Elektrische wagens

Een snellader heeft maar één stekker, die stop je in de wagen; en de wagen blokkeert die stekker
Ja dat weet ik :P
De vraag was eerder “wat doet die stekker blokkeren”. Is dat uw wagen die detecteert dat er een stekker inkomt en deze blokkeert. Of is dat de paal die een signaal stuurt dat dat de stekker moet blokkeren.

Want stel dat de paal bij het insteken via het CP contact een signaal stuurt die de stekker doet blokkeren. Dan kan de paal ook een signaal via CP sturen dat de stekker moet deblokkeren.

Ja dat weet ik :p
De vraag was eerder “wat doet die stekker blokkeren”. Is dat uw wagen die detecteert dat er een stekker inkomt en deze blokkeert. Of is dat de paal die een signaal stuurt dat dat de stekker moet blokkeren.

Want stel dat de paal bij het insteken via het CP contact een signaal stuurt die de stekker doet blokkeren. Dan kan de paal ook een signaal via CP sturen dat de stekker moet deblokkeren.
Net even gaan testen, wanneer ik een niet aangesloten laadkabel in de wagen aansluit, wordt die gelocked.

Neen, de EU moet de vrije markt laten spelen. Die autoproducenten laten jullie in de kou staan, en je gaat ze nog verdedigen? Ze hadden perfect met andere partners kunnen samenwerken (bvb Fastned of Totalenergies, maar er zijn nog een heleboel andere netwerken) en die de boel laten uitrollen.
Uw Fiat heeft toch ook geen tankstations? Zowat alle grote brandstofmaatschappijen zijn opgericht door de overheid die het belang zag van brandstofvoorziening voor transport. Shell, Total, BP,... Allemaal opgericht door de overheid die zich op tankstations heeft gericht.

Bij EV ontbreekt de voorziening van de overheid volledig, waardoor standaardisering vaak uitblijft en het rekenen is op bedrijven die helemaal geen kaas hebben gegeten inzake infrastructuur.

Thank god for Ionity trouwens, want had BMW en VW de Tesla toer opgegaan zouden we overal laders hebben gelocked voor enkel bepaalde merken. Dat zou pas de doodsteek van de EV betekend hebben.

Zoals Anders terecht aanhat, had de EU of de nationale overheid hier de infrastructuur moeten aanleggen en constructeurs te verplichten tot bepaalde standaarden (uniform betaalsysteem, geen registratie voor het laden, toegankelijkheid,..
.)

Nu is dat er allemaal niet en is het een fiasco tot en met. Vandaar ben ik blij met Ionity en andere verzamelingen van laadnetwerken.

Indien Tesla de EV echt mee had willen doen schijnen, hadden ze hun netwerk ook kunnen toevoegen tot een bestaand netwerk.
Jammer dat de css er is gekomen, dankzij de eu, want had liever gezien hoe teslas ook niet op andere netwerken konden laten en hun plan dan maar moesten trekken met het eigen netwerk.

Trouwens de ceo van de VW groep is zelf niet echt fan van hoe de zaken lopen bij Ionity of EV laden in het algemeen:

Laatst bewerkt:
Net even gaan testen, wanneer ik een niet aangesloten laadkabel in de wagen aansluit, wordt die gelocked.
Logisch en lijkt mij ook een soort safety, anders zou je bij stroomuitval (algemene panne, of vb kortsluiting bij overstroming) namelijk letterlijk vast zitten. Je lader zou dan geen signaal meer kunnen sturen, en je zou "locked" blijven tot er terug stroom is... Signaal van de wagen dat hij "wil" vertrekken lijkt mij stuk logischer.

https://www.caranddriver.com/reviews/a30209598/2019-tesla-model-3-reliability-maintenance/

Lagere onderhoudskost valt toch dik tegen volgens dit artikel en eerste banden die 20% minder profiel hebben is toch ook zakzetterij eerste klas :sarcastic:

En klein vraagje:
Welk wtlp bereik heb je +- nodig om comfortabel 300km vooral snelweg te rijden of gaat dit niet lukken zonder tussentijds laden met de huidige auto's?
450-ish km bereik nodig om 300km te halen bij slechte weersomstandigheden.

En klein vraagje:
Welk wtlp bereik heb je +- nodig om comfortabel 300km vooral snelweg te rijden of gaat dit niet lukken zonder tussentijds laden met de huidige auto's?
Aangezien de ene auto beter is in de wltp test dan de ander zou ik daar dus niet naar kijken.
Je kan op ev-database het bereik terugvinden voor autosnelweg bij elke auto.

https://www.caranddriver.com/reviews/a30209598/2019-tesla-model-3-reliability-maintenance/

Lagere onderhoudskost valt toch dik tegen volgens dit artikel en eerste banden die 20% minder profiel hebben is toch ook zakzetterij eerste klas :sarcastic:

En klein vraagje:
Je moet u dan toch ook niet op 1 artikel baseren zeker? Ik heb nu 2 jaar een Tesla Model 3 en enigste wat ik vervangen heb is ruitenwisservloeistof, ruitenwissers en interieurfilter. En dat heb ik ook zelf gedaan want dat is niet echt moeilijk. Bandenslijtage hangt ook veel af van uw rijgedrag natuurlijk. Voorlopig rij ik nog altijd met mijn eerste set banden, in de winter gaan er wel winterbanden op. Dat verhaal van dat profiel vind ik ook maar vreemd.

Ik rij ook 120+ hoor. Maar dan haal je niet de kms die de auto nog aangeeft te hebben.

Zal dan eerder 80% zijn ofzo

*edit: maar bv gisteren moest ik 110km doen naar huis en had nog 120 bereik. Dan heb ik wel trager gereden (105). Kost me enkele minuten uiteindelijk, maar moeten opladen kost me veel meer natuurlijk

Terug
Bovenaan