Renegadexxripxx
Well-known member
Probleem is natuurlijk wel dat je 1 jaar later opnieuw 5k kunt gaan betalen, en 1 jaar later weeral. Omdat er iets scheelt met het volgende setje/module batterijen in het pack (indien je niet die volledige pack vervangt).Iets doet me vermoeden dat de fabrikanten hier wel schrik van hebben.
https://electrek.co/2021/09/13/tesla-battery-pack-replacement-repair/
En dan wordt het uiteindelijk evengoed pokkeduur.
In het voordeel dat je had gelinkt spreken we over een tesla van 2013 waar het vervangen van de batterij, omdat hij er anders maar 80km meer mee kon rijden, hem 22k zou kosten.
We spreken hier over 9 jaar na datum. Beeld u maar in dat je een tweedehandse elektrische wagen koopt, want laat ons eerlijk zijn dat is de intentie om nu zo in te zetten op elektrische wagens dat er voor mensen die het niet zo breed hebben in 2027 er keuze is... veel geluk met die keuze wanneer ze die tesla die destijds 70k kostte (ik zeg maar iets) na 5 jaar leasing eindelijk kunnen op te kop tikken voor 20k. Om dan 4 jaar later tot de constatatie te komen dat ze opnieuw 20k mogen zoeken om die wagen nog eens 9 jaar te laten rijden.
Dat zet voor mij de goedkope prijs van het onderhoud toch wel serieus in perspectief. Niet ?