Elektrische wagens

Te verwachten want het verlies op accijnzen aan fossiele brandstof gaat te hoog zijn anders, zeker als al die mensen met zonnepanelen nog eens thuisbatterijen gaan beginnen plaatsen om hun FEV's op te laden.

In België gaan ze wel volgen, nadat ze doorhebben dat ze 10 jaar geen inkomsten meer hebben van de brandstoffen.

Ben vandaag naar de iX3 en EQC gaan kijken.
De iX3 vind ik toch veel mooier vanbinnen en vanbuiten, dat M pakket doet hem goed. De EQC hangt zo precies overal tussen maar heeft geen duidelijke vorm. Ook vanbinnen is dat niet echt mijn ding.

De koffer van de EQC is wel een stukje groter, maar met die van de iX3 kunnen we wel uit de voeten.

en toch hé :love:

wanneer verhuist ge @zwarten ?

ix-exclusive_890x500.jpg

Een Tomski-avatar look-a-like maakt een grappige review van deze wagenn, in de config die Tomski hierboven plaatste. Hij is minder te spreken over het exterieur dan Tomski

Een andere reviewer schrijft : "It is the single shittiest, most sloppy, poorly resolved, badly surfaced, badly detailed piece of car design that I seen in... possibly ever. It’s horrific and they should be ashamed of themselves. A Chinese start up run by meth addicts would do better at designing a car.

Een andere reviewer schrijft : "It is the single shittiest, most sloppy, poorly resolved, badly surfaced, badly detailed piece of car design that I seen in... possibly ever. It’s horrific and they should be ashamed of themselves. A Chinese start up run by meth addicts would do better at designing a car.
Epic :rofl:

Ik zie hier eigenlijk ook geen probleem in. We kunnen moeilijk verlangen dat de maatschappij daar voor opdraait? Die idioot wil volgens Fluvius zijn 4 wagens tegelijkertijd aan vol vermogen kunnen opladen (dus voor zijn 4 tesla alleen ergens tussen de 30 en 40 kW) en heeft dus een aanvraag gedaan voor een vermogen dat volgens Fluvius normaliter door een kleine KMO wordt gebruikt.
Een mooi stukje clickbait van het hbvl, dat schrijft "Om zijn vier Tesla’s thuis te laden, heeft Stefan Kumpen volgens Fluvius een netuitbreiding nodig". Neen om zijn 4 tesla's simultaan aan volle vermogen te kunnen opladen.

Iets wat je gewoon niet nodig hebt, want de traagst ladende Tesla laadt op 6 u op van 0-80%. Ik ga ervan uit dat ze niet allemaal iedere dag 300-400 km laden. En niets belet hem als ondernemer om een laadpaal aan zijn kantoor te zetten en overdag op te laden. En als dat allemaal echt niet kan, omdat ze allemaal heel de dag op de baan zijn, ja dan kost dat 12 000 EUR of rijdt hij overdag even langs een supercharger.
Ik hoop dat hij met zijn slimme meter dan ook al zijn wagens echt tegelijkertijd gaat opladen, zodat hij zich arm betaalt aan piektarieven. Dan kan hij nog eens in de krant komen klagen.

Dat zijn van die idioten die dan 4 tesla's kopen om een punt te maken. Je moet die helemaal niet alle 4 altijd tegelijk aan het net hangen, en al helemaal niet aan vol vermogen. Je koopt net die tesla's omdat ze voldoende range hebben om een paar dagen zonder opladen te kunnen...

Stefan Kumpen staat voor zware kosten als hij zijn hele gezin met Tesla’s wil uitrusten

Als ge 4 Tesla's koopt, dat is geen zware kost ? Die krijgt ze 3+1 ofwat ? :wallbash:

Moet ie dan ook geen 4 laadpalen laten plaatsen? stelt u voor dat hij de laadpaal moet delen met iemand anders van het gezin?

Ik heb de oplossing wel voor hem, koop de 3 huizen van de geburen over, dan kan je 1 tesla per oprit laden en moet er geen netuitbreiding gebeuren.

Het leven kan zo simpel zijn.

Dat zijn van die idioten die dan 4 tesla's kopen om een punt te maken. Je moet die helemaal niet alle 4 altijd tegelijk aan het net hangen, en al helemaal niet aan vol vermogen. Je koopt net die tesla's omdat ze voldoende range hebben om een paar dagen zonder opladen te kunnen...

Dus jij komt nu vertellen dat je die niet allemaal tegelijk moet opladen ofwa?

blow-mind-mind-blown.gif

Heb je nog andere keuzemogelijkheden?
Euh ja.

ID 3 Pro S 77 kWh 150 kW 204pk 1v ELC
Enyaq iV 60 132kW 62kWh EV_ELEC
C-HR 1.8L HYBRID C-HIC AUTO
PRIUS 1.8 VVT-I HYBRID LOUNGE AUTO
COROLLA TOURING SPORTS 1.8 HYBRID PREMIUM PLUS E-CVT
A3 Sportback 40 TFSI e 204pk S tr.PHEV
Golf 8 Style 1,4 eHybrid 204pk 6v PHEV
Superb Clever 1.4TSI iV 218 Auto 6 PHEV
Superb Cbi Clev.1.4TSI iV 218 Auto PHEV
A3 Sportback 30 TFSI 110pk 6v
A3 Berline 30 TFSI 110pk 6v
Ateca PA Move 1,0 TSI 110pk 6v
T-Roc Style 1.0 TSI 110pk 6v
Octavia Be.Clev+ 1.0TSI m-HEV 110 6v MHB
A3 Sportback 30 TDI 116pk 6v
Leon Break Move 2,0TDI 150 DSG7
Touran 2,0TDI Trendline 122pk 6v
Passat Be Style Busin.2,0TDI 150 DSG
Octavia Be Clever Plus 2.0TDI 115 DSG7
PROACE CITY VERSO Verso LWB 5dr 1.5 Diesel 130hp 8AT MPV
Heb die 2 dagen gehad. Ziet eruit als redelijk normale auto en rijdt zo ook. Wel redelijk traag, voor de rest is hij degelijk gebouwd.
Thanks.
Wat wil je weten?
Dat ik geen kat in een zak kies want ik zit er wel een paar jaar aan vast :p

Terug
Bovenaan