Elektrische wagens

Daarom dat lidl heel goed scoort op hun kwalitatief aanbod van verse groenten en fruit?

Het is zelfs zo dat lidl hun producten vaak goed scoren qua voedingswaarden tegenover andere huismerken en zelfs grote merken. Zeker bij de betere alvast, niet bij alles, wel bij veel producten.
Mijn familie heeft 1 "rijke mens" en dat is de leverancier van de tomaten aan Lidl :p De reden dat zij met Lidl samen werken, is net omdat die bekend staan voor hun verse groenten en fruit (Aldi ook trouwens). Ook niet onlogisch natuurlijk, in een Lidl/Aldi passeert misschien makkelijk 10x zoveel volk dan in een Delhaize, hierdoor is er veel meer rotatie van groenten en fruit en is alles dus veel verser. Ze passeren ook niet langs de veiling aangezien ze met een vaste leverancier werken wat ook weer tijdswinst oplevert tussen plukken en in winkel leggen.
Wij gaan hier meestal naar Colruyt omdat dat dichterbij is, maar voor vers vlees en groenten gaan we net naar Aldi omdat het daar verser is...

Ik denk echt dat je een heel verkeerd beeld hebt van het winkelen bij supermarkten hoor, ook "rijke mensen" gaan veel winkelen bij Aldi en Lidl. Itt wat grote supermarktketens denken, is er in België niemand die shoppen in de supermarkt als "een beleving" ervaart. En rijke mensen zijn meestal rijk omdat ze op alle vlakken naar prijs/kwaliteit kijken, en daar steken Aldi en Lidl kop en schouders boven Delhaize uit.

Ff de offtopic van een paar weken geleden opnieuw bovenhalen.
Ik dacht oprecht, vergis ik mij nu zo erg?

Met een lege maag en een boodschappenlijst zo lang als mijn onderarm stap ik vol moed de Aldi in Drongen binnen (een vrij grote).

Ik ben buitengegaan met:
- 2 flessen gootsteenontstopper
- 1 fles wasproduct (voor de vodden die ik gebruik in de garage)
- 1 pakje voorverpakte "chili" smeltkaas (eens iets nieuw proberen? - bleek niet te vreten)

En dus vooral de bevestiging van wat ik al dacht:
chips, koeken, blikken, chips, koeken, kilometerslang. 2 rayons met brol die perfect uit AliExpress kon komen. 3 diepvriesrayons met vooral pizza's, roomijs, snacks, bevroren vlees. Een halve rayon groenten en fruit, niet per se slechter dan een Carrefour, maar totaal niet niveau Colruyt/Delhaize.

En dan 1/4 rayon vers vlees: zum kotzen. Ik heb een verpakking kipfilet vastgepakt, de gouden standaard om kwaliteit te checken, lichtjes hellend gehouden, en er liep zeker 100ml vocht uit.

Mochten jullie mij ooit inviteren, ik zorg wel voor de boodschappen.

Ff de offtopic van een paar weken geleden opnieuw bovenhalen.
Ik dacht oprecht, vergis ik mij nu zo erg?

Met een lege maag en een boodschappenlijst zo lang als mijn onderarm stap ik vol moed de Aldi in Drongen binnen (een vrij grote).

Ik ben buitengegaan met:
- 2 flessen gootsteenontstopper
- 1 fles wasproduct (voor de vodden die ik gebruik in de garage)
- 1 pakje voorverpakte "chili" smeltkaas (eens iets nieuw proberen? - bleek niet te vreten)

En dus vooral de bevestiging van wat ik al dacht:
chips, koeken, blikken, chips, koeken, kilometerslang. 2 rayons met brol die perfect uit AliExpress kon komen. 3 diepvriesrayons met vooral pizza's, roomijs, snacks, bevroren vlees. Een halve rayon groenten en fruit, niet per se slechter dan een Carrefour, maar totaal niet niveau Colruyt/Delhaize.

En dan 1/4 rayon vers vlees: zum kotzen. Ik heb een verpakking kipfilet vastgepakt, de gouden standaard om kwaliteit te checken, lichtjes hellend gehouden, en er liep zeker 100ml vocht uit.

Mochten jullie mij ooit inviteren, ik zorg wel voor de boodschappen.

Ik wil nu niet lullig doen.
Maar die rayons koeken, chips, blikken, frisdrank, diepvriesrayons met ijs, pizza’s en diepvriesmaaltijden en andere troep die is zo niet nog dubbel zo lang in menig Delhaize, Colruyt of Carrefour. Daar hebben ze die troep vaak nog van 4 verschillende merken. Dus dat is een beetje een non-argument.

Maar je hebt ook gewoon basisingrediënten zoals rijst, pasta, smeermiddelen, oliën, lager snijvlees, hummus, aardappelen, noten, zaden, kruiden en ga zo maar door. Trouwens tussen die ongezonde koeken heb je ook gewoon goeie varianten die qua voedingswaarde zeker oké zijn, net zoals je die in een Delhaize ook hebt.

Dat je het vlees niet goed vindt, bon dat kan. Maar bij een Delhaize bijvoorbeeld heb je een slagerij in de winkel, dat kan je niet vergelijken natuurlijk. En is ook een andere prijsklasse. Maar naast een Lidl heb je vaak een buurtslagers en bij een Aldi vaak een renmans dat is ook gewoon verse slagerij en gewoon gelijkwaardig aan een Delhaize slagerij.

Maar soms is het ook gewoon perceptie. Mijne maat zijn vader heeft een industriële bakkerij. Die vent levert aan veel supermarkten in de buurt en tevens ook enkele bakkers, waarvan eentje in het dorp.
Ik lok mensen dan graag uit hun tent en krijg ze dan zover dat ze zeggen dat het brood van bakker X toch echt wel niet te vergelijken is met de Lidl, grappig want je krijgt bij beide gewoon exact hetzelfde meergranenbrood dat lokaal opgewarmd en gesneden wordt.
Taarten ook nog zoiets, je de bakker x zijn taarten zijn echt wel goed kan je niet vergelijken met de taart uit de dozen van de Carrefour, vreemd want de werknemers van Piet zijn vader hebben gisteren beide taarten gebakken in zijn industriële bakkerij.

Ik wil nu niet lullig doen.
Maar die rayons koeken, chips, blikken, frisdrank, diepvriesrayons met ijs, pizza’s en diepvriesmaaltijden en andere troep die is zo niet nog dubbel zo lang in menig Delhaize, Colruyt of Carrefour. Daar hebben ze die troep vaak nog van 4 verschillende merken. Dus dat is een beetje een non-argument.

Maar je hebt ook gewoon basisingrediënten zoals rijst, pasta, smeermiddelen, oliën, lager snijvlees, hummus, aardappelen, noten, zaden, kruiden en ga zo maar door. Trouwens tussen die ongezonde koeken heb je ook gewoon goeie varianten die qua voedingswaarde zeker oké zijn, net zoals je die in een Delhaize ook hebt.

Dat je het vlees niet goed vindt, bon dat kan. Maar bij een Delhaize bijvoorbeeld heb je een slagerij in de winkel, dat kan je niet vergelijken natuurlijk. En is ook een andere prijsklasse. Maar naast een Lidl heb je vaak een buurtslagers en bij een Aldi vaak een renmans dat is ook gewoon verse slagerij en gewoon gelijkwaardig aan een Delhaize slagerij.

Maar soms is het ook gewoon perceptie. Mijne maat zijn vader heeft een industriële bakkerij. Die vent levert aan veel supermarkten in de buurt en tevens ook enkele bakkers, waarvan eentje in het dorp.
Ik lok mensen dan graag uit hun tent en krijg ze dan zover dat ze zeggen dat het brood van bakker X toch echt wel niet te vergelijken is met de Lidl, grappig want je krijgt bij beide gewoon exact hetzelfde meergranenbrood dat lokaal opgewarmd en gesneden wordt.
Taarten ook nog zoiets, je de bakker x zijn taarten zijn echt wel goed kan je niet vergelijken met de taart uit de dozen van de Carrefour, vreemd want de werknemers van Piet zijn vader hebben gisteren beide taarten gebakken in zijn industriële bakkerij.
Kweet heel de context niet maar een échte bakker is wel 100 keren beter dan de bucht uit een supermarkt. Tenzij je idd naar van die industriële grootbakkers gaat zoals een Vangrootloon of weet ik veel.

Veel van het gebak, broden en taarten (LEES: niet alles) uit de Delhaize van Heist Op den Berg komen van .. bakker frank, die bakker bevindt zich aan de overkant van het straat.

Dat is gewoon ne echte bakker.

Kweet heel de context niet maar een échte bakker is wel 100 keren beter dan de bucht uit een supermarkt.
Het hangt er vanaf welk gebak .. sommige zaken uit de Delhaize komen letterlijk van de bakker aan de overkant.
Maar zoals gezegd: Niet alles. Er is ook rommel bij dat van 'ik weet niet waar' komt. Meestal is dat dan wel goedkoper. :tongue:

EN NU GA IK BACK ON TOPIC.

<opent thread, leest de laatste berichten, checkt thread titel opnieuw>

obama-wtf.gif

Ergernis Gent: ik check online en zie vrije laadplaatsen. Ik rijd naar een laadpunt op de coupure met 4 laadpunten en…de enige vrije plaats is voorbehouden voor deelauto’s. Geen probleem, op naar de volgende. 2 laadpunten en 1 vrije plaats…voorbehouden deelwagen. Derde laadplaats: zelfde verhaal. Pas bij de vierde locatie was er een parkeerplaats vrij waar ik op mocht parkeren. Ondertussen was ik al een kwartier aan het rondrijden (want met dat circulatieplan is van A naar B gaan vaak nogal een opgave).

Ergernis Gent: ik check online en zie vrije laadplaatsen. Ik rijd naar een laadpunt op de coupure met 4 laadpunten en…de enige vrije plaats is voorbehouden voor deelauto’s. Geen probleem, op naar de volgende. 2 laadpunten en 1 vrije plaats…voorbehouden deelwagen. Derde laadplaats: zelfde verhaal. Pas bij de vierde locatie was er een parkeerplaats vrij waar ik op mocht parkeren. Ondertussen was ik al een kwartier aan het rondrijden (want met dat circulatieplan is van A naar B gaan vaak nogal een opgave).
Als je bij de auto zou blijven, zou ik wel op die plaats voor de deelauto staan.
Bestaat er eigenlijk al wetgeving rond openbare parking die voorbehouden zijn voor deelauto's?

Als je bij de auto zou blijven, zou ik wel op die plaats voor de deelauto staan.

We werden verwacht op restaurant dus tis niet dat we de auto in de gaten konden houden. Twee weken geleden toevallig ook gehoord van iemand die beboet was op zo'n plaats (elektrische wagen die effectief aan het opladen was, maar dus op zo'n plaats voor deelauto's stond). Heeft hem 70 of 80 euro gekost...

We werden verwacht op restaurant dus tis niet dat we de auto in de gaten konden houden. Twee weken geleden toevallig ook gehoord van iemand die beboet was op zo'n plaats (elektrische wagen die effectief aan het opladen was, maar dus op zo'n plaats voor deelauto's stond). Heeft hem 70 of 80 euro gekost...
Ook al vernomen dat ze daarop effectief beboeten.
Het is een verschrikkelijk systeem, met die voorbehouden plaatsen voor deelwagens. Je kan niet meer vertrouwen op "vrije plaatsen", en moet rondrijden van de ene naar de andere paal. Ookal begrijp ik de deelwagens vanuit een ecologisch standpunt, ze zouden eigenlijk aparte palen moeten krijgen die dan niet als "publiek" gezien worden.

Vaak zijn deze deelwagens niet eens aan het laden (staat groen te pinken, zelf niet klaar met laden). Ook al meegemaakt dat de deelwagen plaats vrij is, en er een deelwagen op de gewone plaats staat. Het grote probleem is dat die deelwagen er dan dagen blijft staan, tot iemand die eens neemt. Het voorbehouden van die plaatsen heeft toch wat perverse effecten, ik weet niet of ik met een hybride nog de moeite zou doen om van laadpaal naar laadpaal te rijden zonder zekerheid, met als resultaat dat er meer op fossiele brandstof gereden zal worden dan nodig is. Eigenlijk zou iemand die deelwagens na x tijd van die laadpaal moeten halen, net zoals ze deze wagens komen poetsen.

Het systeem met die deelwagens zie ik het vaakst in Gent, maar ook al in andere steden gezien.

In Oostende werken ze met een blauwe kaart aan de laadpalen, mag je dan enkele uren staan. Eigenlijk is dat nog niet zo een slecht systeem, lijkt me alleen voor de bewoners zelf verschrikkelijk als je je auto pas 's avonds insteekt, mag je die in het midden van de nacht gaan ophalen.

In Oostende werken ze met een blauwe kaart aan de laadpalen, mag je dan enkele uren staan. Eigenlijk is dat nog niet zo een slecht systeem, lijkt me alleen voor de bewoners zelf verschrikkelijk als je je auto pas 's avonds insteekt, mag je die in het midden van de nacht gaan ophalen.
Geld dat in Oostende dan dag en nacht?
Op de meestal plaatsen waar ze zo een systeem hanteren is dat enkel tussen bepaalde uren, zo als het plaatsen van de blauwe parkeerschijf.

Ik vind deelwagens een verschrikkelijk inefficiënt systeem. Je zou eens moeten weten wat dat kost, direct en indirect (projectkosten, ...). Dan kan je als overheid veel beter de taxisector of ridesharing subsidiëren.

Terug
Bovenaan