Elektrische wagens

Als het hen niks uitmaakt dan ga ik er ook geen kopen he.

De verkoper gaf toe dat de maximale korting die gegeven werd 14% bedraagt, info in februari 22. Die korting is niet afgeschaft in januari 2022 zoals sommigen hier zeggen.

Soit, het is allemaal zo belangrijk niet maar het zou gewoon een absurde situatie zijn. Als ik die IX3 koop dan staan hier op de oprit twee krak dezelfde wagens waarvan er eentje 11% meer heeft gekost.

Ik ben gisteren een offerte gaan halen bij Audi (de e-tron) en daar was het volle bak met een lentekorting (kid you not), fleemconventie en een fleetbonus... Nieuwe klant worden is blijkbaar voordeliger als trouwe klant blijven. Dus bon.
Je gaat nooit 14% krijgen als gewone klant. Onmogelijk.

Denk tot 8% ongeveer voor de elektrische. En dat zal nu ook twijfelachtig zijn. Denk minder.

Offerte gekregen voor de BMW iX3... Een korting van 3% gekregen. Mijn vriendin heeft diezelfde wagen via haar werk met een korting van 14%. Eénmanszaak versus groot bedrijf, andere kortingen enz... allemaal akkoord. Echter, deze zou op rij de derde wagen zijn die ik bij die dealer zou afnemen als zelfstandige. De 3% korting krijgt iedereen die er door deur stapt.
Welcome to life.

Mevrouw parabellum werkt ook bij een international. Fleet-korting wordt onderhandeld op bedrijfsniveau. Die stapt een garage binnen en moet enkel zien of de auto haar aanstaat (noot: de korting voor een elektrische auto bij BMW was merkelijk lager dan voor een diesel. Maar qua lease was elektrisch met voorsprong interessanter omdat ze ook de fiscaliteit meenemen in de berekening).
Meneer parabellum werkt bij een KMO, met de nadruk op de ‘K’. Evenveel leverage als een particulier dus lang onderhandelen voor een veel kleinere korting.

Jaren geleden ben ik dan ingestapt in cash-for-car. Weer pech, bedrag op basis van cataloguswaarde en niet leasebudget. En met hetzelfde leasebudget had ik veel minder wagen dan mevrouw Parabellum, dus minder netto-compensatie.

Maar bij Audi krijg je ook niet meer korting bij uw volgende wagen hoor. Want die conventies liggen gewoon vast binnen de groep. Bij BMW is het volgens mij op basis van hoeveel BMW's ge momenteel hebt. Bij Audi op basis van hoeveel ge er elk jaar koopt. In uw geval gaan beide nooit hoog genoeg zijn.

Je bent recht in een marketingval aan het lopen.
Heeft het ook niet veel te maken dat de tweedehands wagens zijn gestegen in prijs? Waardoor ze die kortingen niet "meer" moeten geven.

Collega is 2 weken geleden gaan kijken om zijn M3 F80 in te ruilen voor een G80 Competition en wou terug voor een premium selection gaan. Maar uiteindelijk is die buiten gestapt met een bestelbon van een nieuwe. Er zat amper prijs verschil tussen zijn nieuwe (-korting) en de premuim selection wagens.
Hij kan zijn F80 achter laten voor bijna dezelfde prijs die hij er 3 jaar geleden +60.000km extra op de teller, voor betaald heeft bij dezelfde concessie.

Had het hier al eens getypt denk ik.
In december gaan zien voor i40 als bedrijfswagen, 13% korting zonder iets te vragen, in Januari 0%.
Gaan zien voor een jonge 2de handse xc40 voor de vrouw, prijs van de wagen (1 jaar oud en 20k km) was 1500 euro goedkoper dan dezelfde uitgeruste nieuwe xc40. Enige verschil, de 2e handse had je direct mee, de nieuwe 9 maand wachten.

Bestaat er eigenlijk een degelijke elektrische wagen met semi-deftige range van rond de 30k? Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe auto, maar 30-35k is echt wel de max dat we willen uitgeven.

Bestaat er eigenlijk een degelijke elektrische wagen met semi-deftige range van rond de 30k? Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe auto, maar 30-35k is echt wel de max dat we willen uitgeven.
Wat vind je een degelijke range? Maar de MG ZS is zowat de goedkoopste nieuwe deftige ev.

Had het hier al eens getypt denk ik.
In december gaan zien voor i40 als bedrijfswagen, 13% korting zonder iets te vragen, in Januari 0%.
Gaan zien voor een jonge 2de handse xc40 voor de vrouw, prijs van de wagen (1 jaar oud en 20k km) was 1500 euro goedkoper dan dezelfde uitgeruste nieuwe xc40. Enige verschil, de 2e handse had je direct mee, de nieuwe 9 maand wachten.
In dat geval niet gekeken naar stockwagens?

Wat vind je een degelijke range? Maar de MG ZS is zowat de goedkoopste nieuwe deftige ev.
Degelijke range... Ik heb familie die in Nederland woont en dat is op de heenreis 325 km rijden. Met een snelle laadbuurt (15-30min) tussenin zou ik geen probleem hebben.

De hoofdreden waarom ik voor een EV zou kiezen is omdat het meer toekomstbestendig is. Je betaald voor een nieuwe ICE wagen ook al rap 30k... Waarom dan geen 8k bijleggen (in het geval van die MG ZS) voor een EV vraag ik mij af. De vraag is en blijft wel of je er de meerkost zal uithalen over de jaren heen.

Cru gezegd iemand die daar twee wagens al heeft gekocht en op onderhoud komt is even veel waard als een nieuwe klant. Je overschat de effectieve waarde van uw bijdrage aan de concessie.
Groot verschil met de kleine lokale zelfstandige. Die zal op die vraag wel korting geven. Terecht.

Groot verschil met de kleine lokale zelfstandige. Die zal op die vraag wel korting geven. Terecht.
Veel geluk om nog een kleine zelfstandige BMW verdeler te vinden. Laat staan van een ander merk :p
De dealer om de hoek met 20m2 showroom met 2 wagens erin en een werkplaats met 2 bruggen zijn een uitstervend ras. Zeker bij merken die hoger mikken, en dat zijn alle Duitsers, Japanners en ook de Fransen.

De Tesla is (vrij vlot) verkocht.

Viel me wel op dat er veel particuliere geïnteresseerden waren. Dus daar zit toch ook al een verschuivingen ( Uiteindelijk wel aan een vennootschap verkocht omdat dat voor mij wel wat makkelijker was.)

De Tesla is (vrij vlot) verkocht.

Viel me wel op dat er veel particuliere geïnteresseerden waren. Dus daar zit toch ook al een verschuivingen ( Uiteindelijk wel aan een vennootschap verkocht omdat dat voor mij wel wat makkelijker was.)
Waarom makkelijker aan vennootschap? Hoelang heeft uw auto te koop gestaan?

Waarom makkelijker aan vennootschap? Hoelang heeft uw auto te koop gestaan?
Als ik die gewoon op factuur verkoop ben ik de btw kwijt he. Of ik moet die eerst prive voor veel minder overnemen en dan prive verkopen. Maar dat is half gesjoemel natuurlijk.

2 dagen te koop. Zeker 40 berichten en pakweg echt 5 super geïnteresseerden aan de vraagprijs

Ja? Ik krijg toch geen korting bij de bakker waar ik elke dag kom ;)
Had het eerder over de kleine loodgieter of schrijnwerker. Het wordt meer en meer een uitstervend ras, zoals hierboven ook vermeld: de kleine garagist zal ook niet meer bestaan.

Triestig want in the end zullen we vooral betalen voor de grote mega-garage en de grote CEO. En niet voor de échte technieker.

Had het eerder over de kleine loodgieter of schrijnwerker. Het wordt meer en meer een uitstervend ras, zoals hierboven ook vermeld: de kleine garagist zal ook niet meer bestaan.

Triestig want in the end zullen we vooral betalen voor de grote mega-garage en de grote CEO. En niet voor de échte technieker.
Techniekers gaan er ook uit. Met al die elektro en elektronica heb je binnenkort een remote computer die je diagnose stelt. Onderhoud is sowieso grotendeels gedaan als ev's gemeengoed worden.

Terug
Bovenaan