Elektrische wagens

Die software blijf ik wel gek vinden. Bij BMW is die "phone as key" functionaliteit waardeloos aangezien ge uw telefoon tegen de deur moet duwen. De app zelf is ook echt gelimiteerd (je kan bvb laaddoel niet aanpassen via app). Daar blijf ik toch het gevoel hebben dat de grote merken precies niet snappen hoe belangrijk dat is voor user experience.
Ik weet niet hoe goed die android automotive draait bij Polestar, maar daar had ik wel goeie hoop in.
Bij Tesla kan je ondertussen ook al het laadvermogen aanpassen van op je app. superhandig.

Fake R8 paneel?

zoek de 2 gelijkenissen

kia-niro-ev-2022-in-der-ersten-sitzprobe.jpg

HFR8-13_carbon_fiber_side_blades_r8_v10_z.jpg

Tuurlijk zal dat een functie hebben, fake lexus lichten gaven ook licht in het donker.
Dat werden dan ook lexus style lichten genoemd, net zoals de lambo style doors een tijdje een rage waren in de tuning wereld.

Fake gebruikt men bijvoorbeeld bij fake uitlaatpijpen, die dingen zijn niet echt dus fake, ze hebben geen enkel nut.

Dat paneel moeten ze gewoon koetswerkkleur geven, voor de rest is dat een puike auto.
Een collega van mij heeft zo eentje (BEV) en die is daar super content van. Ook zuinig.

Nieuw hill climb record op Goodwood, met een EV :
. Precies of je naar een versneld filmpje zit te kijken :oops: . Met die record run van die Porsche 919 hybrid op de Nordschleife had ik ook al zo een gevoel.

Heb dat gisteren live gezien, de auto's ervoor zaten zo rond de 45 seconden, de laatste 39s.
Heeft een fan die de auto naar beneden zuigt en zo downforce genereert en dan 1000pk dacht ik. Is wel een heel kleine auto ook.

Heb dat gisteren live gezien, de auto's ervoor zaten zo rond de 45 seconden, de laatste 39s.
Heeft een fan die de auto naar beneden zuigt en zo downforce genereert en dan 1000pk dacht ik. Is wel een heel kleine auto ook.
Pfoe, ik kon het sneller in mijn red bull x2019!
Ahnee, dat was in Gran Turismo zeker :p

Inderdaad, had ik nog nooit door met dat eerste filmpje. Die 5 seconden ervoor zijn ook indrukwekkend :

0-100km/h in 1.4" :oops: :oops: :oops:

Pfoe, ik kon het sneller in mijn red bull x2019!
Ahnee, dat was in Gran Turismo zeker :p

Moest ik ook direct aan denken eigenlijk en heb het toen zelfs opgezocht, maar die deed dat inderdaad in 30". Maar hoe moeilijk was dat ook niet om daar Gold te halen. Alles ging zo enorm snel.

Hier nog wat leuke details : https://mcmurtry.com/mcmurtry-targe...-in-motorsport-for-the-first-time-since-1978/
* 2000kg downforce vanaf 0km/u terwijl hij nog geen 1000kg weegt. Ding kan letterlijk ondersteboven hangen :D.
* een EV die 100dB aan kabaal genereert :D.
* 60kWh batterij. Die is wellicht leeg in 10 minuten of zo :p.
In die link spreken ze zelf van 30 min :)

Op het einde van het filmpje zie een snelheid van 149.13 MPH, is dat gemiddelde snelheid over die track of de topsnelheid? Aangezien ze in dat artikel zeggen dat de snelheid gelimiteerd tot 150MPH, lijkt me dat eerste wel zo goed als onmogelijk :eek:

Zouden ze ook mee doen bij Pike's Peak?

Niet iedereen was gecharmeerd door de ID.3 (vond ik best wel OK) en de ID.4/ID.5 (SUV, dus wat mij betreft 🤮). Ook bij de ID.Buzz waren erveel mensen niet helemaal overtuigd (ik dus wel), zelf vind ik deze ID.aero wel mooi, maar het blijft een concept, benieuwd wat er van overblijft in de productieversie.

DB2022AU00358_web_804.jpg

En hopelijk mss es een beter scherm voor de neus. Ofwel helemaal weg en een headsup, maar dit minitellerke is het toch niet.

Terug
Bovenaan