Elektrische wagens

Logisch maar daar gaat het mij niet om. Als trouwe klant krijg ik 0 korting extra tov iemand gelijkaardig die zijn eerste wagen er bestelt. Dus als die trouw hen niks waard is dan zie ik niet in waarom ik trouw zou blijven.
Ik zal hier binnenkort eens een boekje opendoen over bmw, blijf er maar ver van weg van die dieven

Volgens wijnopenautos.be komen er belachelijk veel elektrische wagens terug en staan deze te koop na 3 jaar omdat de batterij ‘op’ is.

Er is een extern bedrijf dat dit kan verbeteren maar 1. Kost veel en 2. Kan maar tot 75% gebracht worden

Iemand hierover iets meer? Ik volg het alleszins nauw op met mijn nieuwe Tesla. In het begin in 3sec naar 100km/u en dan vertragen naar 6sec ben ik helemaal niet mee akkoord.

Of zoals een gsm dat de batterij soms rap leeg is. Hopelijk loopt dit goed af 🙏🏻
En heb je daar ook een artikel ofzo van? Want letterlijk elk onderzoek bewijst het tegendeel...

Volgens wijnopenautos.be komen er belachelijk veel elektrische wagens terug en staan deze te koop na 3 jaar omdat de batterij ‘op’ is.

Er is een extern bedrijf dat dit kan verbeteren maar 1. Kost veel en 2. Kan maar tot 75% gebracht worden

Iemand hierover iets meer? Ik volg het alleszins nauw op met mijn nieuwe Tesla. In het begin in 3sec naar 100km/u en dan vertragen naar 6sec ben ik helemaal niet mee akkoord.

Of zoals een gsm dat de batterij soms rap leeg is. Hopelijk loopt dit goed af 🙏🏻
Wat bedoel je nu? Dat de auto naar 3 jaar minder snel optrekt?
Degradatie batterij: rijden toch al vele jaren ev's rond? Dat moet bekend zijn.

Broodje aap verhaal, tenzij je over de eerste generatie leaf spreekt, of Zoe.
Een chart voor model S en X maakt veel duidelijk denk ik
Ieder merk geeft nu 6-8 jaar garantie op 150-200 000 km (meestal 70% remaining accu na die periode)

screen-shot-2018-04-14-at-2-54-02-pm.jpg

Broodje aap verhaal, tenzij je over de eerste generatie leaf spreekt, of Zoe.
Een chart voor model S en X maakt veel duidelijk denk ik
Ieder merk geeft nu 6-8 jaar garantie op 150-200 000 km (meestal 70% remaining accu na die periode)

screen-shot-2018-04-14-at-2-54-02-pm.jpg
Er zit daar dus iemand bij die na 25.000km maar 84% capaciteit meer heeft.

Wat zou die vrouw allemaal verkeerd gedaan hebben?

Er zit daar dus iemand bij die na 25.000km maar 84% capaciteit meer heeft.

Wat zou die vrouw allemaal verkeerd gedaan hebben?
Dat zijn redelijk oude cijfers, er zijn mensen die een slechte accu hadden en die omgewisseld werd. En er zijn mensen die die accu steevast tot 100% opladen...
Maar ik zie niet in waarom dat een vrouw zou moeten zijn

Maar V2G/V2H zal er echt wel komen. De Ford F-150 electric zal waarschijnlijk de eerste zijn met Ford Intelligent Backup Power. Die kan tot 9 .6 kW piekvermogen leveren aan je huis maar Ford geeft duidelijk aan dat dat alleen kan "When home is properly equipped and home transfer switch disconnects home from the grid." en "The power transfer can be triggered automatically or manually based on customer preference".
Dat is dus een V2H, maar dan moet je nog wel wat aanpassingen doen aan je woning (maw huis afkoppelbaar van het net maken).

Dat is letterlijk een back-up systeem voor wanneer de stroom uitvalt, maar niet iets om dagelijks gebruik van te maken op je woning van stroom te voorzien.

Dat is letterlijk een back-up systeem voor wanneer de stroom uitvalt, maar niet iets om dagelijks gebruik van te maken op je woning van stroom te voorzien.
Neen, dat is een systeem dat de regelgeving terzake omzeilt. Je mag niet zomaar vanuit die accu energie op het net zetten.
Dus je kan zelf je huis van het net halen, en dat gaat de wagen je huis van stroom voorzien. Ik vermoed ook dat het impact heeft op je waarborg, maar indien je, zoals een normale mens maar 4-5 kWh verbruikt gedurende de nacht, gaat dat geen impact hebben op je accu

Bij Audi geven ze 8 jaar of 160.000 km garantie op de batterij. Dat is in lijn met de meeste andere automerken dacht ik (of in elk geval met Tesla). Als een batterij na 3 jaar 'op' is, zou dat in veel gevallen een garantie geval zijn. Zoals @ugar al aanhaalde zijn er serieuze problemen geweest met de Nissan Leaf (dat was een slecht gedesigned koelsysteem), en blijkbaar ook met de Zoe.

Puur op zich een claim "er komen belachelijk veel elektrische wagens terug en staan deze te koop na 3 jaar omdat de batterij ‘op’ is." lijkt me ofwel onzin, ofwel een doelbewuste verdraaiing van cijfers.

Misschien zijn ze tegen elektrische auto's omdat die zo goed zijn dat niemand die nog verkoopt. :p

Er is ook vooral initieel veel degradatie, nadien valt dat zowat stil (bij Tesla).
Bij de meeste andere merken heb je de eerste jaren geen degradatie, omdat die een veligheidsbuffer hebben ingebouwd. 100% state of charge aangegeven in de wagen is vbaak maar 95% of zo. Dus die eerste degradatie, daar merken de mensen niets van.

Neen, dat is een systeem dat de regelgeving terzake omzeilt. Je mag niet zomaar vanuit die accu energie op het net zetten.
Dus je kan zelf je huis van het net halen, en dat gaat de wagen je huis van stroom voorzien. Ik vermoed ook dat het impact heeft op je waarborg, maar indien je, zoals een normale mens maar 4-5 kWh verbruikt gedurende de nacht, gaat dat geen impact hebben op je accu
Nee, dat is letterlijk een back-up systeem voor wanneer de stroom uitvalt.
(Een systeem dat hier niet zoveel nut zou hebben, want wij hebben niet zo vaak last van stroom uitvalt, maar in Amerika, waarvoor de F150 gemaakt is, valt dat wel vaker voor (vooral in bepaalde regio's))
Als jij dat op een andere manier zou willen gebruiken is dat jou zaak, maar dat veranderd het originele opzet en doel van het systeem niet.

Nee, dat is letterlijk een back-up systeem voor wanneer de stroom uitvalt.
(Een systeem dat hier niet zoveel nut zou hebben, want wij hebben niet zo vaak last van stroom uitvalt, maar in Amerika, waarvoor de F150 gemaakt is, valt dat wel vaker voor (vooral in bepaalde regio's))
Als jij dat op een andere manier zou willen gebruiken is dat jou zaak, maar dat veranderd het originele opzet en doel van het systeem niet.
Knightrider denkt weer dat hij het beter weet :rolleyes:

Ik citeer

Ford is also working with SunRun to develop a solar home integration kit that will allow solar recharging of the truck. When it's possible to park the F-150 Lightning at home, plugged in, during the sunniest part of the day (when power rates may be low and the power company pays the least for energy returned to the grid), the truck can store the solar energy and then power the house during high-energy-rate hours, delivering better return on the solar investment.

Filmpje maakt voor mij toch duidelijk dat elektromotoren de toekomst zijn.
2 Auto's met zeer vergelijkbare cijfers, meeste mensen verwachten dan dat de EV op de lijn sneller is, maar snel wordt ingehaald, maar dat blijkt dus niet het geval (ik zie ik niet goed in waarom hij zou ingehaald worden eigenlijk, hij blijft dat koppel vasthouden he...). Maar wat je ziet zijn eigenlijk 2 dingen
1) zelfs al is een versnellingsbak snel, niet hoeven schakelen blijft een groot voordeel
2) De karakteristieken van een elektromotor zorgen ervoor dat je met dezelfde cijfers toch sneller bent.
3) Het wordt eigenlijk tijd dat ze aerodynamica ook eens deftig meenemen in het ontwerpproces van ICE's...
Ik denk dat niemand dat weerlegt hoor :p
Het is zoals je zegt niet meer dan logisch dat een wagen met gelijke maxima’s de EV het snelste is. Puur op basis van hoe beide motoren werken.

Maar een drag race bewijst zeer weinig of iets de toekomst is of niet.
De informatie die je nu laat zien dat is iets wat al meer dan 20 jaar bekend is. Ook toen deed men al testen en liet men zien hoe snel een EV was. Nadeel toen was dat er amper markt voor was en de technologie echt nog in kinderschoenen stond. Een range van maximaal 50km was toen uitmuntend.

Ik denk dat we ook niet meer hoeven te twijfelen aan het feit dat EV de toekomst is. Maar het probleem is dat er nog enkele ferme struikelblokken zijn. De ICE’s die nu ingeschreven worden mag je rekenen dat deze op zijn minst nog 15 jaar gaan gebruikt worden. Wat dus maakt dat deze tegen 2035 pas verdwijnen. Dat is nog heel lang natuurlijk.

Logisch maar daar gaat het mij niet om. Als trouwe klant krijg ik 0 korting extra tov iemand gelijkaardig die zijn eerste wagen er bestelt. Dus als die trouw hen niks waard is dan zie ik niet in waarom ik trouw zou blijven.

Toch wel een beetje een gekke redenatie :P
Je hebt daar 2 wagens afgenomen, dat is een druppel op een hete plaat voor een garage. Zullen zij het jammer vinden dat je niet meer bij heb shopt? Uiteraard want elke wagen extra is goed voor de cijfers. Gaan ze ervan wakker liggen? In de verste verte niet.
De regels zijn gewoon heel duidelijk, en die hanteren ze. En ja ze zijn nu ook een klant kwijt voor onderhoud, maar een nieuwe klant is dan weer een aanwinst voor het onderhoud.

Cru gezegd iemand die daar twee wagens al heeft gekocht en op onderhoud komt is even veel waard als een nieuwe klant. Je overschat de effectieve waarde van uw bijdrage aan de concessie.

Laatst bewerkt:
Simpel antwoord: niks.
Wat maakt BMW het uit dat jij 1 wagen besteld, een groot bedrijf koopt er misschien elk jaar 100...
Als het hen niks uitmaakt dan ga ik er ook geen kopen he.

De verkoper gaf toe dat de maximale korting die gegeven werd 14% bedraagt, info in februari 22. Die korting is niet afgeschaft in januari 2022 zoals sommigen hier zeggen.

Soit, het is allemaal zo belangrijk niet maar het zou gewoon een absurde situatie zijn. Als ik die IX3 koop dan staan hier op de oprit twee krak dezelfde wagens waarvan er eentje 11% meer heeft gekost.

Ik ben gisteren een offerte gaan halen bij Audi (de e-tron) en daar was het volle bak met een lentekorting (kid you not), fleemconventie en een fleetbonus... Nieuwe klant worden is blijkbaar voordeliger als trouwe klant blijven. Dus bon.

Als het hen niks uitmaakt dan ga ik er ook geen kopen he.

De verkoper gaf toe dat de maximale korting die gegeven werd 14% bedraagt, info in februari 22. Die korting is niet afgeschaft in januari 2022 zoals sommigen hier zeggen.

Soit, het is allemaal zo belangrijk niet maar het zou gewoon een absurde situatie zijn. Als ik die IX3 koop dan staan hier op de oprit twee krak dezelfde wagens waarvan er eentje 11% meer heeft gekost.

Ik ben gisteren een offerte gaan halen bij Audi (de e-tron) en daar was het volle bak met een lentekorting (kid you not), fleemconventie en een fleetbonus... Nieuwe klant worden is blijkbaar voordeliger als trouwe klant blijven. Dus bon.
En bij Audi krijgt iedereen die korting, dus dat is net hetzelfde als bij BMW alleen is een e-tron een pak duurder.
Is uw vriendin ook bij Audi geweest, want gegarandeerd dat zij daar nog veel meer korting kreeg dan 11% bovenop uw korting hoor.

En bij Audi krijgt iedereen die korting, dus dat is net hetzelfde als bij BMW alleen is een e-tron een pak duurder.
Is uw vriendin ook bij Audi geweest, want gegarandeerd dat zij daar nog veel meer korting kreeg dan 11% bovenop uw korting hoor.
Zoals gezegd, het is niet zo belangrijk hoor. Was maar een gewone vraag aan BMW over hoe ze omgaan met trouwe klanten. Niks waar ik van wakker lig of veel van verwacht. Punt is gewoon dat de kortingspolitiek me niet aanstaat en ik daarom beslis van geen BMW meer te kopen.

Zoals gezegd, het is niet zo belangrijk hoor. Was maar een gewone vraag aan BMW over hoe zijn omgaan met trouwe klanten. Niks waar ik van wakker lig of veel van verwacht. Punt is gewoon dat de kortingspolitiek me niet aanstaat en ik daarom beslis van geen BMW meer te kopen.
Maar bij Audi krijg je ook niet meer korting bij uw volgende wagen hoor. Want die conventies liggen gewoon vast binnen de groep. Bij BMW is het volgens mij op basis van hoeveel BMW's ge momenteel hebt. Bij Audi op basis van hoeveel ge er elk jaar koopt. In uw geval gaan beide nooit hoog genoeg zijn.

Je bent recht in een marketingval aan het lopen.

Terug
Bovenaan