Elektrische wagens

Uitgerust hoe ik hem zou willen komt hij op 138k. (om 1 of andere reden zie ik dat groot scherm nergens als keuze?). Dat is +- hetzelfde als een Model S Plaid. Hij gaat een pak trager zijn, maar ik weet toch wel welke ik zou verkiezen om in te moeten vertoeven...
Alleen kan je hem ook weer niet echt knap noemen he
Het exterieur vind ik zelf ook heel saai. Vanbinnen zal het wel dik ok zijn qua luxe en comfort. Zou volgens de reviews ook heel stil zijn.

Dat is ook waar. Momenteel staat hier geen spannende auto voor de deur, klopt. Maar ik durf te zeggen dat ik meer ken/weet van auto's en met meer (leuke) auto's gereden heb dan 90% van de mensen op dit forum. Persoonlijk vind ik een 3-reeks nu ook niet het hoogtepunt van "autoliefhebberij" bvb, maar dat wil niet zeggen dat iemand met een 3-reeks geen autoliefhebber kan zijn. Er zijn wel meerdere redenen waarom mensen voor een saaiere auto kiezen...
Amai, gij durver zeg!

Welke auto je hebt heeft toch geen hol te maken met of je nu liefhebber bent of niet, gewoon omdat het anders nogal een prijzige hobby wordt he.

Helaas kan niet iedereen bv een 992 turbo S voor door de week kopen en dan een 992 GT3 voor in 't weekend :D

Feit is ook dat de gemiddelde liefhebbersauto den dag van vandaag met bladgoud belegd is als ge een wilt kopen, vergeleken met 10-15 jaar geleden.

Dat is ook waar. Momenteel staat hier geen spannende auto voor de deur, klopt. Maar ik durf te zeggen dat ik meer ken/weet van auto's en met meer (leuke) auto's gereden heb dan 90% van de mensen op dit forum. Persoonlijk vind ik een 3-reeks nu ook niet het hoogtepunt van "autoliefhebberij" bvb, maar dat wil niet zeggen dat iemand met een 3-reeks geen autoliefhebber kan zijn. Er zijn wel meerdere redenen waarom mensen voor een saaiere auto kiezen...
Dat zijn grote uitspraken!
Dat roept om een QUIZKE!!!

bc4deddb-a68a-11e6-aef1-00163edf48dd.png

Laat ons ook niet vergeten dat een wagen vaak ook gewoon een functioneel doel heeft. En in dat opzicht is de 3 wel de ideale wagen die een zeer goed compromis sluit tussen leuk rijden en toch nog praktisch zijn. Een 3 is ook ruim eh, je hebt een 318i maar ook een 340i.
Je hebt ook gewoon veel kwakzalvers die een 3 van de baas rijden en 0,0 liefde hebben voor wagens. Maar door de band genomen ga je toch meer liefhebbers voor het betere stuurwerk in een 3, of eender welke sportief georiënteerde BMW, vinden dan in een octavia of een polo.

Niet iedereen is in de mogelijkheid om 3 wagens te kopen. Of is kapitaalkrachtig genoeg om een Porsche te kopen. Dus daarom moeten er soms compromissen gesloten worden.

Om hier even op terug te komen. Welke laadkaarten/apps/... gebruiken jullie allemaal? Ik ging ervan uit dat de laadpaal eigenlijk het tarief bepaalt, maar blijkbaar is dat veel harder gebonden aan de "provider".
Mijn idee was om enkel de BMW Charging kaart te gebruiken, maar mogelijk is dat dus niet zo interessant...
Hier een Shell recharge via het werk en privé (voor buitenland) en die werkt tot nu toe overal. BMW charging werkte in Frankrijk overal waar ik probeerde.

Heb ook nog een Plugcharging en Powerland kaart als backup. Deze (en die Shell recharge) zijn trouwens gratis en zonder maandelijkse kost. Enkel betalen per gebruik.

Uitgerust hoe ik hem zou willen komt hij op 138k. (om 1 of andere reden zie ik dat groot scherm nergens als keuze?). Dat is +- hetzelfde als een Model S Plaid. Hij gaat een pak trager zijn, maar ik weet toch wel welke ik zou verkiezen om in te moeten vertoeven...
Je moet de 580 dus al nemen voor het groot scherm.

Voor een Mercedes te zijn vind ik hem zelfs ronduit lelijk. Nee hier slaan ze de bal mis.

Net zoals ik dat denk van alle SUV's, maar laat ons die discussies hier stoppen.

En neen ik ben geen nerd, ik betaal niets voor die wagen. Ik heb mijn leasebudget ook helemaal niet opgesoupeerd. Ik kies gewoon wat ik wil, en dat was een model 3. Omdat die leuk rijdt en omdat dat de wagen was met de kleinste ecologische afdruk waarmee je met 4 volwassenen kan rijden. Omdat ik een wagen nodig had die voldoende mobiel was voor mijn professionele verplaatsingen. En omdat ik er zeker van was dat ik met mijn aankoop dan niet de hogere CO2 uitstoot van een sportwagen met brandstofmotor compenseerde, wat wel het geval was wanneer ik de e-tron, i-pace of EQC koos (die omdat ze SUV's waren sowieso niet in aanmerking kwamen).

En als jij denkt dat je iets kent van auto's, is dat mij niet gelaten. Maar jij gaat hier niet oordelen over mijn kennis.
Tesla heeft zijn uitstootrechten verkocht aan fiat dus is op vlak even slecht als elk ander automerk.

vandaag de mustang mach e gezien van mijn collega.. not so impressed met den achterkant. Interieur is speciaal met die draaiknop op dat scherm en neus is wel mooi!

Dat is jouw argument om te zeggen dat Tesla even slecht is als elk ander automerk? Ik vind het niet echt een sterk argument eigenlijk.
Uiteindelijk heeft hij gelijk he. Fiat mag vervuilende auto's blijven maken omdat Tesla hun rechten verkoopt. Dat zorgt voor een situatie waarbij die 2 merken samen dus even slecht zijn voor het milieu als 2 andere random automerken...

Uiteindelijk heeft hij gelijk he. Fiat mag vervuilende auto's blijven maken omdat Tesla hun rechten verkoopt. Dat zorgt voor een situatie waarbij die 2 merken samen dus even slecht zijn voor het milieu als 2 andere random automerken...
Goh ja ik vind het hier eerder een gevalletje van don't hate the player, hate the game.

Dat is jouw argument om te zeggen dat Tesla even slecht is als elk ander automerk? Ik vind het niet echt een sterk argument eigenlijk.

Goh ja ik vind het hier eerder een gevalletje van don't hate the player, hate the game.
Dat maakt het argument Tesla gebruikt elektrische wagens niet als Co2 korting toch volledig onwaar lijkt me niet echt een nutteloos feit.

Want volgens u logica is polestar ook beter voor het milieu want zij maken geen vervuilende auto's, het is niet hun schuld dat Volvo/geely dit wel doen

Het is inderdaad allemaal de schuld van Tesla dat klassieke automerken wagens met brandstofmotoren maken.
Die verkoop van rechten wordt gebruikt om hun groei te financieren. En de kosten van die rechten zitten in de verkoop van die voertuigen, waardoor ze minder interessant worden om te verkopen.

En om op dezelfde manier door te gaan: jij bent vandaag verantwoordelijke voor de dood van meerdere kinderen in Afrika. Want je had heel je hebben en houden kunnen verkopen om eten voor die kinderen te kopen.

En om op dezelfde manier door te gaan: jij bent vandaag verantwoordelijke voor de dood van meerdere kinderen in Afrika. Want je had heel je hebben en houden kunnen verkopen om eten voor die kinderen te kopen.
Echt een waardeloos en compleet van de pot gerukt argument…
Je hebt geluk dat Loser hier niet modereert of hij had u al infractions gegeven van tot hier tot de maan.

Echt een waardeloos en compleet van de pot gerukt argument…
Je hebt geluk dat Loser hier niet modereert of hij had u al infractions gegeven van tot hier tot de maan.
Die denkwijze is nochtans beschreven en gepubliceerd door een aantal moderne filosofen, die zich de vraag stellen wat het verschil is tussen het aanschaffen van een nieuwe TV, wetende dat je met dat geld enkele mensen in leven kan houden, en het zelf actief doden van een andere mens.
Volgens sommigen is het verschil niet zo groot.

Ik heb trouwens nergens geschreven dat ik het met die stelling eens ben, ik vind ze van 't zelfde allooi als 't argument van anders. (Tesla is even slecht voor 't milieu als Fiat)

Die denkwijze is nochtans beschreven en gepubliceerd door een aantal moderne filosofen, die zich de vraag stellen wat het verschil is tussen het aanschaffen van een nieuwe TV, wetende dat je met dat geld enkele mensen in leven kan houden, en het zelf actief doden van een andere mens.
Volgens sommigen is het verschil niet zo groot.

Ik heb trouwens nergens geschreven dat ik het met die stelling eens ben, ik vind ze van 't zelfde allooi als 't argument van anders. (Tesla is even slecht voor 't milieu als Fiat)
Dan moet je beter lezen.

Er staat nergens dat Tesla zo slecht is als fiat.

Er staat: Tesla is niet beter dan de andere merken die elektrische auto's maakt/verkoopt.

Dan moet je beter lezen.

Ik zeg nergens dat Tesla zo slecht is als fiat.

Ik zeg Tesla is niet beter dan de andere merken die elektrische auto's maakt/verkoopt.
Ik reageer op anders

Terug
Bovenaan