Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Megane E-tech? Want in alle reviews komt het windgeruis naar boven (snelweg).. is één van de zaken die mij zou tegenhouden om hen te kopen.Tov welke wagens dan? Want er zijn er wss wel veel stillere dan die 2. De EQE bvb is extreem stil.

Vandaag 250km gedaan met de iX3 en nog 44% over. 450km effectieve range dus.
Toch niet slecht.
De Megane E-tech? Want in alle reviews komt het windgeruis naar boven (snelweg).. is één van de zaken die mij zou tegenhouden om hen te kopen.
Zeker als ge hoort zeggen "ik dacht dta mijn venster openstond bij het rijden"![]()
Bweik wat een lelijk ding. Veel te kleine ramen. Lijkt op een verlaagde quashqaiMaar de looks van de E-tech blijven het toch doen voor mij, wat een vet ding toch
![]()
sonomotors.com
Tweakers heeft recent nog een artikel over gepost: https://tweakers.net/reviews/10300/...on-aptera-mercedes-eqxx-squad-solar-city.htmlProductie van de Sono Sion gepland voor 2023. Laad 120km op per week via zonnepanelen. Kost €30k. Groot prijsverschil met de Lightyear One.
Meningen over deze auto en zonnewagens in het algemeen?
![]()
Home - Sono Solar
NEW: SONO SOLAR PRODUCT LINE OF SOLAR MODULEStested and qualified for vehicle use | 5 years warranty | customizableDiscover now Your leading Solar Mobility Experts With our team of experts from the automotive, solar, digital and electronics industries we understand the demanding requirements of...sonomotors.com
Dat haal ik met de E-Tron zeker niet, anderzijds kom ik wel veel dichter bij de WLTP waarden dan wat hier te vinden is. Ze geven een vebruik aan van 25-27kWh in de zomer. Ik haal tot nu toe heel makkelijk 21-22kWh na een gemiddelde rit.Vandaag 250km gedaan met de iX3 en nog 44% over. 450km effectieve range dus.
Toch niet slecht.
Vooral een beetje theoretisch geneuzel. En er is niemand die een echt jubelverhaal vertelt en aangeeft dat je geen stekker meer nodig hebt...Tweakers heeft recent nog een artikel over gepost: https://tweakers.net/reviews/10300/...on-aptera-mercedes-eqxx-squad-solar-city.html
Het is een plus artikel, dus zit achter een paywall maar als 'gratis' gebruiker kun je per maand 3 zo'n plus artikel gratis lezen.
De mensen die niet thuis kunnen laden, zullen veelal mensen zijn die ergens in een rijhuisje in de stad wonen. Hun auto is dan meestal geparkeerd in de straat met aan beide zijden huizen of appartementen, hoeveel zonlicht zou er dan op die panelen nog vallen?Vooral een beetje theoretisch geneuzel. En er is niemand die een echt jubelverhaal vertelt en aangeeft dat je geen stekker meer nodig hebt...
Zelfs een beperkt zonnepaneel op het dak van je wagen heeft nut (zoals bij de Ioniq 5). Heel wat EV's hebben last van 'vampire drain', het verliezen van lading bij langdurige stilstand. Zo'n zonnepaneel lost dat op, en dat is een beperkte kost voor wat extra comfort.
In wagens zoals de Sono Sion hebben die zonnepanelen echt wel hun nut, bvb voor mensen die hun wagen niet thuis kunnen laden.
Kosten / Baten analyse? Sion lijkt in ieder geval in staat om een wagen tegen een competitieve prijs op de markt te brengen...

Ik zou de onderzoeken daarrond eens lezenIk ben vooral benieuwd wat die batterijen na 6 jaar nog gaan waard zijn.
En mss de eerste huisbranden er gaan komen na de nieuwe trend.
Met nog een auto 20 jaar doen zit er niet meer in.

Ik zou de onderzoeken daarrond eens lezen
"Uit een Nederlands onderzoek bij Tesla-rijders blijkt dat vrijwel alle accu’s na 250.000 kilometer nog meer dan 90% van hun originele capaciteit hebben. "
Dat blijkt dus helemaal geen probleem te zijn.
Ik vind die huisbranden ook zo'n rare logica, waarom zou dat stijgen?
Kan je wat meer duiding geven waarom precies?Ik ben vooral benieuwd wat die batterijen na 6 jaar nog gaan waard zijn.
En mss de eerste huisbranden er gaan komen na de nieuwe trend.
Met nog een auto 20 jaar doen zit er niet meer in.
Vandaag gaan eten met luxemburgse collega. Heeft de EQA250 van mercedes.Ik zou de onderzoeken daarrond eens lezen
"Uit een Nederlands onderzoek bij Tesla-rijders blijkt dat vrijwel alle accu’s na 250.000 kilometer nog meer dan 90% van hun originele capaciteit hebben. "
Op de autosnelweg was ik al blij om 350km te halen met de iX3. Tijdens de zomer.Vandaag 250km gedaan met de iX3 en nog 44% over. 450km effectieve range dus.
Toch niet slecht.
Dit was van hier naar Charleroi en terug via Leuven, dus dat was ook puur autostrade hoor...Op de autosnelweg was ik al blij om 350km te halen met de iX3. Tijdens de zomer.
Een elektrische wagen zal over 20 jaar mits wat geluk nog wel rondrijden.Die branden is mss wat overdreven maar levensduur batterijen? Tijd zal raad geven.

Omdat je de wagen oplaad thuis. Stroom in een batterij proppen is altijd een risico, zowel bij uw smartphone, laptop als uw wagen.Ik zou de onderzoeken daarrond eens lezen