Een aantal weken geleden ongeval gehad met de iX3. Hoewel de schade er redelijk beperkt uitzag voor mij (enkel linkse voorkant heeft een redelijk klap gekregen, wel airbags afgegaan), vandaag toch het nieuws gehad dat de wagen (economisch) total loss zal verklaard worden...
Had serieus gehoopt dat het toch hersteld kon worden, zeker met de levertermijnen van tegenwoordig.
Ik had ~14.000km en de wagen was ~6 maand oud. Herstelkosten waren geraamd rond de €25.000 blijkbaar en de restwaarde - hoogste bod op de auto in zijn huidige toestand kwam hoger uit.
Nog een beetje voorbarig want ik heb nog lang geen uitnodiging tot bestellen maar heeft iemand een idee van realistische levertermijnen voor de iX3 of Model Y
Ik zou serieus de model Y overwegen gezien die ook voldoende plaats biedt en er toch netjes uitziet en ook binnenin best wel proper afgewerkt lijkt. De korte levertermijn (ik zag op de site zelfs levering in december) maar vooral ook de grotere range, snellere laadtijd en het Tesla laadnetwerk trekken me toch aan. Ik vond de range in de praktijk voor de iX3 toch regelmatig tegenvallen. Je bent er eigenlijk wel bij elke rit die iets langer is mee bezig. Bovendien zou ik door de stijging in prijs misschien net ook niet meer de impressive kunnen nemen.
Wel nog nooit met een Tesla gereden dus dat kan nog tegenvallen (ik vind bijvoorbeeld alle Audi's waar ik tot nu toe mee heb gereden echt niet aangenaam qua rijgevoel (A3, A4 en A6)).
Zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie in dezelfde prijscategorie en SUV (iets hoger) segment.
Wel niet normaal hoe snel je aan al die snufjes gewend raakt. Ik rij nu (na 6 jaar automaat) voorlopig terug met een handgeschakelde wagen, zonder lane-assist, achteruitrijcamera, active CC, parkeersensoren, zetelverwarming, stoffen zetels en zelfs geen armsteun en dat doet wel ff pijn in het begin