Akkoord hoor, maar een merk gaan verdedigen tot in het onnozele toe is puur fanboy gedrag en belachelijk.
Dat doe ik niet. Je moet eens leren niet selectief lezen.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat mijn wagen heel wat tekortkomingen heeft.
- filtering op slecht wegdek is ondermaats
- geluidsisolatie kan echt beter
- draaicirkel is voor zo'n compacte wagen gewoon niet acceptabel
- ook een deel van de software is zozo (onder meer het navigatiesysteem is qua functionaliteiten echt beperkt en ik heb ook wat issues met het gelauwerde autopilotsysteem)
Ik heb ook al aangegeven dat mijn volgende wagen waarschijnlijk geen Tesla meer gaat zijn, in de hoop dat over 4 jaar de rest van de merken wat bijgebeend zijn. Omdat ik de commerciële politiek van Tesla niet kan smaken, het zijn gewoon cowboys, die in tegenstelling tot alle andere automerken amper specificaties opgeven van hun wagens. En dus gewoon alles naar hartelust kunnen veranderen, zonder rekenschap te moeten afleggen aan hun klanten.
En ik vind de wagen ook niet echt mooi, maar er zijn er op dit ogenblik erg weinig die ik wel mooi vind. Maar het interieur - in zijn nieuwe vorm - stoort me niet. Maar ik vind het gebrek aan agressieve designelementen wel een verademing. Al die diffusors, luchtinlaten, vierkante knalpotten,... ik moet ze echt niet.
Ughur zit hier al een hele poos Teslas te verdedigen alsof dat de beste wagens ooit zijn, zover dat hij zelfs de gebrekkige spraakbediening gaat verdedigen over fysieke knoppen.
Neen, ik spreek gewoon jouw kinderachtige standpunten tegen. Je spreekt hier altijd over het gebrek aan kwaliteit van het interieur, maar ik vind in dit interieur alvast geen goedkope harde plastics die ik in het individual interieur van mijn BMW wel had (dat individual interieur was een optie van 4200 EUR).
Geen enkele van mijn vorige wagens had een ventilatiesysteem dat zo goed werkte.
De standaard geluidsinstallatie van deze wagen steekt met koppen en schouders boven de optionele hifi-installatie die ik mijn twee vorige BMW's had zitten.
En dat scherm, daar leer je mee werken. Ik mis die knoppen absoluut niet meer . Het enige wat ik mis is een head-up display..
Dat zijn imo belachelijke uitspraken die getuigen van fanboyism over een wagen die letterlijk in niets nog uitblinkt en waar geen enkele autoliefhebber warm van loopt.
Harry Metcalff, de oprichter van EVO is ook geen autoliefhebber dan? Net zoals Matt Watson van carwow? Want die zijn allebei dus wel in de wolken van dat interieur en de bediening.
Genoeg volk hier met een suv inderdaad, maar daar is de keuze bijna altijd gemaakt op de gemakkelijkheid. Ik heb hier nog niemand zien zeggen dat zijn suv gekozen is voor het sportieve rijgedrag en dat dit beter is dan de sedan versie.
Wat ik vaak zie terugkomen bij Tesla eigenaars, of mensen die er eentje via het werk kiezen,is een soort misplaatst élitisme dat echt nergens op slaagt en nergens voor nodig is. Want als we die wagens objectief bekijken zijn die goed, maar kan je voor dat geld vaak kwalitatief betere wagens krijgen.
Neen, een wagen is een middel om mobiel mee te zijn. Op dit ogenblik is er geen enkele andere elektrische wagen die dezelfde mobiliteit heeft, vooral in de winter is het verschil enorm groot.
Wanneer ik het relaas van DSK met zijn iX3 vergelijk met mijn tocht naar het zuiden naar Frankrijk, dan zie ik toch een groot verschil. Krek hetzelfde verhaal bij twee van mijn collega's die met een e-tron en een ID.4 op reis zijn geweest: heel veel problemen gehad en lang moeten (wachten om te) laden.
Daar had ik geen zin. En in een wagen met verbrandingsmotor nog minder.
Uiteindelijk kiest iedereen welke wagen hij goed vindt en is daar niks mis mee, maar de argumenten moeten wel serieus blijven
Die zijn dus absoluut serieus. Ik vind deze wagen gewoon even fijn om mee te rijden dan mijn vorige (een BMW 4 met de optionele adaptieve ophanging). In het begin was ik over dat rijgedrag niet echt positief, maar wagen reageert door hoge gewicht en laag zwaartepunt anders, en dat vraagt wat gewenning. En het vermogen maar vooral de tractie zijn fenomenaal.
Leer nu gewoon begrijpen dat niet iedereen hetzelfde bekrompen idee heeft van hoe een wagen eruit moet zien. Twee van mijn medewerkers rijden met een BMW 6- serie, een van mijn medewerkers in mijn vorige functie een Volvo XC70 T8. Ik had dus echt wel met iets anders kunnen rijden als ik dat wenste. Maar dat wenste ik dus niet. Niet omdat ik een nerd ben, maar wel omdat ik een elektrische wagen wenste die me qua mobiliteit niets deed inboeten aan mijn vorige.