schiptrekker
Member
Ondertussen heb ik de 320e Touring in mijn bezit sinds een viertal weken (jaja, die levering ging snel ;-)).Ik heb een 320e Touring besteld, en dan lees je in reviews dat je toch serieus wat moet inboeten aan vermogen tov een 330e, en dat de wagen niet presteert zoals verwacht kan worden van een BMW enz enz ...
Een auto die het sprintje naar 100 doet in 7.5 seconden, en met een topsnelheid van 225 km/u.
Ok, als je het vergelijkt met de huidige EV cars is dat 'wat minnetjes', maar om dat nu beroerde prestaties te vinden?
Wat betreft het e - rijbereik ben ik wat ontgoocheld en blijft het voorlopig beperkt tot ca. 30km. Hopelijk stijgt dit recht evenredig met de lente temperaturen.
Verder probeer ik wel de wagen dagelijks op te laden, zodat ik vrij veel kilometers elektrisch rijd.
Wat betreft de prestaties ben ik wel tevreden, maar dat is waarschijnlijk ook normaal wetende dat de vorige een 318d was.
De Sport stand vind ik wel wat overbodig (in de 318d was deze helemaal nutteloos), want die geeft weinig meerwaarde.
Ik vind de acceleratie vlotter en spontaner verlopen in de hybride stand, waar het wat meer kunstmatig is in sport modus.

)