Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De meeste van die SUV's vallen al bij al nog mee hoor. Het grootste gewicht zit net boven de bodemplaat.Ik moet in augustus mijn huidige dieselwagen binnen geven; rij nu CLA 200d manueel. Ik rij graag laag en sportief.
Gaan testen met Tesla model 3 en Polestar. Tesla is radicaal iets anders, maar vond ik niet slecht rijden. De Polestar binnen klassieker, niet verkeerd (jammer alleen van die plastiek in de middenconsole) - maar vond ik minder leuk sturen. Je voelt dat deze gebouwd is op platform XC40. Voor mij te log en te "hoog" - indirect.
Rest mij nog de Q4; maar ben geen SUV-man. Ik rij daarvoor veel te sportief.
Daarom begin ik meer en meer te neigen naar BMW i4. Ik dacht dat er hier zijn die deze in bestelling hebben staan? @anders. @GADGET @Raa @Musk ?
Weet iemand of er al dealers deze hebben staan in de showroom? Testrijden zal wss al helemaal niet mogelijk zijn?
Ik zou kunnen de e40 nemen met bv. M-pakket. Hoe zou de i4 rijden vergeleken met Polestar 2 / Tesla model 3? (Tesla Model 3 LR zou ik kunnen nemen, de 470pk zijn wel aanlokkelijk.) Maar de i4 kan ik 8k€ meer uitrusten voor zelfde leasingbedrag als een Tesla model 3. Dus de BMW i4 doet het in leasing wel heel goed.
Laatste vraag: wordt er korting gegeven op de i4? (polestar en tesla geen korting)
Geen I4 in bestelling, maar wel een iX3 in bezitIk moet in augustus mijn huidige dieselwagen binnen geven; rij nu CLA 200d manueel. Ik rij graag laag en sportief.
Gaan testen met Tesla model 3 en Polestar. Tesla is radicaal iets anders, maar vond ik niet slecht rijden. De Polestar binnen klassieker, niet verkeerd (jammer alleen van die plastiek in de middenconsole) - maar vond ik minder leuk sturen. Je voelt dat deze gebouwd is op platform XC40. Voor mij te log en te "hoog" - indirect.
Rest mij nog de Q4; maar ben geen SUV-man. Ik rij daarvoor veel te sportief.
Daarom begin ik meer en meer te neigen naar BMW i4. Ik dacht dat er hier zijn die deze in bestelling hebben staan? @anders. @GADGET @Raa @Musk ?
Weet iemand of er al dealers deze hebben staan in de showroom? Testrijden zal wss al helemaal niet mogelijk zijn?
Ik zou kunnen de e40 nemen met bv. M-pakket. Hoe zou de i4 rijden vergeleken met Polestar 2 / Tesla model 3? (Tesla Model 3 LR zou ik kunnen nemen, de 470pk zijn wel aanlokkelijk.) Maar de i4 kan ik 8k€ meer uitrusten voor zelfde leasingbedrag als een Tesla model 3. Dus de BMW i4 doet het in leasing wel heel goed.
Laatste vraag: wordt er korting gegeven op de i4? (polestar en tesla geen korting)
. Als dat een referentie is, die voelt eigenlijk aan als elke andere BMW. Dus de I4 vermoed ik dat je gaat kunnen vergelijken met pakweg een 430i maar dan met meer vermogen. Maar ik moet tot nu toe nog de eerste EV tegenkomen die aanzet tot sportief rijgedrag. En ik denk dat de I4 (of toch zeker de 40e) dat ook niet gaat doen.Weet iemand of er al dealers deze hebben staan in de showroom? Testrijden zal wss al helemaal niet mogelijk zijn?
Eerste test die ik van de i4 heb gezien geeft aan dat hij minder dorstig is dan de Polestar 2, maar wel minder zuinig dan de Model 3. Dat was de i4M50, ik denk wanneer je de 'standaard' i4 kiest met niet al te grote velgen je niet zo heel ver van achter de model 3 gaat uitkomen wat bereik betreft (want ik denk dat de i4 een iets grotere accu heeft).Nog niet in de showroom, ik heb blind besteld. Testritten pas vanaf november zei de dealer.
Tesla Model 3 rijdt goed, maar ik stoorde me aan het erg strakke interieur, de slechte geluidsisolatie bij hogere snelheid en het soms slecht filteren van putten in het wegdek. De Polestar 2 rijdt zachter en stiller maar die auto dronk veel meer stroom per km.
Ik hoop dat de i4 het daar beter in doet, maar voor hetzelfde geld kom ik bedrogen uit. Een Model 3 of Polestar is zeker geen slechte keuze.
Je kunt meer dan 10% korting krijgen als je bedrijf groot genoeg is.
Idem bij mij dus; door eliminatie bij de i4 terechtgekomen.Ik heb die inderdaad in bestelling maar kan daar niet veel nuttigs over vertellen. Zelf geen testrit of dergelijke kunnen doen dusja...
Beetje door eliminatie bij de i4 terecht gekomen. En dat zal naar alle waarschijnlijkheid wel voldoen wat rij eigenschappen betreft.
Alle Japanse varianten zijn gewoonweg mijn ding niet. Polestar is echt lelijk (zeker langs achter). Tesla is te summier en imo ook kwalitatief niet mee.
Edit: er was korting op de i4, maar was wel niet zo hoog. Voor een x5 45e kreeg ik meteen wel wat meer korting.
Ik kan nog effe wachten, maar eind november zou die toch moeten besteld zijn.mja, maar ik zit niet zo graag in van die hoge auto's.Met een Q4 ga je toch meer dan sportief genoeg kunnen rijden hoor @Swagger. Ik zou die toch testrijden, gewoon om zeker te zijn.
Maar blijft wel SUV met veel bodemvrijheid.De meeste van die SUV's vallen al bij al nog mee hoor. Het grootste gewicht zit net boven de bodemplaat.
Hoe bedoel je dat? Door het hogere gewicht van een EV, dat hij minder uitnodigt tot sportief rijden?Geen I4 in bestelling, maar wel een iX3 in bezit. Als dat een referentie is, die voelt eigenlijk aan als elke andere BMW. Dus de I4 vermoed ik dat je gaat kunnen vergelijken met pakweg een 430i maar dan met meer vermogen. Maar ik moet tot nu toe nog de eerste EV tegenkomen die aanzet tot sportief rijgedrag. En ik denk dat de I4 (of toch zeker de 40e) dat ook niet gaat doen.
Bedankt!Nog niet in de showroom, ik heb blind besteld. Testritten pas vanaf november zei de dealer.
Tesla Model 3 rijdt goed, maar ik stoorde me aan het erg strakke interieur, de slechte geluidsisolatie bij hogere snelheid en het soms slecht filteren van putten in het wegdek. De Polestar 2 rijdt zachter en stiller maar die auto dronk veel meer stroom per km.
Ik hoop dat de i4 het daar beter in doet, maar voor hetzelfde geld kom ik bedrogen uit. Een Model 3 of Polestar is zeker geen slechte keuze.
Je kunt meer dan 10% korting krijgen als je bedrijf groot genoeg is.
Klopt, dat ben ikHoe bedoel je dat? Door het hogere gewicht van een EV, dat hij minder uitnodigt tot sportief rijden?
(zat jij vroeger ook op 9lives, met die i30N?)
.Ik snap dat dus echt niet eh, het is duidelijk een element want er zijn er hier zo nog een paar op het forum. Maar dat is imo zo een middelbare school mentaliteit.De Kia EV6 vind ik echt de #1 qua prijs-kwaliteit van wat er momenteel op de markt is qua EV's. Alleen jammer dat het een Kia is, en ik mij daar mentaal erg moeilijk zou kunnen overzetten
Ik ben het 100% met je eens. Ik hoef ook absoluut geen premioem merk. Ik wil wel geen SUV, dus ik pas voor deze Kia vanwege andere motieven. Maar die Huyndai Ioniq 6 zou mij wel kunnen bekoren.Ik snap dat dus echt niet eh, het is duidelijk een element want er zijn er hier zo nog een paar op het forum. Maar dat is imo zo een middelbare school mentaliteit.
Inderdaad. De Koreaanse merken scoren op vlak van betrouwbaarheid volgens mij (uit mijn hoofd) gemiddeld ook beter dan de grote Duitse 3. Door de EV's hebben ze de achterstand op motorisch vlak (en die achterstand was al niet groot meer) volledig weggewerkt. Alleen wat het interieur betreft kunnen ze er dikwijls (nog?) niet aan tippen. Al zijn het al lang niet meer die plastiekerige interieurs van 15 jaar geleden. Ze hebben enorme stappen gemaakt, en zijn eigenlijk prijs/kwaliteit gezien pakken beter dan de Duitsers. Ik was ook al aan 't kijken naar ne Koreaan als opvolger voor mijn Duitser, maar de enige reden dat het misschien weer een Duitser gaat worden is door de restwaarde. En die is ironisch genoeg zo hoog omdat die merken grotendeels onterecht (tenzij weer dat interieur) zoveel hoger aangeschreven staan.Ik snap dat dus echt niet eh, het is duidelijk een element want er zijn er hier zo nog een paar op het forum. Maar dat is imo zo een middelbare school mentaliteit.
Die restwaarde is volgens mij gewoon een fabeltje.Inderdaad. De Koreaanse merken scoren op vlak van betrouwbaarheid volgens mij (uit mijn hoofd) gemiddeld ook beter dan de grote Duitse 3. Door de EV's hebben ze de achterstand op motorisch vlak (en die achterstand was al niet groot meer) volledig weggewerkt. Alleen wat het interieur betreft kunnen ze er dikwijls (nog?) niet aan tippen. Al zijn het al lang niet meer die plastiekerige interieurs van 15 jaar geleden. Ze hebben enorme stappen gemaakt, en zijn eigenlijk prijs/kwaliteit gezien pakken beter dan de Duitsers. Ik was ook al aan 't kijken naar ne Koreaan als opvolger voor mijn Duitser, maar de enige reden dat het misschien weer een Duitser gaat worden is door de restwaarde. En die is ironisch genoeg zo hoog omdat die merken grotendeels onterecht (tenzij weer dat interieur) zoveel hoger aangeschreven staan.
.Wij. Komende woensdag normaal een testrit mee. Zal wellicht rwd zijn als we bestellen. 4/11 testen we model 3 en Y.Overweegt iemand die EV6?
De GT-Line 77kwh AWD lijkt me wel wat...
Heb je over restwaarde bij financiële renting? Dat is in dat geval vaak de fabrikant zelf die die restwaarde sponsort om zo veel mogelijk auto's verkocht te krijgen. Dat gaat niet blijven duren en niet alle fabrikanten doen dit.maar de enige reden dat het misschien weer een Duitser gaat worden is door de restwaarde. En die is ironisch genoeg zo hoog omdat die merken grotendeels onterecht (tenzij weer dat interieur) zoveel hoger aangeschreven staan.
Klopt (daarom ook dat ik de huidige prijs neem, en niet de prijs waaraan ik hem verkocht heb). De prijs van wijkopenauto's is nu 1000€ hoger dan een jaar geleden...De prijzen voor tweedehands zijn de laatste maanden wel serieus gestegen.
Vorig jaar kon ik voor mijn Megane van 2017 15.000 tot max 18.000 euro krijgen, nu zou ik 25.000 euro kunnen krijgen voor dezelfde auto die ondertussen zelfs een jaartje ouder is en meer kilometers op de teller heeft.
(Nieuw heb ik een kleine 28.000 euro betaald, catalogusprijs was een dikke 35.000 euro)
, maarja, wie kan dat voorspellen he...Wij. Komende woensdag normaal een testrit mee. Zal wellicht rwd zijn als we bestellen. 4/11 testen we model 3 en Y.
Polestar vond ik te klein voor een gezin. 2 kids hier.
De Polestar 2 heeft een paar problemen voor kinderen he, de achterbank is niet echt ruim, en de koffer is ook aan de kleine kant.Als je een Polestar (ik ga er dan vanuit polestar 2) te klein vindt, dan is een model 3 zeker te klein. Toch zeker wat betreft kofferruimte.
Vanbinnen is een Model 3 best ruim, maar die koffer is echt klein.
Waar ga je die KIA testrijden? (mag ook in PM)
Kofferruimte Tesla Model 3 is 100-150l ruimer dan de Polestar 2, alleen is de 'toegang' (kofferklep vs vijfde deur) minder handig.Als je een Polestar (ik ga er dan vanuit polestar 2) te klein vindt, dan is een model 3 zeker te klein. Toch zeker wat betreft kofferruimte.
Vanbinnen is een Model 3 best ruim, maar die koffer is echt klein.
Waar ga je die KIA testrijden? (mag ook in PM)

Klopt, zou handiger zijn én naar mijn mening ook mooier. De huidige kofferopening van de Model 3 vind ik nogal... knullig.Eigenlijk had die koffer een liftback moeten zijn. Maar ik vermoed dat de model Y dan een pak slechter zou verkopen.
Ik denk dat weinig model Y eigenaren die auto echt mooi vinden, maar dat het praktische aspect te hard overheerst om de auto niet te nemen.