ID Buzz Cargo, gemiddeld verbruik gisteren op 26.4 kWh per 100km met regelmatig 'sportief' rijgedrag, 'sportmodus', af en toe acceleraties en dus steevast op de limiet rijden aan 126 km/u op de teller, met af en toe zondagsrijders aan volle pot inhalen ;-).
Dus beter dan m'n verwachtingen, en de volgende keren zal ik toch m'n rijgedrag wat aanpassen zodat er nog meer uithaal...
Had bij thuiskomst nog 60km range over. Ik veronderstel dat de boordcomputer die 60 km range overschot berekende op basis van het snelwegverbruik.
Dus (77 kWh / 26.4 kWh)*100km = 291,67 + 60 = +/- 351,67 km gemiddelde realistische range.
Totaal 283 km gereden (volgens Google Maps, heb niet op de teller gekeken).
Bij enkel stadsverkeer dus sowieso 425 km range te halen of zelfs een pak meer.
Btw, wat een kutverkeer was het vandaag richting kust, precies of iedereen z'n auto uit de garage liet na er maanden niet mee te rijden, allemaal links & midden rijden, op rechtervak kilometers ver bijna geen kat te zien, en nog links blijven, ongelooflijk irritant verkeer :'( die aan 110km/u aan 't puffen was, soms rechts inhalen was de enige optie.
Ben ook benieuwd naar de echte range van de nieuwe Ford E-Transit Custom.
De Ford Transit Custom is nu ook beschikbaar als elektrische bestelwagen. Ontdek hier meer over wat de Ford Transit Custom u te bieden heeft.
www.nl.ford.be
I.p.v. de VW Buzz Cargo ging ik deze vorig jaar al besteld hebben, maar bestellen kon simpelweg niet en ik kon ook niet blijven wachten...
Al bij al denk ik de goeie keuze te hebben gemaakt.