Herman De Croo
Well-known member
Vlaamse ministers rijden in drie jaar 1,3 miljoen kilometers met hun dienstwagen, en één minister steekt erbovenuit
33 keer rond de aarde in 3 jaar tijd. Zoveel kilometers hebben de negen Vlaamse ministers samen afgelegd. Zuhal Demir (N-VA) is veruit de grootste kilometervreter, met gemiddeld meer dan 100.000 kilometer per jaar. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams Belang heeft opgevraagd bij Vlaams...
Ze hebben ondertussen allemaal een andere dienstwagen. En het moet gezegd: niemand van de negen Vlaamse excellenties rijdt nog rond met een vervuilende dieselwagen. Twee ministers, Bart Somers (Open VLD) en Benjamin Dalle (CD&V), hebben een elektrische wagen, en de andere zeven een plug-inhybride.
Ik heb er eigenlijk zeer sterk mijn twijfels bij of die plug-in hybride wel zo goed is. Voor de gigantische km's die die ministers rijden, lijkt mij diesel beter dan plug-in hybride
Ministers rijden veel, lange afstanden, dus die batterij heeft amper nut op de autostrade. Je zit dan met een zwaardere wagen, met een minder efficiente motor voor het merendeel van de afstand.
Benzine stoot meer CO2 uit dan diesel per km
verkeer op autostrades is beter geschikt voor diesel dan benzine
Kan ik dit ergens beter narekenen?
Voor iemand die heel veel rijdt is het volgens mij EV > diesel > plug-in en niet EV > plug-in > diesel
EV is wrs voor die ministers niet mogelijk omdat ze niet altijd de zekerheid hebben om te laden

.