Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het met losse kabel is gewoon zien dat je een lange kabel hebt. Eentje van 4m is eigenlijk te kort.Ik merk net op dat Tesla en Volvo/polestar de laadpoort links hebben staan en alle andere merken rechts.
Levert dat soms problemen op bij laadstations? Of zijn de kabels lang genoeg?
Maar bij snelladers is het niet met vaste kabel natuurlijk.Als het met losse kabel is gewoon zien dat je een lange kabel hebt. Eentje van 4m is eigenlijk te kort.
Bij snelladers staan die op de kop dus dat gaat niet snel problemen geven. Laadpalen op straat staan vaak aan de zijkant en soms 1 voor 2 plaatsen. Als je dus van vanvoor tot helemaal naar achter moet en dan ook nog eens aan de andere kant dan is 4m te kort. Zelf meegemaakt al.Maar bij snelladers is het niet met vaste kabel natuurlijk.
En een losse kabel van 4m heb je niet nodig he, je moet maximum de breedte van uw auto overbruggen?
ahja oké, klopt inderdaad dat het bij parallel parkeren wel te kort kan zijn. Hier in de buurt staan alle laadpalen eigenlijk op parkings en dus op de kop.Bij snelladers staan die op de kop dus dat gaat niet snel problemen geven. Laadpalen op straat staan vaak aan de zijkant en soms 1 voor 2 plaatsen. Als je dus van vanvoor tot helemaal naar achter moet en dan ook nog eens aan de andere kant dan is 4m te kort. Zelf meegemaakt al.
Wanneer Tesla de superchargers gaat openstellen naar het grote publiek zal dit wel een probleem zijn. Hun kabels zijn net lang genoeg voor hun eigen wagens. Dus als het bij een andere EV op een andere plaats staat, gaat deze auto niet meer mooi in het parkeervakje kunnen staan om in te pluggen.Ik merk net op dat Tesla en Volvo/polestar de laadpoort links hebben staan en alle andere merken rechts.
Bij Porsche en Audi hebben ze dat wel goed gedaan vind ik. Rechts vooraan snelladen en aan beide kanten kan je gewoon traag laden. Zo kan je kiezen welke kant voor jou het makkelijkst is.Ik merk net op dat Tesla en Volvo/polestar de laadpoort links hebben staan en alle andere merken rechts.
Ja maar die locatie is niet goed voor laadpalen met korte kabel. Is nog te ver naar achter.Bij Porsche en Audi hebben ze dat wel goed gedaan vind ik. Rechts vooraan snelladen en aan beide kanten kan je gewoon traag laden. Zo kan je kiezen welke kant voor jou het makkelijkst is.
Hier is mijn kabel lang genoeg om rond te gaan, valt nog goed mee.Ik merk net op dat Tesla en Volvo/polestar de laadpoort links hebben staan en alle andere merken rechts.
Als het over korte kabels gaat, dan spant Tesla toch wel de kroon denk ik?Ja maar die locatie is niet goed voor laadpalen met korte kabel. Is nog te ver naar achter.
Heb al foto's gezien van een E-tron gt die bij Total ook moeite heeft. En als je dan niet genoeg naar voor kan geeft da problemen.Als het over korte kabels gaat, dan spant Tesla toch wel de kroon denk ik?
En blijkbaar lukt dat dus wel wanneer de auto ver genoeg naar voor staat. (ligt er ook nog wel aan hie de laadpalen juist geplaatst zijn)
en dan mag die wagen er dus niet laden, volgens TeslaWanneer Tesla de superchargers gaat openstellen naar het grote publiek zal dit wel een probleem zijn. Hun kabels zijn net lang genoeg voor hun eigen wagens. Dus als het bij een andere EV op een andere plaats staat, gaat deze auto niet meer mooi in het parkeervakje kunnen staan om in te pluggen.
Dubbele laadpoort is tegen meerprijs, en die plaatsing van de laadpoort is verre van ideaal. In onder meer Noorwegen zijn er heel wat snelladers aan kopse parkeerplaatsen; en op sommige van die laadpalen geraak je amper aan die laadpoort met de kabel.Bij Porsche en Audi hebben ze dat wel goed gedaan vind ik. Rechts vooraan snelladen en aan beide kanten kan je gewoon traag laden. Zo kan je kiezen welke kant voor jou het makkelijkst is.
Nee, maar snelladen is gewoon maar aan 1 kant en dus niet mogelijk bij beide.Dubbele laadpoort is tegen meerprijs, en die plaatsing van de laadpoort is verre van ideaal. In onder meer Noorwegen zijn er heel wat snelladers aan kopse parkeerplaatsen; en op sommige van die laadpalen geraak je amper aan die laadpoort met de kabel.
Die dubbele laadpoort was toen ik een offerte liet maken (helemaal in het begin) volgens mij een meerpijs. Kan zijn dat dat ondertussen is veranderd of dat ik me vergis.Nee, maar snelladen is gewoon maar aan 1 kant en dus niet mogelijk bij beide.
De dubbele laadpoort op de e-tron is inderdaad een optie. Op de e-tron GT en de Taycan ook dacht ik, maar daar ben ik niet zeker van.Die dubbele laadpoort was toen ik een offerte liet maken (helemaal in het begin) volgens mij een meerpijs. Kan zijn dat dat ondertussen is veranderd of dat ik me vergis.
Eencollega van me heeft één van de eerste e-trons van België, ik ga dat iig eens navragen.
Dat kan wel, het is nu niet dat ik er zoveel mee bezig ben. Maar volg het wel allemaal uit interesse.Heb al foto's gezien van een E-tron gt die bij Total ook moeite heeft. En als je dan niet genoeg naar voor kan geeft da problemen.
Op de gewone e-tron kan dat een optie zijn, maar op de e-tron gt en de Taycan zit er altijd een dubbele laadpoort, snelladen is wel slechts aan 1 kant mogelijk.Dubbele laadpoort is tegen meerprijs, en die plaatsing van de laadpoort is verre van ideaal. In onder meer Noorwegen zijn er heel wat snelladers aan kopse parkeerplaatsen; en op sommige van die laadpalen geraak je amper aan die laadpoort met de kabel.
Ook niet goed is ze knal vooraan of achteraan in het midden zetten, een lichte kop-staart aanrijding kan dan voldoende om de laadpoort en de wagen onbruikbaar te maken.
Links of rechts, achteraan, is volgens mij de logische plek. Wordt ook door de meeste merken aangewend.
En ja, die kabels kunnen langer; maar we spreken over laadstromen van 500A, er is een reden waarom die laadkabels (vaak) watergekoeld zijn.
Ik dacht standaard op de hoogste uitrustingsniveaus (motorisaties) en bij de lagere in optie, maar ik ben niet zeker.Is dat fancy laadklepje van een Taycan ook een optie?
Schuift netjes weg in de body van je wagen i.pv. van daar met een flap open te staan. En 2 laadpunten is zeer handig, zou bijna standaard moeten zijn vind ik.
Is inderdaad een optie.Is dat fancy laadklepje van een Taycan ook een optie?
Schuift netjes weg in de body van je wagen i.pv. van daar met een flap open te staan. En 2 laadpunten is zeer handig, zou bijna standaard moeten zijn vind ik.