Elektrische wagens

Ik vond de Tesla Model 3 eigenlijk net veel sportiever aanvoelen dan je zou denken, ondanks z'n hoge gewicht. Waarschijnlijk door het lage zwaartepunt.
En dik stuur asocieer ik eigenlijk net met sportiviteit dan een dun stuur.

En die acceleratie is gewoon zalig (al vond ik 3,3s naar 100 wel beetje over the top).
Het zal wel afhankelijk zijn waar je mee vergelijkt. Voor een snelle auto vind ik hem verder niet sportief. Als je vergelijkt met een basic SUV zal dat natuurlijk allemaal wel best meevallen, met een lichte hatchback is het (obviously) een stuk logger. Ik kom uit een BMW (die ook bekend staan om (te) dikke sturen) en dit is nog een graadje extra. Grote draaicirkel vond mijn vrouw ook, maar is mij nog niet opgevallen.

Het zal wel afhankelijk zijn waar je mee vergelijkt. Voor een snelle auto vind ik hem verder niet sportief. Als je vergelijkt met een basic SUV zal dat natuurlijk allemaal wel best meevallen, met een lichte hatchback is het (obviously) een stuk logger. Ik kom uit een BMW (die ook bekend staan om (te) dikke sturen) en dit is nog een graadje extra. Grote draaicirkel vond mijn vrouw ook, maar is mij nog niet opgevallen.

Ik heb het nog niet opgezocht maar ik heb toch ook het gevoel dat die groter is dan andere sedans? Zeker als ik ondergrondse garage moet inrijden. Kan ook zijn dat mijn gevoel verkeerd is. Is al lang geleden ondertussen dat ik met een andere auto heb gereden.

BMW heeft inderdaad ook van die dikke sturen. De ene vindt dat sportief, de andere net niet. Hyundai heeft het bvb ook overgenomen voor hun sportieve modellen, Mazda levert net een heel dun stuur...

BMW heeft inderdaad ook van die dikke sturen. De ene vindt dat sportief, de andere net niet. Hyundai heeft het bvb ook overgenomen voor hun sportieve modellen, Mazda levert net een heel dun stuur...
Zo een Peugeot stuur, dat associeer ik nu eens met sportiviteit! :unsure:

Zo een Peugeot stuur, dat associeer ik nu eens met sportiviteit! :unsure:
Porsche heeft bvb ook een smaller stuur hoor ;). En ik zet Porsche toch nog wel een hele hoop treden hoger qua sportiviteit dan BMW.
Dat is net eens echt iets dat eigenlijk gelinkt is aan BMW en daarom wordt daar (foutief) "sportiviteit" aan toegeschreven, maar eigenlijk moet een stuur veel dunner zijn.

Porsche heeft bvb ook een smaller stuur hoor ;). En ik zet Porsche toch nog wel een hele hoop treden hoger qua sportiviteit dan BMW.
Dat is net eens echt iets dat eigenlijk gelinkt is aan BMW en daarom wordt daar (foutief) "sportiviteit" aan toegeschreven, maar eigenlijk moet een stuur veel dunner zijn.
Maar een niet-M-stuur van BMW is toch ook gewoon dun? Echt te dun voor mij eigenlijk, een M-stuur is perfect.

En ik heb belachelijk kleine handen in vergelijking met mijn fluit

Maar een niet-M-stuur van BMW is toch ook gewoon dun? Echt te dun voor mij eigenlijk, een M-stuur is perfect.

En ik heb belachelijk kleine handen in vergelijking met mijn fluit
Het gewone BMW stuur is ook al redelijk dik hoor. Maar dat went gewoon heel snel.
Maar naar sportiviteit is een smal stuur gewoon beter. Kijk bvb maar eens naar Momo stuurwielen, dat zijn eigenlijk allemaal sturen die smaller zijn dan wat je standaard in een auto vindt.

is het stuur van een 458 of een LP-700 dan zoveel smaller?

Een huayra heeft een super smal stuurtje. Maar bon dat is ook de enige bij mijn weten die zo een smal stuurtje heeft.

is het stuur van een 458 of een LP-700 dan zoveel smaller?

Een huayra heeft een super smal stuurtje. Maar bon dat is ook de enige bij mijn weten die zo een smal stuurtje heeft.
Goh, ik heb pas met een BMW gereden nadat ik al met een 430 en Gallardo heb gereden, en bij de BMW was de eerste keer dat het me opviel wat voor dik stuur die had.

Maar om het zeker te weten, zou je ze naast elkaar moeten zien natuurlijk...

Goh, ik heb pas met een BMW gereden nadat ik al met een 430 en Gallardo heb gereden, en bij de BMW was de eerste keer dat het me opviel wat voor dik stuur die had.

Maar om het zeker te weten, zou je ze naast elkaar moeten zien natuurlijk...
Terug naar af gegaan allez :P

Zo een iets voller stuur kan ik wel smaken. Te dun heb ik niet graag. Maar goed een huayra zal ik niet weigeren :P

Een 911 heeft ook niet perse een dunner stuur, het is alleen meer ovaal.

Nieuwe M4 competition schijnt thans echt zó goed te zijn... :)

Anyways, ik vind mijn BMW stuur precies niet veel dikker dan dat van de golf?

Nieuwe M4 competition schijnt thans echt zó goed te zijn... :)

Anyways, ik vind mijn BMW stuur precies niet veel dikker dan dat van de golf?
Dat dikker BMW stuur heb je bij het M-sport stuur en bij een exlusive stuur. Anders heb je een meer normaal stuur qua dikte

Nee ik bedoel dat de greep van het stuur niet volledig rond is maar ovaal :p
Ahzo, ja dat klopt inderdaad :)

Ben zelf meer fan van het VW stuur. Bijkomend, wat mij stoort bij de peddels van de BMW is dat ze een soort aluminium afwerking hebben, maar 't is eerder maar een dun laagje over plastic getrokken, wat zorgt voor een scherpe naad en ik heb altijd de neiging om daar aan te prutsen.

Nee ik bedoel dat de greep van het stuur niet volledig rond is maar ovaal :p
Bij BMW zijn ze op 3u en 9u ook ovaal? Dat is helemaal gevormd naar de vorm van handen.
Dat vind ik eigenlijk de beste sturen (los van het merk), daar zitten mijn handen quasi altijd en dat geeft me de beste grip.

Bij BMW zijn ze op 3u en 9u ook ovaal? Dat is helemaal gevormd naar de vorm van handen.
Dat vind ik eigenlijk de beste sturen (los van het merk), daar zitten mijn handen quasi altijd en dat geeft me de beste grip.
Jij rijdt altijd met beide handen aan het stuur op 3 en 9u?

Terug
Bovenaan