Elektrische wagens

Laadinfrastructuur voor elektrische auto's wordt inderdaad basisinfrastructuur, net zoals de straatverlichting. Wat mij betreft moet die dan ook door de overheid voorzien worden (en dus door de maatschappij betaald).
Momenteel worden de kosten van publieke laadpalen afgewenteld op de individuele gebruikers (via een hogere kWh-prijs die betaald wordt aan een private firma). De gebruiker betaalt niet enkel voor de elektriciteit, maar ook voor de paal. Dat model wordt steeds minder zinnig met een volledig geëlektrificeerd wagenpark.

Een stadspark wordt toch ook met de algemene middelen gerealiseerd en onderhouden. 't Is niet dat je bij het binnengaan van het stadspark een euro moet betalen aan een poortje.
Maar een stadspark is voor iedereen, laadpaal enkel voor mensen met wagen. Een tankstation is toch ook niet betaald met publiek geld? En parkeren in een stad kost u quasi altijd geld

Maar een stadspark is voor iedereen, laadpaal enkel voor mensen met wagen. Een tankstation is toch ook niet betaald met publiek geld? En parkeren in een sta

Als je geen kinderen hebt betaal je ook mee aan de speeltuinen, en als je geen fiets hebt ook mee aan de fietsenstallingen en de fietspaden.

We zeggen niet dat laden gratis moet worden hé, dus weldegelijk het verbruik betalen, maar dat de infra deel zou moeten worden van wat de overheid voorziet.

Als je geen kinderen hebt betaal je ook mee aan de speeltuinen, en als je geen fiets hebt ook mee aan de fietsenstallingen en de fietspaden.

We zeggen niet dat laden gratis moet worden hé, dus weldegelijk het verbruik betalen, maar dat de infra deel zou moeten worden van wat de overheid voorziet.
Maar je mag ook zelf op die speeltuin spelen he :unsure:

Voor mij mag dat gerust mee betaald worden door de gebruikers. Mensen zonder oprit moeten maar eens opdraaien voor de kosten als ze een wagen willen.
Als ik geen wc wil in mijn huis dan vraag ik toch ook niet of ze een publiek toilet voor mijn huis bouwen op kosten van de staat

Voor mij mag dat gerust mee betaald worden door de gebruikers. Mensen zonder oprit moeten maar eens opdraaien voor de kosten als ze een wagen willen.
Als ik geen wc wil in mijn huis dan vraag ik toch ook niet of ze een publiek toilet voor mijn huis bouwen op kosten van de staat
yep, dat ze die laadinfrastructuur maar snel privatiseren. Dan ben ik tenminste niet meer aangewezen op zo'n publieke laadpaal waar dan 9/10 nog 's een asociale marginaal of oude bomma staat geparkeerd met een diesel, godbetert :)

yep, dat ze die laadinfrastructuur maar snel privatiseren. Dan ben ik tenminste niet meer aangewezen op zo'n publieke laadpaal waar dan 9/10 nog 's een asociale marginaal of oude bomma staat geparkeerd met een diesel, godbetert :)
Volgens mij mis ik hier iets?
Je bent aangewezen op publieke laadpalen maar zou het positief vinden mocht ze dit privatiseren omdat er dan geen mensen met een ICE kunnen parkeren?
Dat zijn dan plekken met slagbomen ofzo? Of speciale paaltjes of hoe moet ik dat zien?

Nog iets waar ze niet rekening mee gehouden hebben.

Tot 10.000 extra installateurs nodig voor doorbraak elektrische auto

Nog iets waar ze niet rekening mee gehouden hebben.

Tot 10.000 extra installateurs nodig voor doorbraak elektrische auto
O jawel hoor, dat moeten de garagisten die geen werk meer hebben maar doen natuurlijk. En de mensen die een tankstation uitbaten. :unsure:

Jij mag er ook staan hé, het is gewoon onzinnig als je geen elektrische wagen hebt. Even onwaarschijnlijk als 40-jarigen op de glijbaan.
Als je geen wagen hebt, betaal je ook mee aan de autosnelwegen toch?

Nu "lijkt" een laadpaal nog een keuze, omdat elektrische wagens nog in de minderheid zijn. Binnen een aantal jaar is dat gewoon de standaard, dus waarom zou je dat in godsnaam een wirwar aan leveranciers, abonnementen, aansluitingen,... laten worden terwijl je het nu nog gecontroleerd kan faciliteren.

En voor de ambetanteriken als jij, eventueel met een klein maandelijks abonnement, of een klein extraatje t.o.v. de energieprijs, om een deel van de investering terug te vorderen.

Volgens mij mis ik hier iets?
Je bent aangewezen op publieke laadpalen maar zou het positief vinden mocht ze dit privatiseren omdat er dan geen mensen met een ICE kunnen parkeren?
Dat zijn dan plekken met slagbomen ofzo? Of speciale paaltjes of hoe moet ik dat zien?
yep, in ondergrondse parkings bijvoorbeeld... Daar heb ik nog nooit foutief gebruik opgemerkt. Bij van die publieke laadpalen overal ten lande daarentegen... Ik ben enkel aangewezen op publieke laadpalen als ik onderweg ben, niet als mijn inefficiënt vervoersmiddel op mijn oprit staat.

Wat ik merk:

- drie jaar geleden waren die handvol laadpalen meer als voldoende. Je kwam ergens toe en kans was groot dat je kon laden.
- Oneigenlijk gebruik neemt af maar is er nog altijd. Hier aan het station zijn twee laadpalen op de publieke parking. Als je daar om 8 u. 's morgen gaat kijken zal de kans heel groot zijn dat er gewoon ICE wagens op die plek staan. Iemand die zijn trein moet halen zoekt niet naar een correct plekje.
- Ik merk op dat de laadpalen ook veel meer gebruikt worden door wagens die moeten opladen. Tegenwoordig ben ik er al niet meer zo zeker van een plekje te vinden. Denk dat die infrastructuur behoorlijk zal moeten worden uitgebouwd...Zowel privé als publiek.

Ik ga met mijn PHEV zelfs niet meer aan publieke laadpalen staan. Vaak heb je 2 of 4 laadpunten, ik vind het dan altijd zo onzinnig om die te bezetten terwijl er daarna een EV kan toekomen die de paal wel nodig heeft.

Ik doe dat om zo wat goede karma te verzamelen zodat andere PHEV-rijders binnenkort plaats vrijlaten als ik met mijn EV wel dringend moet laden 😬

- Oneigenlijk gebruik neemt af maar is er nog altijd. Hier aan het station zijn twee laadpalen op de publieke parking. Als je daar om 8 u. 's morgen gaat kijken zal de kans heel groot zijn dat er gewoon ICE wagens op die plek staan. Iemand die zijn trein moet halen zoekt niet naar een correct plekje.
Foto maken en doorsturen naar de plaatselijke politie. Ik heb dat hier enkele keren gedaan, en merk nu echt wel beterschap op dat vlak

Indien de parkeerplaats voor elektrische wagens groen geschilderd is mag je daar effectief niet staan met een ICE.
Je kan dan de politie bellen die verbaliseren. Heb ze ook al een keer het voertuig weten wegslepen.

Indien de parkeerplaats voor elektrische wagens groen geschilderd is mag je daar effectief niet staan met een ICE.
Je kan dan de politie bellen die verbaliseren. Heb ze ook al een keer het voertuig weten wegslepen.
Dat moet niet groen geschilderd zijn? Daar zijn toch borden voor.

Markering op de grond is volgens mij voor geen enkele verkeersregel geldend. Dus ik denk dat er sowieso een bord moet staan.
Als er sneeuw ligt is dat niet zichtbaar

Had zo bijna accident hier in het straat omdat ze enkel de haaientanden hadden gezet maar geen bord -> gewoon voorrang van rechts maar die van links kwam dacht daar anders over.

Terug
Bovenaan