Elektrische wagens

Als ik zie hoe weinig support ik krijg bij alle vragen die ik heb over mijn Tesla, zouden de garages daarop kunnen inspelen. Ik moet nu alles googlen of vragen via forum. No way dat de modale Belg van 50 jaar oud daar zin in heeft. Die eist een deftige uitleg, ook de weken na de aankoop van zijn wagen. De 10 keer dat ik naar Tesla bel, kwam er 9 keer niemand aan de lijn. Waarmee ze duidelijk maken: laat ons gerust als je vragen hebt

Als ik zie hoe weinig support ik krijg bij alle vragen die ik heb over mijn Tesla, zouden de garages daarop kunnen inspelen. Ik moet nu alles googlen of vragen via forum. No way dat de modale Belg van 50 jaar oud daar zin in heeft. Die eist een deftige uitleg, ook de weken na de aankoop van zijn wagen. De 10 keer dat ik naar Tesla bel, kwam er 9 keer niemand aan de lijn. Waarmee ze duidelijk maken: laat ons gerust als je vragen hebt
Weer iemand die denkt dat mensen van 50 jaar al half seniel zijn en niet met een PC overweg kunnen. Ik (52 jaar) zie echt niet in welke deftige uitleg ik nodig had na het afhalen van de wagen. Ahhh, en de meeste Teslarijders die ik ken zijn een pak ouder dan mij...

Ik heb de tutorial die me doorgestuurd werd voor de afhaling even doorgenomen, die menu's verklaren zich vanzelf volgens mij. En je communiceert per mail met Tesla-service, wat redelijk vlot verloopt trouwens.

Weer iemand die denkt dat mensen van 50 jaar al half seniel zijn en niet met een PC overweg kunnen. Ik (52 jaar) zie echt niet in welke deftige uitleg ik nodig had na het afhalen van de wagen. Ahhh, en de meeste Teslarijders die ik ken zijn een pak ouder dan mij...

Ik heb de tutorial die me doorgestuurd werd voor de afhaling even doorgenomen, die menu's verklaren zich vanzelf volgens mij. En je communiceert per mail met Tesla-service, wat redelijk vlot verloopt trouwens.
Ugar, jij bent dan ook niet de modale 50’er of 60’er. Ik ken er genoeg die een pak jonger zijn die worstelen met alle menu’s en submenu’s waaruit toestellen bestaan.

De UI wordt elke dag beter, maar de mogelijkheden verruimen veel sneller. Meer aanpassingen, meer opties, meer instellingen,… Ik heb datzelfde gevoel als ik mijn Garmin Fenix of Edge aan het configureren ben. Welke digibeet slaagt daar in godsnaam in?

Ugar, jij bent dan ook niet de modale 50’er of 60’er. Ik ken er genoeg die een pak jonger zijn die worstelen met alle menu’s en submenu’s waaruit toestellen bestaan.

De UI wordt elke dag beter, maar de mogelijkheden verruimen veel sneller. Meer aanpassingen, meer opties, meer instellingen,… Ik heb datzelfde gevoel als ik mijn Garmin Fenix of Edge aan het configureren ben. Welke digibeet slaagt daar in godsnaam in?
Ik veralgemeen mee!
Ik ken ook genoeg tieners, twintigers en dertigers die juist maar hun instagram kunnen openen en oor de rest niks.

Dat is net mijn punt. Dat is niet per definitie leeftijdsgebonden, de gemiddelde 50-er heeft volgens mij een smartphone, werkt met een pc,…

Wel, bij een Garmin Edge of Fenix is dat volgens mij meer het geval. Want die menustructuren zijn echt wel complex. Maar bij een Tesla valt dat toch wel mee?

Ik veralgemeen mee!
Ik ken ook genoeg tieners, twintigers en dertigers die juist maar hun instagram kunnen openen en oor de rest niks.
Dat is het nét. Ik wil niet veralgemenen, integendeel. In elke leeftijdsgroep zijn er mensen die mee zijn en mensen die dat niet zijn.

Maar als alle toestellen complex(er) worden ga je wel steeds mensen hebben die een hulplijn moeten kunnen inroepen. En dan is “service per mail” misschien wat magertjes?

Ik wou het net zeggen…
Ik ben nog geen 30 en moet toch vaak het internet opzoeken om iets op te zoeken waar ik geen wijs uit geraak of om een hidden function te ontdekken. Ik kan mij goed voorstellen dat een 50’er die de digitale boot lang heeft afgehouden het helemaal hoort donderen in Keulen :p
Het hebben van een smartphone en het hebben van een PC is geen referentie natuurlijk. Maar het klopt dat het niet zuiver leeftijdsgebonden is. Maar we kunnen stellen dat mensen voor 1980 het moeilijker hebben hiermee omdat zij niet opgegroeid zijn met zoveel technologische diepgang.

Overlaatst poste iemand hier nog een verhaal over hoe hij via in het buitenland gebruik moest maken van twee smartphones om te kunnen opladen omdat zijn badge niet werkte. Veel geluk voor iemand die er allemaal niet zo in thuis is :p

Zolang er geen support is bij Tesla zal dit veel mensen afschrikken. Alleen is de vraag natuurlijk ook wie daar voor wil betalen. Mensen kiezen altijd voor gemak. Daarom dat er nog altijd Nokia 33.10 toestellen verkocht worden.

Als ik zie wat ik allemaal zelf heb moeten uitzoeken de eerste 24u, amai:
- dashcam instellen (opslaan op USB - FAT32)
- probleem met laadpaal thuis (toen begon ik te bellen naar Tesla en merkte dat daar werkelijk niemand opneemt)
- voorverwarmen om 7u 's morgens
- mijn vriendin toegang geven tot de wagen met haar gsm
- enz...

Ik ken heel veel mensen die al ambetant zouden zijn als ze zelf niet weten hoe ze hun telefoon moeten syncen. Zeker nu de boete voor bellen achter het stuur €172 is. Nu ja, in iedere familie is er tegen dan wel een kozijn van 18 jaar die kan helpen zeker?

Op hun voicemail staat dat je bij problemen alles kan rebooten door beide knoppen aan het stuur lang in te drukken. Sommige mensen krijgen het daar al lastig mee. Ik ben zeker als je ergens die wagen kan binnen doen, dat voor hun doet en €20 vraagt, dat veel mensen daar geen énkel probleem mee gaan hebben.

Vroeger belde je naar jouw garagist als je een probleem had. Nu neemt er niemand op bij Tesla.
Dat is gewoon iets waar ik (in de plaats van andere mensen) problemen mee heb.

Laatst bewerkt:
Zolang er geen support is bij Tesla zal dit veel mensen afschrikken. Alleen is de vraag natuurlijk ook wie daar voor wil betalen. Mensen kiezen altijd voor gemak. Daarom dat er nog altijd Nokia 33.10 toestellen verkocht worden.

- probleem met laadpaal thuis (toen begon ik te bellen naar Tesla en merkte dat daar werkelijk niemand opneemt)
- enz...

Ik ken heel veel mensen die al ambetant zouden zijn als ze zelf niet weten hoe ze hun telefoon moeten syncen. Zeker nu de boete voor bellen achter het stuur €172 is. Nu ja, in iedere familie is er tegen dan wel een kozijn van 18 jaar die kan helpen zeker?

Op hun voicemail staat dat je bij problemen alles kan rebooten door beide knoppen aan het stuur lang in te drukken. Sommige mensen krijgen het daar al lastig mee. Ik ben zeker als je ergens die wagen kan binnen doen, dat voor hun doet en €20 vraagt, dat veel mensen daar geen énkel probleem mee gaan hebben.

Vroeger belde je naar jouw garagist als je een probleem had. Nu neemt er niemand op bij Tesla.
Als je echt vragen hebt die je zelf niet kan oplossen ga dan naar de garage. Precies of dat is via de telefoon gemakkelijk uit te leggen aan mensen die ook moeite hebben om dit zelf via internet op te zoeken?

Als je echt vragen hebt die je zelf niet kan oplossen ga dan naar de garage. Precies of dat is via de telefoon gemakkelijk uit te leggen aan mensen die ook moeite hebben om dit zelf via internet op te zoeken?
En die staan dan te springen om u effectief te helpen?
Ik twijfel daar toch aan.
En dan moet je nog naar de garage rijden, die vaak niet achter den hoek is.

En die staan dan te springen om u effectief te helpen?
Ik twijfel daar toch aan.
En dan moet je nog naar de garage rijden, die vaak niet achter den hoek is.
Die vraag kan ik niet voor u beantwoorden. Ik ken niet alle mensen die in alle garages werken om te weten waaruit ze voldoening halen in hun job. Maar als je vragen hebt over hoe van alles werkt is het toch gewoon veel gemakkelijker om die allemaal in een keer te vragen in de garage zodat iemand het kan laten zien ipv te liggen telefoneren en iemand aan de andere kant van de telefoon moet proberen uit leggen wat je moet doen.

Wireless charging aan 50 kW misschien toch een ding op termijn? Efficiëntie lijkt al bij nog acceptabel.

- enz...

Ben ik de enige die nog nooit naar de garagist gebeld heeft om iets te vragen over zijn auto..

- enz...

Bij het ophalen van mijn wagen werd er toch een deftige uitleg gegeven en samen door alle settings gegaan + uitleg. Eigenlijk helemaal hetzelfde als bij elke andere wagen die ik ooit nieuw heb opgehaald.

Voor veel zaken vind je ook duidelijke filmpjes online en in de wagen (Tesla tutorials).

Ondertussen ook twee keer naar Tesla moeten bellen (niet hun fout maar lang verhaal) en toch telkens correct en to the point geholpen geweest. Max. wachttijd telkens onder de 5 min.

Ongetwijfeld kan je ook gewoon bij hun verkooppunt langs met wat vraagjes.

In mijn ogen dus helemaal hetzelfde als bij elke ander merk.

Bij het ophalen van mijn wagen werd er toch een deftige uitleg gegeven en samen door alle settings gegaan + uitleg. Eigenlijk helemaal hetzelfde als bij elke andere wagen die ik ooit nieuw heb opgehaald.

Voor veel zaken vind je ook duidelijke filmpjes online en in de wagen (Tesla tutorials).

Ondertussen ook twee keer naar Tesla moeten bellen (niet hun fout maar lang verhaal) en toch telkens correct en to the point geholpen geweest. Max. wachttijd telkens onder de 5 min.

Ongetwijfeld kan je ook gewoon bij hun verkooppunt langs met wat vraagjes.

In mijn ogen dus helemaal hetzelfde als bij elke ander merk.
Hier was dat toch licht anders. We hebben samen de app ingesteld en dan was ‘t “hier zijn uw key cards, de wagen staat op de parking, laat maar weten als je vragen hebt, en veel plezier!” 😁

Maar in principe is alles heel duidelijk en/of vlot uit te zoeken in de handleiding of op internet…

Hier was dat toch licht anders. We hebben samen de app ingesteld en dan was ‘t “hier zijn uw key cards, de wagen staat op de parking, laat maar weten als je vragen hebt, en veel plezier!” 😁

Maar in principe is alles heel duidelijk en/of vlot uit te zoeken in de handleiding of op internet…
Was dat niet omwille can Corona-maatregelen? Zal overal wel minder contact geweest zijn dan.

Net mijn eerste EV besteld. Een Kia EV6.

Tijdens het inplannen voor pick up zei de verkoper dat hij toch gemmideld 1h30m gaat bezig zijn met zijn uitleg als ik mijn wagen in 2 weken ga ophalen.. 😅

Off topic ook even, ik woon zelf in een rijhuis, dus een laadpaal plaatsen is niet direct mogelijk (heb gelukkig wel een publiek laadpunt om de hoek). Na online wat opzoeken heb ik het volgende gevonden https://www.evservice.eu/ev-kabelgoot-tegel#/attributes=9128
Heeft iemand ervaring met zoiets te plaatsen/toestemming van de gemeente te vragen ?
Parkeren voor mijn deur is nooit een probleem dus dit ziet er een interessante oplossing uit..

Terug
Bovenaan