Volgens mij moeten ze gewoon middelen steken in het huidige snelladen goedkoper en handiger te krijgen... Met de huidige 350kW laders zit je met 10 minuten laden echt al een heel stuk verder. Maar dan moeten er veel meer van die laders komen, en dat moet een stuk goedkoper worden...Ik blijf mezelf de vraag stellen of de sector de onderzoeksmiddelen in de juiste richting stuurt. Men probeert de laadsnelheiden te verhogen, maar dat zal altijd gepaard gaan met grote verliezen.
Eerlijk gezegd hoop ik op een doorbraak in de richting van hogere energie-densiteit.
Ik kan nu bij 120 km/h een eerste traject van bijna 400 km afleggen, en moet dan 20-25 min laden om nog eens 300 km af te leggen.
Wanneer het laden 10 keer sneller lukt zou ik dus 2-3 minuten moeten laden, iedere 300 km. Bij die hoge laadvermogens gaat dat gepaard met gigantische laadverliezen.
Ik verkies een oplossing waarbij ik (zonder extra gewicht/volume) 1000 km kan rijden op één lading. Van mijn part mag het dan gerust twee uur duren om die wagen opnieuw op te laden (want dan laad ik nog steeds 500 km op een uur), en meer dan 1500 km op een dag, met in totaal een pauze van 1 uur, meer zie ik me toch niet rijden.
Verspilling van middelen, zo'n grote accu? Ik zie dan ook niet in waarom een wagen niet modulair zou kunnen opgebouwd worden, waarbij je extra accu-capaciteit huurt om op reis te gaan.