Elektrische wagens

Congrats! Model 3 ligt buiten budget hier…
Moet je elk jaar naar de keuring met een trekhaak?
Nope, enkel in het begin moet die gekeurd worden en dan ben je 4 jaar goed. Normaal gebeurt dat voor levering maar dat kon nu dus niet dus de wagen moet nog naar de keuring na installatie trekhaak, wat Tesla dan voor mij zal doen.

Nope, enkel in het begin moet die gekeurd worden en dan ben je 4 jaar goed. Normaal gebeurt dat voor levering maar dat kon nu dus niet dus de wagen moet nog naar de keuring na installatie trekhaak, wat Tesla dan voor mij zal doen.
Gek, dan heeft Tesla zijn politiek veranderd. Mij hebben ze op de weg gestuurd zonder me te melden dat de trekhaak NIET gekeurd was. Een collega die ook een model 3 had hadden ze dat wel verteld...

Gek, dan heeft Tesla zijn politiek veranderd. Mij hebben ze op de weg gestuurd zonder me te melden dat de trekhaak NIET gekeurd was. Een collega die ook een model 3 had hadden ze dat wel verteld...
Misschien dat ze beetje bij beetje bijleren? 😁 Ik heb nog enkele uren voor delivery een mail gekregen dat de trekhaak er niet zou zijn, ik later zal gecontacteerd worden om die te installeren en meteen ook een link naar een tool om pickup en return incl keuring door Tesla in te plannen.

Je leest heel wat verhalen over hun aanpak en het is inderdaad duidelijk anders dan de conventionele merken, maar met die wetenschap loopt alles best goed eigenlijk!

Ik heb momenteel natuurlijk nog geen issues 😜

Ha ok, ik dacht dat ik hier ergens iets technologisch gemist had :laugh:
Dat hebt ge ook :p :

De oude i3 was een hele goeie wagen, alleen was/is hij te duur he. Nu kan je die 2e hands voor een heel redelijke prijs kopen, en is dat eigenlijk een perfecte stadswagen.
Ik vond de oude I3 maar een lelijk eendje.
Dat hij goed was qua techniek en rijbeleving daar wil ik niet over twisten.
Deze nieuwe i3 kan mij alvast wel goed smaken!

Dat hebt ge ook :p :
Ok, dat ze er mee bezig zijn wist ik. Vw ook trouwens.

Maar dat de model 3 het al in productie had, dat wist ik niet

Ik vond de oude I3 maar een lelijk eendje.
Dat hij goed was qua techniek en rijbeleving daar wil ik niet over twisten.
Deze nieuwe i3 kan mij alvast wel goed smaken!
Ik heb die heel lang ook heel lelijk gevonden,, maar op een gegeven moment is bij mij de klik gemaakt dat het gewoon een segment was waarin BMW nog niet zat, en je dus ook niet moet vergelijken met de andere BMW's. Ik ga het nooit een superknappe wagen vinden, omdat geen enkele wagen in dat segment nu echt knap is. Maar het is/was technologisch goed, en rijdt goed (al is de vering wel hard). En eigenlijk zou daar een grote doelgroep voor moeten zijn, als hij niet zo duur was.

Een beetje vergelijkbaar met de Honda E (al is die nog wel effectief knap :P).

Ik heb die heel lang ook heel lelijk gevonden,, maar op een gegeven moment is bij mij de klik gemaakt dat het gewoon een segment was waarin BMW nog niet zat, en je dus ook niet moet vergelijken met de andere BMW's. Ik ga het nooit een superknappe wagen vinden, omdat geen enkele wagen in dat segment nu echt knap is. Maar het is/was technologisch goed, en rijdt goed (al is de vering wel hard). En eigenlijk zou daar een grote doelgroep voor moeten zijn, als hij niet zo duur was.

Een beetje vergelijkbaar met de Honda E (al is die nog wel effectief knap :p).
Hij is ook wel een pak groter dan hij lijkt, en qua binnenruimte doet die volgens mij niet onder voor een 3-reeks.

Heb die Skoda 's geconfigureerd en klokte af op 61.000, wat ongeveer dezelfde prijs is als de Volvo. Die Volvo is 2 seconden sneller tot de 100 km/h... euh... De Tesla model Y is maar 3.000 euro duurder als de Skoda.

Goh ik weet het echt nog niet.
Je kan misschien ook nog eens gaan kijken bij Kia? Ik weet het, ander imago, maar de EV6 rijdt écht goed. 4WD heeft ook 325 pk (er is ook nog een versie met 585 pk, maar dat lijkt me wat overkill), en is volgens mij iets goedkoper dan de model Y.
De Volvo recharge is wat betreft range trouwens echt geen topper.

Je kan misschien ook nog eens gaan kijken bij Kia? Ik weet het, ander imago, maar de EV6 rijdt écht goed. 4WD heeft ook 325 pk (er is ook nog een versie met 585 pk, maar dat lijkt me wat overkill), en is volgens mij iets goedkoper dan de model Y.
De Volvo recharge is wat betreft range trouwens echt geen topper.
Komen zowel de EV6 als de IONIQ5 er niet redelijk slecht uit wat betreft range als je effectief sneller dan 90 rijdt? Als ik me de TeslaBjørn videos nog goed herinner.

Heb die Skoda 's geconfigureerd en klokte af op 61.000, wat ongeveer dezelfde prijs is als de Volvo. Die Volvo is 2 seconden sneller tot de 100 km/h... euh... De Tesla model Y is maar 3.000 euro duurder als de Skoda.

Goh ik weet het echt nog niet.
Hou er wel rekening mee dat bij Tesla geen fleet kortingen zijn. En er zullen wel nog andere zaken zijn. Want de Tesla Model 3 en Skoda Enyaq komen redelijk gelijk uit qua prijs, terwijl in leasing die Tesla een stuk duurder was.

Zie net dat de nissan ariya volgend jaar eindelijk op de markt komt. Ik dacht dat dat project al van de baan was, hoe lang wachten we daar nu al op? 3-4 jaar?

Prijzen boven de concurrentie, ik vrees dat het een doodgeboren mus zal zijn.

Hij is ook wel een pak groter dan hij lijkt, en qua binnenruimte doet die volgens mij niet onder voor een 3-reeks.
Is volgens mij op de achterbank zelfs ruimer dan een 3.
Maar goed de opbouw van het dashboard en het feit dat uw stoel hoger staat doet ook al veel. Het cocongevoel heeft hij alvast niet, en dat is voor mij net het leuke en aangename aan een BMW.
Ik vind zo veel ruimte net niet aangenaam en heb graag alles dicht bij mij.

Ook die ruimte tussen de twee stoelen vooraan, het is niet dat je daar uw boodschappen kan zetten dus liever gewoon een strakke lijn met uw armsteun.

Terug
Bovenaan