poeperman
Well-known member
Daarom dat lidl heel goed scoort op hun kwalitatief aanbod van verse groenten en fruit?
Het is zelfs zo dat lidl hun producten vaak goed scoren qua voedingswaarden tegenover andere huismerken en zelfs grote merken. Zeker bij de betere alvast, niet bij alles, wel bij veel producten.
Mijn familie heeft 1 "rijke mens" en dat is de leverancier van de tomaten aan LidlDe reden dat zij met Lidl samen werken, is net omdat die bekend staan voor hun verse groenten en fruit (Aldi ook trouwens). Ook niet onlogisch natuurlijk, in een Lidl/Aldi passeert misschien makkelijk 10x zoveel volk dan in een Delhaize, hierdoor is er veel meer rotatie van groenten en fruit en is alles dus veel verser. Ze passeren ook niet langs de veiling aangezien ze met een vaste leverancier werken wat ook weer tijdswinst oplevert tussen plukken en in winkel leggen.
Wij gaan hier meestal naar Colruyt omdat dat dichterbij is, maar voor vers vlees en groenten gaan we net naar Aldi omdat het daar verser is...
Ik denk echt dat je een heel verkeerd beeld hebt van het winkelen bij supermarkten hoor, ook "rijke mensen" gaan veel winkelen bij Aldi en Lidl. Itt wat grote supermarktketens denken, is er in België niemand die shoppen in de supermarkt als "een beleving" ervaart. En rijke mensen zijn meestal rijk omdat ze op alle vlakken naar prijs/kwaliteit kijken, en daar steken Aldi en Lidl kop en schouders boven Delhaize uit.
Ff de offtopic van een paar weken geleden opnieuw bovenhalen.
Ik dacht oprecht, vergis ik mij nu zo erg?
Met een lege maag en een boodschappenlijst zo lang als mijn onderarm stap ik vol moed de Aldi in Drongen binnen (een vrij grote).
Ik ben buitengegaan met:
- 2 flessen gootsteenontstopper
- 1 fles wasproduct (voor de vodden die ik gebruik in de garage)
- 1 pakje voorverpakte "chili" smeltkaas (eens iets nieuw proberen? - bleek niet te vreten)
En dus vooral de bevestiging van wat ik al dacht:
chips, koeken, blikken, chips, koeken, kilometerslang. 2 rayons met brol die perfect uit AliExpress kon komen. 3 diepvriesrayons met vooral pizza's, roomijs, snacks, bevroren vlees. Een halve rayon groenten en fruit, niet per se slechter dan een Carrefour, maar totaal niet niveau Colruyt/Delhaize.
En dan 1/4 rayon vers vlees: zum kotzen. Ik heb een verpakking kipfilet vastgepakt, de gouden standaard om kwaliteit te checken, lichtjes hellend gehouden, en er liep zeker 100ml vocht uit.
Mochten jullie mij ooit inviteren, ik zorg wel voor de boodschappen.
De reden dat zij met Lidl samen werken, is net omdat die bekend staan voor hun verse groenten en fruit (Aldi ook trouwens). Ook niet onlogisch natuurlijk, in een Lidl/Aldi passeert misschien makkelijk 10x zoveel volk dan in een Delhaize, hierdoor is er veel meer rotatie van groenten en fruit en is alles dus veel verser. Ze passeren ook niet langs de veiling aangezien ze met een vaste leverancier werken wat ook weer tijdswinst oplevert tussen plukken en in winkel leggen.

.