Jaok grote noob vraag hier, maar een HYBRIDE wagen, dat is deels electrisch, deels brandstof ?
hoe zit dat dan met 2035 , als alles met brandstof zal verboden worden?
dan hybride ook verboden, of niet?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jaok grote noob vraag hier, maar een HYBRIDE wagen, dat is deels electrisch, deels brandstof ?
hoe zit dat dan met 2035 , als alles met brandstof zal verboden worden?
dan hybride ook verboden, of niet?
Als het rijdende file is weliswaar. Continu stoppen en optrekken is ook grote verspilling van energie.Dus in theorie, als je véél in de file staat, gaat je rijbereik een pak omhoog?
Ok. Dan lijkt me dat voor particulieren,
Waarom enkel particulieren? Het is voor iedereen een financieel slechte keuze.Ok. Dan lijkt me dat voor particulieren,
een nieuwe wagen aankopen die , brandstof, diesel of zelfs hybride is, een heel domme zet ?
Want de doorverkoop zal peanuts zijn (tenzij je elke 4 jaar nieuwe auto koopt, binnen 4 jaar ga je er nog wel iets voor krijgen).
Moest ik nu in de positie zijn om mijn auto te moeten vervangen, zou ik zowiezo een 2ehands kopen, (om daar dan nog een jaar of 10 mee te rijden).
en dan vlak voor 2035 de verplichte overschakeling te maken.
Vraag me dat eigenlijk af, ze zeggen altijd dat een elektrisch voertuig in file zo ongelofelijk zuinig is.
Als het rijdende file is weliswaar. Continu stoppen en optrekken is ook grote verspilling van energie.
Maar ik vermoed dat als je continu 10km/u kunt rijden, dat je de WLTP rijbereik met gemak ver gaat overschrijden.
Het is de verkoop van nieuwe ICE-wagens die verboden wordt he. Niet 2e hands wagens.Ok. Dan lijkt me dat voor particulieren,
een nieuwe wagen aankopen die , brandstof, diesel of zelfs hybride is, een heel domme zet ?
Want de doorverkoop zal peanuts zijn (tenzij je elke 4 jaar nieuwe auto koopt, binnen 4 jaar ga je er nog wel iets voor krijgen).
Moest ik nu in de positie zijn om mijn auto te moeten vervangen, zou ik zowiezo een 2ehands kopen, (om daar dan nog een jaar of 10 mee te rijden).
en dan vlak voor 2035 de verplichte overschakeling te maken.
Ik heb ooit (een klein stukje vanDus in theorie, als je véél in de file staat, gaat je rijbereik een pak omhoog?
) een filmpje gezien over 2 gasten die zo lang mogelijk op 1 lading wilden rijden. Die waren ergens rondjes gaan rijden op een afgelegen stukje bij de Antwerpse haven, en hadden dat aan zo'n 40 km/h gedaan dacht ik. Dat was de snelheid die het efficiënst was volgens hun in hun Tesla (model S dacht ik, want toen was de model 3 nog niet uit als ik het mij goed herinner).
En dat zou er dan net voor kunnen zorgen dat die tweedehands ICE wagens net heel gegeerd gaan zijn bij een bepaalde groep mensen die echt geen ev's willen hebben.Het is de verkoop van nieuwe ICE-wagens die verboden wordt he. Niet 2e hands wagens.
En dat zou er dan net voor kunnen zorgen dat die tweedehands ICE wagens net heel gegeerd gaan zijn bij een bepaalde groep mensen die echt geen ev's willen hebben.
Dan zullen het toch auto's zijn die nu al (bijna) oldtimers zijn, want met de auto's die nu nieuw zijn zie ik dat toch niet echt gebeuren, met al de elektrische snufjes die erin zitten.of we worden het Cuba aan de noordzee met aan 40 jaar opgelapte ICE tweedehandsen.
Maar die groep gaat volgens mij zo klein zijn, dat het aanbod gigantisch veel groter zal zijn dan de vraag.En dat zou er dan net voor kunnen zorgen dat die tweedehands ICE wagens net heel gegeerd gaan zijn bij een bepaalde groep mensen die echt geen ev's willen hebben.
Of als je eentje kiest die geliefd gaat zijn bij die groep... (Kuch Cayman GT4RS kuch)Maar die groep gaat volgens mij zo klein zijn, dat het aanbod gigantisch veel groter zal zijn dan de vraag.
Dus quasi totale afschrijving van je wagen.
Ik zou nu geen ICE nieuw meer kopen, tenzij je van plan bent om die op te rijden.
Idd, ik ben benieuwd wat de evolutie gaat worden van de specialere wagens.Of als je eentje kiest die geliefd gaat zijn bij die groep... (Kuch Cayman GT4RS kuch)
Tesla model 3 verwarming op 21 graden Celsius bij -7 graden heeft dankzij warmtepomp een vermogen van 1kW nodig om de wagen warm te houden.Je hebt natuurlijk wel alle systemen aanstaan, DRL's die branden, ventilatie/verwarming/airco etc.
Maar de aandrijving verbruikt op dat moment niet heel veel.
Mijn 2.0 TDI verbruikt stationair 0,7l/uur wat overeenkomt met 7kW aan energie. Als je wilt bewegen moet je eerst de koppeling enzo nog overwinnen wat ook meer energie verbruikt dan een direct drive van een EV etc.
start stop in de file nie zo zuinig. gezapig constant 10-30km rijden dan weer wel.Vraag me dat eigenlijk af, ze zeggen altijd dat een elektrisch voertuig in file zo ongelofelijk zuinig is.
maar aan mijn gemiddelde snelheid te zien in mijn woonwerkverkeer ga ik een miljoenmiljard km kunnen doen met 1 lading![]()
gezapig constant 10-30km rijden dan weer wel.
Ik denk dat zwarten het over EV's heeft aangezien de quote het ook over EV's had.Maar zeker nog niet zo zuinig als 70km/h rijden. Op dat vlak zie je wel een groot verschil met een EV die heel weinig gaat verbruiken bij 10-30km/h.
Ik denk dat zwarten het over EV's heeft aangezien de quote het ook over EV's had.