Elektrische wagens

Zijn er hier eigenlijk mensen die een EV kopen (niet via je eigen zaak)?
I
k krijg precies de indruk dat iedereen die krijgt via het werk als salaris/bedrijfswagen of aankoopt via de eigen zaak en er amper werknemers/gepensioneerden zijn die een EV kopen.

Laatst bewerkt:
Stomme noob-vraag nu ik mijn EV heb : houden jullie altijd een laadkabel in de auto ? Ik heb in mijn Mercedes geen afzonderlijke plaats om die op te bergen, dus ben van plan de 2 kabels (granny en type 2) gewoon thuis ergens weg te bergen voor als we eens een lange/verre trip doen. Mijn wagen wordt gewoon thuis opgeladen. Of is dit iets dat ik me toch eens ga beklagen ?
Op dit moment heb ik nog beiden in mijn auto liggen met de simpele reden dat ik de laadpalen op het werk nog niet 100% vertrouw. Nu, ik zou eens moeten kijken welke laders er daar nog in de buurt zijn voor moest het ooit eens nodig zijn dat ik kan bijladen.
Ik gebruik de koffer verder niet veel, dus zit ook niet in de weg. En anders slingert die hier ook maar rond in de garage (nog geen laadpaal, komt er wel bij nieuwbouw die bijna af is).
Zijn er hier eigenlijk mensen die een EV kopen (niet via je eigen zaak)?
I
k krijg precies de indruk dat iedereen die krijgt via het werk als salaris/bedrijfswagen of aankoopt via de eigen zaak en er amper werknemers/gepensioneerden zijn die een EV kopen.
Ja, 2e hands. Maar nog steeds aan een behoorlijk pikante prijs. Het helpt natuurlijk als je niet zelf moet instaan voor het grootste deel van de kost door vrijgevige ouders.
Maar je indruk klopt wel. Laatst waren daar wat cijfers over dat het overgrote merendeel bedrijfswagens zijn.

Dacht dat 90% van de EV’s bedrijfswagens zijn.
We hebben in de straat 1 gepensioneerde met een ID4. De kinesist heeft een iX1 en een 330e, ik heb dan een iX3. De rest zijn ICE (voornamelijk bedrijfswagens met reclame).

Grapjas.
Ik de vraag wat herschreven en wat beter gespecifiëerd wat ik bedoelde.

Ik moet dat geld ook verdienen en leggen. Als voordeel mag ik elk jaar 1/5de inbrengen en daar krijg ik 20% korting op in de vorm van een belastingsvoordeel maar ik mag er dan ook een voordeel alle aard op dokken wat mijn belastingsvoordeel zo goed als teniet doet. En als ik hem ooit verkoop dan mag ik op dat bedrag een meerwaardebelasting betalen. Een prive persoon is imho goedkoper af met een EV.

Niet teveel zagen hé man. De meeste zelfstandigen hebben 10k omzet en betalen ocharme €500 excl btw leasing per maand voor hun EV. Zelfs €700 is geen probleem.

Ok je betaalt hiervoor al een startbedrag maar dat leg je met de verkoop van je vorige wagen (fiscaal een must)

Je bent al een tijdje van het werknemer padje zeker? De modale Belg koopt een benzine van €10.000 en betalen die 4 jaar af aan €250 per maand.

Niet teveel zagen hé man. De meeste zelfstandigen hebben 10k omzet en betalen ocharme €500 excl btw leasing per maand voor hun EV. Zelfs €700 is geen probleem.

Ok je betaalt hiervoor al een startbedrag maar dat leg je met de verkoop van je vorige wagen (fiscaal een must)

Je bent al een tijdje van het werknemer padje zeker? De modale Belg koopt een benzine van €10.000 en betalen die 4 jaar af aan €250 per maand.
Waar vind jij een bg waardige benzinewagen voor 10.000 euro??
Ps mag in pm🤣

Dacht dat 90% van de EV’s bedrijfswagens zijn.
We hebben in de straat 1 gepensioneerde met een ID4. De kinesist heeft een iX1 en een 330e, ik heb dan een iX3. De rest zijn ICE (voornamelijk bedrijfswagens met reclame).
In 2022 was 1.5% van de ingeschreven EVs door een particulier gedaan (volgens VRT)

Een EV kopen als particulier? Zolang ik als particulier met een conventionele diesel/benzine wagen kan rijden ga ik geen EV rijden (tot 31/12/2034 als ik de media goed gevolgd heb). De steden waar we met de conventionele motor niet mee binnen mogen ....het zij zo, rijden we wel ergens naar toe waar we wel binnen mogen.

Als je 10k omzet hebt koop je best geen auto van 500 per maand.

Waarom niet? Dat is maar 5% van je omzet dan. Serieuze vraag trouwens 😊

Ha, per maand. Omzet is bij mij per jaar gerekend.

In jouw geval is dat ook afhankelijk van je winstmarge. Omzet =/= belastbare winst.

Ik heb een kennis die in retail zit. Elke maand 30k "omzet". Na aftrek van zijn kosten en aankopen schiet er 4k over.

Ik heb in mijn Mercedes geen afzonderlijke plaats om die op te bergen, dus ben van plan de 2 kabels (granny en type 2) gewoon thuis ergens weg te bergen

I stand corrected. Had beter zelf eerst eens gecheckt ipv me te baseren op de YouTube reviews die ik gezien heb. Het ziet er naar uit dat Mercedes hun fout ingezien had, want blijkbaar past dat etui met de type 2 kabel eigenlijk perfect in de ruimte onder de kofferbodem. Dus die ruimte is tegenwoordig blijkbaar groter.

Terug
Bovenaan