maar dat zal waarschijnlijk wel.
Ah ja klopt, om de drie maanden worden de prijzen geindexeerd van dit contract.
De meeste andere contracten worden maandelijjks geindexeerd.

In ieder geval niet evident om alles te vergelijken.

In ieder geval is het ook belangrijk om te kijken naar de vaste jaarlijkse vergoeding. Vind je over een paar maanden een beter contract betaal je die vergoeding en stap je over.

Intekenen op het contract vorige maand van luminus optifix, was geen slechte stap (die prijsfiche was wel al 6% BTW).
Al is het prijsverschil nu ook niet zodanig groot.

Voor wie het interesseert, Luminus heeft een app waarmee je toestemming kan geven aan Fluvius om je data te delen met Luminus en zo een 'realtime' verbruik en kostprijs te zien.
Realtime tussen aanhalingstekens omdat er toch een dag tot 2 dagen vertraging op lijkt te zitten bij mij.

Voor wie het interesseert, Luminus heeft een app waarmee je toestemming kan geven aan Fluvius om je data te delen met Luminus en zo een 'realtime' verbruik en kostprijs te zien.
Realtime tussen aanhalingstekens omdat er toch een dag tot 2 dagen vertraging op lijkt te zitten bij mij.
Is ook logisch dat die vertraging eropzit, aangezien dat de vertraging is die je ook hebt bij de visualisatie van uw eigen verbruiksgegevens via mijnfluvius.

Als mijn fluvius niet voorziet dat ze bij hen al real time zijn, dan lijkt mij de kans klein dat ze die real time gaan ter beschikking stellen van anderen ;).

Is ook logisch dat die vertraging eropzit, aangezien dat de vertraging is die je ook hebt bij de visualisatie van uw eigen verbruiksgegevens via mijnfluvius.

Als mijn fluvius niet voorziet dat ze bij hen al real time zijn, dan lijkt mij de kans klein dat ze die real time gaan ter beschikking stellen van anderen ;).
Ik had nog niet door dat Fluvius ook een dag achterloopt.
Maar in de Luminus app loopt de gegevens van gas wel een dag achter op die van electriciteit, terwijl bij Fluvius die wel gelijk lopen.

Als je een digitale meter hebt kan je beter een P1 meter kopen. Ik heb er 1 van Homewizard (30 euro).
Daarmee lees je in realtime alles uit en kan je sorteren per dag/week/maand/jaar zonder afhankelijk te zijn van fluvius of leverancier.
Even uw totaalprijs vanuit uw contract berekenen (energie + transport + distributie + wkk + groene stroom) en ingeven in de app voor de kostprijs.

Als je een digitale meter hebt kan je beter een P1 meter kopen. Ik heb er 1 van Homewizard (30 euro).
Daarmee lees je in realtime alles uit en kan je sorteren per dag/week/maand/jaar zonder afhankelijk te zijn van fluvius of leverancier.
Even uw totaalprijs vanuit uw contract berekenen (energie + transport + distributie + wkk + groene stroom) en ingeven in de app voor de kostprijs.
Ik heb ook zo een p1 meter van homewizard, echt een handig ding.
Engie heeft ook zo een app als luminus maar die loopt ook 1 of 2 dagen achter.

Tijdje geleden EINDELIJK de eindafrekening van mijn vorige woning gekregen. Bedrag is intussen ook teruggestort. (y)

Ik denk erazn een houtkachel te zetten.
Ik heb een bestaande schouw die dienst kan doen.
Echter wat verschoten vd offertes rond de 6000 euro.
En ik moet er nog hout insteken vr warmte 😀

mijn contract bij luminus loopt af op 1 juni, dus ik moet deze maand een nieuwe kiezen.

doe ik er nu goed aan om die ENECO te kiezen , die flex?

gaat dus wel pas binnen 1,5 maand in. wat bedoel je dan dat het volgende maand +20% is?

mijn contract bij luminus loopt af op 1 juni, dus ik moet deze maand een nieuwe kiezen.

doe ik er nu goed aan om die ENECO te kiezen , die flex?

gaat dus wel pas binnen 1,5 maand in. wat bedoel je dan dat het volgende maand +20% is?

In het tarief zie je dat ze momenteel €94,0830/MWh gebruiken in de formule om de prijs te berekenen.
De actuele prijzen afgelopen tijd schomellen rond de 120MWH (https://www.theice.com/products/27996665/Dutch-TTF-Gas-Futures/data?marketId=5372695&span=1)

Volgende indexatie (per kwartaal) zal de prijs waarschijnlijk stijgen in Juli.
Veel fout kan je niet doen met die Eneco denk ik. 'Tis geen topdeal. Maar het is wat is het is.

Veel fout kan je niet doen met die Eneco denk ik. 'Tis geen topdeal. Maar het is wat is het is.
Maar is hij dan nog de goedkoopste?
Ten op zichte van andere kwartaalprijzen misschien wel, maar dat is niet noodzakelijk zo ivm tariefkaarten die de maandindex volgen. Die laatste lijken nu gewoon duurder omdat maart toevallig de duurste maand was van het eerste kwartaal. In realiteit ben je misschien beter af met eentje die de maandindex volgt.

Maarja... Hoe kan je vlot en eenvoudig de vergelijking maken als goede huisvader? Het is duidelijk dat de V-test in dit soort situaties eigenlijk vooralsnog redelijk te kort schiet.

Maarja... Hoe kan je vlot en eenvoudig de vergelijking maken als goede huisvader? Het is duidelijk dat de V-test in dit soort situaties eigenlijk vooralsnog redelijk te kort schiet.
Elke vergelijkingstest schiet tekort.

Je kunt nu eenmaal de prijzen niet echt voorspellen. In het verleden zou dat makkelijker geweest zijn doordat de onzekerheden beperkter waren. Daarom ook dat zeer veel aanbieders geen vaste contracten meer aanbieden. De kans om ernaast te slaan is te groot.

Ik denk erazn een houtkachel te zetten.
Ik heb een bestaande schouw die dienst kan doen.
Echter wat verschoten vd offertes rond de 6000 euro.
En ik moet er nog hout insteken vr warmte 😀

Is dat een inbouwkachel of design kachel? Dat is toch veel geld voor een gewone kachel.

Inbouwkachel
Leveren en plaatsen houtinzet
Toestel met opties
Barbas Universal 85 1,00 st 2 459,0000 euro
Inbouwkader 251,0000 euro
Barbas convectieventilatorset universal 6 188,0000
Verbrandingsluchttoevoer via achterzijde 1,00 st 42 euro
Barbas potenset 56,0000
Aansluitmateriaal schouw
Reductiestuk EW - flexibel dia 180 58 euro

Bocht 45° EW dia 180 2,00 st 80,00 eurl

Inox flexibel DW dia 180 9,00 m 95,0000
afdekplaat voor regenkap EW dia 180 1,00 st 58,0000
Anti-terugslag regenkap EW-180 1,00 st 195,0000
Anti-terugslag regenkap EW-180 -1,00 st 195,0000 -
Toebehoren
Forfait klein materiaal 1,00 st 55,0000

Plaatsing raming (2 man x 7 uur) 14,00 u 700,00 euro
Vervolg op blz. 2
Batibouwkorting geldig t.e.m. 30/04/2022
Woning is ouder dan 10 jaar
Afwerking
Dimitri Peelman (RICHTPRIJS): 1,00 st 750,0000 euro
openkappen van schouw tot +/- 1m80 vanop vloer -
plaatsen van linteel om de bovenbouw van de schouw op te
laten steunen
Benny Ysewijn (RICHTPRIJS): 1,00 st 585,0000 euro
leveren en plaatsen van mantel rondom toestel in rf gyproc +
superisol op metalstud
Definitieve offerte na opmeten ter plaatse
* Bij eindfacturatie worden de exact gebruikte materialen en
de juist gepresteerde werkuren verrekend.
* Plaatsingsdatum wordt afgesproken na akkoord klant en

* Betaling (saldo) na ontvangst factuur binnen de 14d.
* Deze offerte is geldig tot 1 maand na datum opmaak.
5 999,00 euro
Totaal : 6 358,94 euro

Stevig

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan