Elektrische wagens

Dat ik geen kat in een zak kies want ik zit er wel een paar jaar aan vast :p
Kunt ge hem thuis opladen? Want ge weet toch dat er gene naft in kan eh. :P
Ik heb zelf een EV, ga waarschijnlijk nooit meer iets anders willen, maar ik zou het wel enkel nemen als ik thuis kan opladen.

Verder is Skoda geen verkeerd merk: de kwaliteit van Volkswagen aan een doorgaans iets lagere prijs. En doorgaans wat praktischer dan een Volkswagen.

Verder op de lijst zie ik de Superbs (of de Passat) die interessant zijn als je veel plaats nodig hebt. Hoewel er in die Enyaq volgens mij ook een zee van ruimte is (ik heb hem nog nooit in het echt gezien). Als je meer aandacht hecht aan het interieur van de auto zou je eens naar die Audi's kunnen kijken.

De Toyota's vind ik zelf minder interessant in leasing (ook omdat ze mij niet aanspreken), privé raad ik die wel vaak aan vanwege de betrouwbaarheid. Maar daar heb je bij leasing veel minder last van.

Wat zoek je eigenlijk in een auto? Is dat gewoon een doos om je van hier naar daar te brengen? Pak je soms grote spullen of veel volk mee? Als je één van de EV's zou kiezen (de ID.3 of de Enyaq), moet je ver kunnen rijden op 1 lading?

Euh ja.

ID 3 Pro S 77 kWh 150 kW 204pk 1v ELC
Enyaq iV 60 132kW 62kWh EV_ELEC
C-HR 1.8L HYBRID C-HIC AUTO
PRIUS 1.8 VVT-I HYBRID LOUNGE AUTO
COROLLA TOURING SPORTS 1.8 HYBRID PREMIUM PLUS E-CVT
A3 Sportback 40 TFSI e 204pk S tr.PHEV
Golf 8 Style 1,4 eHybrid 204pk 6v PHEV
Superb Clever 1.4TSI iV 218 Auto 6 PHEV
Superb Cbi Clev.1.4TSI iV 218 Auto PHEV
A3 Sportback 30 TFSI 110pk 6v
A3 Berline 30 TFSI 110pk 6v
Ateca PA Move 1,0 TSI 110pk 6v
T-Roc Style 1.0 TSI 110pk 6v
Octavia Be.Clev+ 1.0TSI m-HEV 110 6v MHB
A3 Sportback 30 TDI 116pk 6v
Leon Break Move 2,0TDI 150 DSG7
Touran 2,0TDI Trendline 122pk 6v
Passat Be Style Busin.2,0TDI 150 DSG
Octavia Be Clever Plus 2.0TDI 115 DSG7
PROACE CITY VERSO Verso LWB 5dr 1.5 Diesel 130hp 8AT MPV

Thanks.

Diene lijst ken ik :D

Ik heb wel de Enyaq IV80 meegekregen, maar denk dat de prestaties gelijk zijn, enkel de range is minder.
De Enyaq is echt wel een degelijke auto.

Uit jou lijst zou ik de enyaq nemen of de Superb break. Diesel en benzine laat je best links liggen of je moet van je eigen geld afwillen...

Dat is wel de Skoda met de kleine accu, dus redelijk beperkte ruimte. De iD.3 in het lijstje heeft wel een grote accu

Ik heb wel de Enyaq IV80 meegekregen, maar denk dat de prestaties gelijk zijn, enkel de range is minder.

De 60 heeft 180PK, de 80 heeft 204 of (als 80X) 265PK.
Nu is het verschil tussen de 60 en 80 echt wel minimaal qua prestaties (0-100 8.8 vs 8.7, geen idee of er boven de 100 wat meer fut is).

80X doet 0-100 in 6.9.

Van die lijst vind ik de A3 SB TFSIe ook nog wel interessant. Ja, je krijgt met die Superb veel meer wagen voor je budget, maar als je eigenlijk niet zo'n slagschip nodig hebt dan kan die A3 ideaal zijn.

De 60 heeft 180PK, de 80 heeft 204 of (als 80X) 265PK.
Nu is het verschil tussen de 60 en 80 echt wel minimaal qua prestaties (0-100 8.8 vs 8.7, geen idee of er boven de 100 wat meer fut is).

80X doet 0-100 in 6.9.
De iV60 is natuurlijk een pak lichter en daarom zijn prestaties min of meer gelijk

Van die lijst vind ik de A3 SB TFSIe ook nog wel interessant. Ja, je krijgt met die Superb veel meer wagen voor je budget, maar als je eigenlijk niet zo'n slagschip nodig hebt dan kan die A3 ideaal zijn.
De Superb is super als je ofwel veel ruimte nodig hebt, ofwel vooral op zoek bent naar een comfortabele cruiser (zoals oude franse auto's). Als je beide niet wilt, kan de A3 zeker een goed alternatief zijn.

Ik rij nu met een A3 sportback en is echt te klein. Ik moet elke dag mijn hond meepakken dus ik rij het hele jaar rond met mijn zetels achterin plat, waardoor er overal haar ligt.

De range maakt ook niet zoveel uit want mijn werk is maar een paar kilometer van mij en echt lange afstanden doe ik zelden tot nooit.

De Superb is momenteel zelfs tijdelijk niet bestelbaar volgens onze lijst, net zoals de ID.4, T-Roc en Touran.
Superb/octavia phev waren (2weken geleden) alvast niet meer te bestellen volgens verkoper vd Skoda garage. De mild hybrids (e-tec) nog wel.
Ik vermoed dat dat dan ook zo gaat zijn voor Audi/VW? is dat niet hetzelfde platform? :unsure:

Die Enyaq is mijn idee van iets leuk waar ik voor wil bijleggen :unsure:
Is CAT3 trouwens
Ieder zijn ding! :biglaugh:
Als je de plaats wel nodig hebt (voor de hond, ik snap het, ik heb er ook 2 die vaak in mijn koffer zitten (heb daar trouwens een goede beschermer voor!)) dan is dat wel een goede keuze denk ik.
Wat zit er in cat2?

Ieder zijn ding! :biglaugh:
Als je de plaats wel nodig hebt (voor de hond, ik snap het, ik heb er ook 2 die vaak in mijn koffer zitten (heb daar trouwens een goede beschermer voor!)) dan is dat wel een goede keuze denk ik.
Wat zit er in cat2?
ID 3 Pro 58 kWh 107kW 145pk 1V ELC
C-HR 1.8L HYBRID C-LUB AUTO
COROLLA 1.8 HYBRID DYNAMIC PLUS E-CVT
COROLLA TOURING SPORTS 1.8 HYBRID DYNAMIC PLUS E-CVT
Octavia Brl.Clev.1.4TSI iV 204 DSG PHEV
Octavia CBi.Clev.1.4TSI iV 204 DSG PHEV
Leon 5D Xcell.1,4 e-Hybrid 204 DSG PHEV
Leon Break Xcel.1,4 e-Hybrid 204 DSG PIH
A3 Sportback 30 TFSI 110pk 6v
Golf Life 1,0TSI 110pk 6v
Golf Variant Life 1,0TSI 110pk 6v
Octavia Combi Clever 1.0TSI 110pk 6v
Octavia Berline Clever 1.0TSI 110pk 6v
A3 Sportback 30 TDI 116pk 6v
Golf 8 Life 2,0 TDI SCR 115pk 6v
Golf 8 Variant Life 2,0TDI SCR 115pk 6v

Als je ruimte nodig hebt en range niet meteen een probleem is, dan lijkt de Enyaq me inderdaad wel de meest interessante optie in jouw lijst 😁 testrit boeken en als dat meevalt: bestellen die handel!

Wie es zonder plusartikel met zijn kop wil lachen.

Ach ja, ik ging 16 Tesla's kopen maar ja, het net kan het niet aan, dus doe ik het maar lekker niet want elk. van. die. auto's. moet. 's ochtends. opgeladen. staan. wachten. op. mij.

#yolo

Ik vraag me af wanneer die mensen mekaar nog zien als ze elke dag elk 540 km rijden.

Wie es zonder plusartikel met zijn kop wil lachen.

Ach ja, ik ging 16 Tesla's kopen maar ja, het net kan het niet aan, dus doe ik het maar lekker niet want elk. van. die. auto's. moet. 's ochtends. opgeladen. staan. wachten. op. mij.

#yolo
Het is echt schandalig.

En intussen moeten zijn kinderen ocharme met een Audi S5 rijden omdat de Tesla niet opgeladen geraakt.

Terug
Bovenaan