Elektrische wagens

Het handrem argument al ettelijke keren gelezen wat onzin is, want een Mercedes lost vanzelf de handrem als je wil wegrijden
Dat is niet altijd waar. Soms blijft de handrem behouden terwijl je gas geeft.
Ik weet wel niet waarom precies, het zal vast wel een of andere trigger zijn.

Dit geldt trouwens voor meer merken dan enkel Mercedes.

Verkopen ze die nog? Ik heb die nog maar 1 keer gezien en dan nog op Z platen.
Bij introductie was ik daar echt heel enthousiast over, maar wat een dure prijzen en met die onbruikbare range.
Ze staan toch nog tussen de autos op honda "punt" be ,en je kan nog testritten aanvragen dus vermoed van wel.

Ik weet wel niet waarom precies, het zal vast wel een of andere trigger zijn.

Dit geldt trouwens voor meer merken dan enkel Mercedes.
Bij mijn Honda lost de handrem enkel automatisch als ik mijn gordel draag.

Hoedanook moet hij zeker ook nog altijd in neutraal staan, want anders slaat de motor uiteraard direct af. Je zag die Mercedes toen ook letterlijk niets doen, zelfs geen klein wipje...

Gisteren in de ochtend vertrokken en vlot tot Annecy gereden (~850km) in iets minder dan 9u inclusief laden (3 stoos). Aangekomen met 40% dus dat kon zelfs minder maar ik wou niet onmiddellijk iets moeten zoeken hier. 180kWh verbruikt hiervoor aan 21 kWh/100km. Overal 130 gereden waar het kon en vlot verkeer gehad. Grootste stuk was 6-7° dus dat verklaart deels het hogere verbruik.

Het viel me enorm op hoeveel snelladers er zijn bijgekomen richting Zuiden. Op plaatsen waar minder dan twee jaar geleden slechts één 50kW lader stond nu 10 350kW laders van Engie en 12 Tesla SuC bijvoorbeeld. Ionity lijkt overal van 4 naar 6 te zijn gegaan ook. Op diverse stops was men duidelijk bezig met uitbreiden of extra laadpalen te plaatsen en de aanduidingen langs de weg zijn ook ok.
Het zal nodig zijn voor de zomer-uittocht maar toch goed om te zien.

Prijs bij de superchargers viel ook goed mee gisteren. Ondertussen terug gezakt tot €0,32/kWh.

Bij introductie was ik daar echt heel enthousiast over, maar wat een dure prijzen en met die onbruikbare range.

Hier in de buurt het afgelopen jaar 2 gezien, niet op Z-platen. Maar inderdaad gruwelijk duur voor het formaat en de bijhorende range...

Hier in de buurt het afgelopen jaar 2 gezien, niet op Z-platen. Maar inderdaad gruwelijk duur voor het formaat en de bijhorende range...
ex-collega had eentje, maar inderdaad, veel te duur, zeker nu Tesla hun prijzen zo heeft gekelderd. 5000€ verschil voor dat soort verschil in range is niks....

ID Buzz Cargo, gemiddeld verbruik gisteren op 26.4 kWh per 100km met regelmatig 'sportief' rijgedrag, 'sportmodus', af en toe acceleraties en dus steevast op de limiet rijden aan 126 km/u op de teller, met af en toe zondagsrijders aan volle pot inhalen ;-).
Dus beter dan m'n verwachtingen, en de volgende keren zal ik toch m'n rijgedrag wat aanpassen zodat er nog meer uithaal...

Had bij thuiskomst nog 60km range over. Ik veronderstel dat de boordcomputer die 60 km range overschot berekende op basis van het snelwegverbruik.

Dus (77 kWh / 26.4 kWh)*100km = 291,67 + 60 = +/- 351,67 km gemiddelde realistische range.

Totaal 283 km gereden (volgens Google Maps, heb niet op de teller gekeken).

Bij enkel stadsverkeer dus sowieso 425 km range te halen of zelfs een pak meer.

Btw, wat een kutverkeer was het vandaag richting kust, precies of iedereen z'n auto uit de garage liet na er maanden niet mee te rijden, allemaal links & midden rijden, op rechtervak kilometers ver bijna geen kat te zien, en nog links blijven, ongelooflijk irritant verkeer :'( die aan 110km/u aan 't puffen was, soms rechts inhalen was de enige optie.

Ben ook benieuwd naar de echte range van de nieuwe Ford E-Transit Custom.

I.p.v. de VW Buzz Cargo ging ik deze vorig jaar al besteld hebben, maar bestellen kon simpelweg niet en ik kon ook niet blijven wachten...
Al bij al denk ik de goeie keuze te hebben gemaakt.

Laatst bewerkt:
Vandaag eens even bij BYD gestopt. Dat voelt allemaal wel echt kwalitatief aan imo. Voelde veel meer premium aan dan mijn X3...

Ik was op het autosalon een kijkje gaan nemen bij BYD. Vooral die Han vond ik eigenlijk echt wel goed afgewerkt.
Ja. Ik heb ook specifiek de Han en Tang bekeken, en dat voelt toch heel erg solide aan.
nu, Peugeot voelt ook heel erg solide en knap aan in de showroom, dus het zegt ook niet alles natuurlijk...

Net ontdekt dat er 2 nieuwe modellen uitkomen ,een zr-v en E:ny1 .
Die laatste is full electric.
Maar vrees voor de prijs als ik zie wat de e al kost

Net ontdekt dat er 2 nieuwe modellen uitkomen ,een zr-v en E:ny1 .
Die laatste is full electric.
Maar vrees voor de prijs als ik zie wat de e al kost
Die E:ny1 (wat een naam ook) lijkt wel verdacht veel op een HR-V, slechts 421km WLTP range, slechts 78kWh snel laden, FWD, ... ik heb niet de indruk dat Honda mee is in het EV verhaal als je die specs ziet. Waarschijnlijk ook nog eens voor 50k en dan is het helemaal einde verhaal.

Die E:ny1 (wat een naam ook) lijkt wel verdacht veel op een HR-V, slechts 421km WLTP range, slechts 78kWh snel laden, FWD, ... ik heb niet de indruk dat Honda mee is in het EV verhaal als je die specs ziet. Waarschijnlijk ook nog eens voor 50k en dan is het helemaal einde verhaal.
50K dat zal optimistisch zijn denk ik als je ziet dat de gewone E nieuw al 41K is.
EV spreek me aan maar denk dat ik het nog wat zo ga laten.
Wil bij honda blijven doordat ik gans mn leven al buiten gewoon onderhoud nog nooit iets van kosten gehad heb.
Maar vrees idd voorlopig met EV dat ze niet mee zijn.

Dan blijf ik wel 482 jaarlijkse tax betalen op de fk2 .

Terug
Bovenaan