Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar. Er gaat toch niemand een ix3 kiezen als je ook voor een x5 45e kan gaan (zonder de fiscale gevolgen etc)
Interessant filmpje. Ik had wel verwacht dat de iX3 van op de lijn sneller zou zijn dan de X3 30e (mogelijks staat ze niet in de juiste rijstand). Maar waar het om draait zijn die rolling races, daar zie je toch hét enorme voordeel van een EV tov een PHEV.
Ik kon (in theorie) ook voor beide gaanMaar. Er gaat toch niemand een ix3 kiezen als je ook voor een x5 45e kan gaan (zonder de fiscale gevolgen etc)
. Maar los van het fiscale is er ook gewoon de kostprijs he 

Niet iedereen wil een zo groot mogelijke SUV.Maar. Er gaat toch niemand een ix3 kiezen als je ook voor een x5 45e kan gaan (zonder de fiscale gevolgen etc)
70k voor de full-option versie. (En voor pakweg freelance Cronos-consultants 66k)Na kortingen zat ik op 96k voor een quasi full option BMW 545e, dat kan gemakkelijk onder de 90k als je niet overdrijft. Wat kost een iX3 na kortingen ongeveer?
Toch nog een groter verschil dan ik dacht.. +20k is niet niks.70k voor de full-option versie. (En voor pakweg freelance Cronos-consultants 66k)
Zal meer met de manier waarop dat bepaalt wordt te maken hebben dan fiscaal gefoefel want die uitstoot moet niet zo laag zijn. Dus ik zie BMW ook niet moeite doen om het zo laag te krijgen maar door die eis van batterij en gewicht komt dat waarschijnlijk gewoon daarop uit bij die metingen/berekeningen. Het blijft wel fout want de geen die ik ken met een plugin laden praktisch nooit. En er was volgens mij een rapport dat aantoonde dat de uitstoot werkelijk vrij hoog lag.Wtf de X5 heeft minder CO2 dan de 320e
27g(394pk) vs 33g(204pk)
Serieus fiscaal gefoefel zijn die hybrides
Volgend jaar worden er praktisch enkel plugins verkocht dus zal de referentie uitstoot co2 ook drastisch dalen.Zal meer met de manier waarop dat bepaalt wordt te maken hebben dan fiscaal gefoefel want die uitstoot moet niet zo laag zijn. Dus ik zie BMW ook niet moeite doen om het zo laag te krijgen maar door die eis van batterij en gewicht komt dat waarschijnlijk gewoon daarop uit bij die metingen/berekeningen. Het blijft wel fout want de geen die ik ken met een plugin laden praktisch nooit. En er was volgens mij een rapport dat aantoonde dat de uitstoot werkelijk vrij hoog lag.
Niet iedereen wilt een grotere wagen hé.Groter, 6 cylinder, grotere range
@anders. begrijp ik nog. De prijs is ook groter dus daarom zou je hem nog laten staan, maar anders toch niet
Ken je toevallig enkel werknemers met een plugin?Zal meer met de manier waarop dat bepaalt wordt te maken hebben dan fiscaal gefoefel want die uitstoot moet niet zo laag zijn. Dus ik zie BMW ook niet moeite doen om het zo laag te krijgen maar door die eis van batterij en gewicht komt dat waarschijnlijk gewoon daarop uit bij die metingen/berekeningen. Het blijft wel fout want de geen die ik ken met een plugin laden praktisch nooit. En er was volgens mij een rapport dat aantoonde dat de uitstoot werkelijk vrij hoog lag.
Daar gaat het toch niet over.Niet iedereen wilt een grotere wagen hé.
Niet iedereen die in een A3 of A-klasse rondrijdt, doet dat omdat ze niet groter kunnen betalen. Soms heb je gewoon meer zin om rond te rijden in een RS3 of A45 AMG ipv een S63 AMG/S8. Of je doet het wegens imago, of andere redenen...

Omdat je toch ook gewoon een iX3 kan willen omdat deze praktischer is? Wat minder lang, een stuk minder breed. Altijd volle batterij als je vanuit thuis vertrekt. En EV rijdt ook gewoon lekker, direct koppel.Daar gaat het toch niet over.
Ik had het over dat filmpje bovenaan deze pagina
Die ix3 mag nog goedkoper zijn, fiscaal intressanter, etc etc. Als ge er niet naar moet kijken kiest de overgrote hoop gewoon die X5
geen idee waarom je er dan RS3 of A45 AMG moet bijsleuren![]()
Referentie uitstoot van plugins? Wie zegt dat die zal dalen? Ik dacht dat die altijd al 50 was. En catalogusprijs van een x5 is inderdaad veel hoger dus uw VAA is een stuk meer.Volgend jaar worden er praktisch enkel plugins verkocht dus zal de referentie uitstoot co2 ook drastisch dalen.
Uiteindelijk ga je weer meer VAA betalen en is de X5 voordeliger dan de 3.
Alle, aankoopprijs ligt wel hoger waardoor de VAA stijgt. But you get my point.
Nee zelfstandigen die dat kopen vanwege het fiscale maar niks geven om die plugin.Niet iedereen wilt een grotere wagen hé.
Niet iedereen die in een A3 of A-klasse rondrijdt, doet dat omdat ze niet groter kunnen betalen. Soms heb je gewoon meer zin om rond te rijden in een RS3 of A45 AMG ipv een S63 AMG/S8. Of je doet het wegens imago, of andere redenen...
Ken je toevallig enkel werknemers met een plugin?
Want van zelfstandigen met een plugin heb ik nog nooit gehoord dat ze die niet laden als het kan.
Het is financieel echt een pak voordeliger om te laden. Maar sommige werknemers geven niet echt veel om de portefeuille van hun werkgever en laden daardoor minder/niet, dus die verhalen kan je wel eens horen dan.
Het blijft wel fout want de geen die ik ken met een plugin laden praktisch nooit. En er was volgens mij een rapport dat aantoonde dat de uitstoot werkelijk vrij hoog lag.
Volgend jaar worden er praktisch enkel plugins verkocht
Ik geloof niet dat dit de meerderheid is. Ik ken geen enkele zelfstandige die het niet gebruikt.Nee zelfstandigen die dat kopen vanwege het fiscale maar niks geven om die plugin.
Volgens mij kunnen die echt nog hard zakken. Dus ik geloof er wel in dat de EV betaalbaar gaat worden.Hoe zullen de prijzen van EV's in de toekomst evolueren vraag ik me af, als ik zo even de jaarrekening van Tesla bekijk kost (inclusief verrekening emissierechten) het precies niet veel op er eentje te maken.