Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar is nu toch niet veel gegeerd aan![]()

Wel bizar dat die zo traag naar 100% gaat. Met de paar EVs die ik al gereden heb was dat gewoon instant 100% wanneer je planché gaf, dacht ik.en toen besefte ik dat ik naar de powermeter rechts aan het kijken was![]()
![]()
ja, maar @ViperHD bedoelt wellicht dat je zou denken dat hij bij plankgas meteen op 100% power zou springen rechts. Wat wrs ook zo is in de praktijk, maar dat metertje zal dat dynamischer moeten maken vermoed ikThans is 8s van 0-100 niet trager dan een Enyaq iV80/Q4 40 bvb.

Ik vermoed ook dat het gewoon een animatie is.ja, maar @ViperHD bedoelt wellicht dat je zou denken dat hij bij plankgas meteen op 100% power zou springen rechts. Wat wrs ook zo is in de praktijk, maar dat metertje zal dat dynamischer moeten maken vermoed ik![]()
Op enkele online reviews laten sommige merken dat hij "ok" optrekt, maar niet mega rap is.. Het probleem is dat ik dan denk "Maar met wat vergelijken ze dat? Waar rijden ze dagelijks mee?"Thans is 8s van 0-100 niet trager dan een Enyaq iV80/Q4 40 bvb.
Want 7.5-8s van 0-100...als ik dat vergelijk met mn 116D die er 10.5s over doet...ga ik een enorm verschil merken? Of is het verwaarloosbaar?
. Ik was ook aangenaam verrast van de 'hernemingen'... Je rijdt 100 en moet even rap iemand voorbij ? Gewoon directe versnelling die veel sneller voelt dan met een ICE voor de redenen die @HUSKE al aanhaalt.Heb hem al in het echt gezien (op een transportwagen) en het was eigenlijk een gespierde clio qua afmetingen.
Maar dat doet TC voor u. En het stijgt wel sneller dan dat metertje zeEV's met voorwielaandrijving en veel PK's zoals bvb een Polestar 2 single motor of die Megane geven geen 100% power vanaf stilstand hoor. Dan krijg je zelfs bij een droog wegdek al wheelspin.

Ik had begrepen dat bij Mercedes en VAG (en wellicht nog andere klassieke merken), dat vermogen veel gedoseerder gegeven wordt.Maar dat doet TC voor u. En het stijgt wel sneller dan dat metertje ze![]()
Maar dat is toch raar? Zeker in de "sport"-stand... Oke, je wordt misselijk als je volgas geeft, maar je moet geen volgas geven heIk had begrepen dat bij Mercedes en VAG (en wellicht nog andere klassieke merken), dat vermogen veel gedoseerder gegeven wordt.
Want anders krijg je zo'n praktijken als bij Tesla, waarbij je als passagier misselijk wordt van al dat vermogen die direct vrij komt.

Misschien ook gewoon omdat ze de mensen niet vertrouwen?Maar dat is toch raar? Zeker in de "sport"-stand... Oke, je wordt misselijk als je volgas geeft, maar je moet geen volgas geven he
Dat is zeggen dat je een 700pk auto maar max 300pk laat leveren omdat hij anders toch snel is![]()
Het heeft ook te maken met voltage sag. Als je de motor van 0% naar 100% brengt in een fractie van een seconde, trekt die zoveel stroom dat de spanning in de batterij kortstondig inzakt. Daar wordt de batterij niet zo blij van dacht ik, al zal het ene merk er geruster in zijn dan het andere merk. Tesla heeft al zoveel ervaring met sportieve EV's dat ze wel zullen weten hoe ver ze kunnen gaan.Misschien ook gewoon omdat ze de mensen niet vertrouwen?