Elektrische wagens

En we zijn begonnen met het melken van de EV's.. Als je de oplaadkabel rechts achteraan in je voertuig moet insteken, zal een deel toch wel op het voetpad liggen zeker?

En we zijn begonnen met het melken van de EV's.. Als je de oplaadkabel rechts achteraan in je voertuig moet insteken, zal een deel toch wel op het voetpad liggen zeker?

paywall, maar ik vermoed dat het hier gaat om dwars over het voetpad gaat.
Dit dus:
20220311-002-5781.11b76dda.jpg

Melken.. Niet overdrijven he. Het gaat inderdaad zoals @anders. zegt over de overlast van kabels die van aan een gevel over het voetpad naar de auto lopen. Uit het artikel blijkt ook dat er eigenlijk geen wettelijk kader is om dat te beboeten met als gevolg dat het in elke gemeente anders is. Mij lijkt het ook normaal dat er daar regels (en boetes) over komen. Je zal maar als jonge moeder met de kinderwagen naar de bakker willen gaan en elke 50 meter over zo een kabel moeten maneuvreren. Die kabelgoot-oplossing zoals de foto hierboven is dan toch al hoffelijker oplossing.

BTW, ik vraag me af of ik de enige ben die schrik heeft dat een onverlaat de laadklep gaat afstampen. Heb nochtans mijn eigen oprit, maar toen ik nu eens laadde met de auto voorwaarts geparkeerd waardoor de laadklep dus maar een meter van het voetpad verwijderd is, was dat eigenlijk het eerste waar ik aan dacht. Vond het precies behoorlijk uitnodigend voor vandalisme. Als je zo langs straat geparkeerd staat, lijkt me dat nog veel meer het geval.

Ik heb pas mijn EV, dus het zal wel wennen. Anderzijds wordt nu en dan toch ook eens ergens een spiegel afgestampt zeker als die niet in geklapt staan, en zo een laadklep lijkt me nog veel fragieler.

Zijn er hier eigenlijk mensen die een EV kopen (niet via je eigen zaak)?
I
k krijg precies de indruk dat iedereen die krijgt via het werk als salaris/bedrijfswagen of aankoopt via de eigen zaak en er amper werknemers/gepensioneerden zijn die een EV kopen.

Toch logisch dat dat maar een minderheid is?
Zonder het verschil in fiscale aftrekbaarheid, komt een EV vaak een stuk duurder uit dan een ICE qua totale kost. En tenzij je veel overdag kan laden met zonnepanelen, is de energiekost per km nu ook nog hoger dan de doorsnee diesel/benzine.

Melken.. Niet overdrijven he. Het gaat inderdaad zoals @anders. zegt over de overlast van kabels die van aan een gevel over het voetpad naar de auto lopen. Uit het artikel blijkt ook dat er eigenlijk geen wettelijk kader is om dat te beboeten met als gevolg dat het in elke gemeente anders is. Mij lijkt het ook normaal dat er daar regels (en boetes) over komen. Je zal maar als jonge moeder met de kinderwagen naar de bakker willen gaan en elke 50 meter over zo een kabel moeten maneuvreren. Die kabelgoot-oplossing zoals de foto hierboven is dan toch al hoffelijker oplossing.
uit het artikel :
Er wordt verwezen naar de federale wegcode of het politiereglement als juridisch kader voor het verbod om openbare ruimte in te palmen
Er is wel een wetteklijk kader om boetes uit te schrijven voor kabels die over het voetpad loopt, alleen is de invulling van het GAS-reglement anders bij elke gemeente.

Wat vinden we van deze keuzelijst, rekening houdend met een gezin van 3 kinderen? Ik vind een Model Y vreselijk lelijk en die ID4 heeft toch ook maar een subpar laadsnelheid aan een snellader... Al de rest is te klein toch :unsure:

i-9zFxS6R-M.png

Heb je die wagens al eens bekeken?
iX1 is ruim, Ioniq 5 is ruim, Enyaq is ruim, Mustang is ruim.
Het hangt er allemaal van af hoe oud uw 3 kinderen zijn, maar ervan uitgaande dat je geen 3 grote kinderstoelen tegelijk op de achterbank moet krijgen, zie ik geen enkel probleem.

Maar met de Enyaq hoor je horrorverhalen qua levertijden...

Kan me moeilijk inbeelden dat de achterbank van een iX1 even ruim is als die van een X3? Die hebben we gehad en lijkt me ideaal naar comfort toe. PS vermoed ook allemaal in standaard trim en voor een kale iX1 zou ik toch echt passen.

Kan me moeilijk inbeelden dat de achterbank van een iX1 even ruim is als die van een X3? Die hebben we gehad en lijkt me ideaal naar comfort toe. PS vermoed ook allemaal in standaard trim en voor een kale iX1 zou ik toch echt passen.
De achterbank is iets kleiner, maar dat verschil is niet gigantisch. En de koffer is even rgroot.

in juni was het een het 15 maanden, ID4 een 10 maanden, Q4 18 maanden, iX3 12 maanden. Als je snelle levertermijnen wil, dan kies je best voor Tesla. Niemand kan op dit moment zo snel een nieuw gebouwd elektrische wagen leveren

Tragisch jammer dan toch dat model Y zo spuuglelijk is :D
De buitenkant is niks speciaal maar eigenlijk ook niet lelijk te noemen vind ik. Over de binnenkant ben ik het wel volledig mee eens, het dashboard is gewoon armoe, een houten plank met een stuur en een iPad, ja veel saaier kan het niet zijn. Maar de stoelen zitten wel top, dat dan weer wel.

Gij reed nu toch rond met ne e-tron? Zou ge dan niet het beste de auto met de langste levertermijn kiezen? :p
Deze lijst is bij een potentieel andere werkgever :unsure:

Moet ook wel eerlijk zeggen dat ik graag met de e-tron rijd maar ben er ook niet helemaal zot van: range is nipt, MMI & myaudi app met momenten niet stabiel. Het fijnste van die wagen is de luchtvering in feite, rijdt wel super comfy.

die ID4 heeft toch ook maar een subpar laadsnelheid aan een snellader... Al de rest is te klein toch :unsure:

Ik vraag me ook af op basis waarvan je die 'te klein' oordeelt. Een Enyaq bvb is 6cm langer dan de ID.4, en heeft een koffer die 40 liter ruimer is. De Ioniq 5 is ook 5cm langer en 4cm breder, en koffer is ook maar 16 liter minder groot.
Ik denk dat veel EVs een kleine indruk geven gewoon doordat ze allemaal wel vrij hoog zijn en dus relatief gezien korter ogen. Maar als ik bvb naar mijn keuzelijst van vorig jaar kijk, dan hebben ze bvb allemaal een grotere koffer dan een BMW 330e Touring met uitzondering van de Polestar 2. Dus ik denk dat je sowieso best eens bekijkt bij de dealer. Ook niet onbelangrijk: met 3 kinderen achteraan is het wel interessant om een model te kiezen met een vlakke vloer in het midden (dus zonder transmissie-tunnel wat je nog wel vaak ziet bij EVs die afgeleid zijn van een ICE wagen).

Terug
Bovenaan