Momenteel als particulier: absoluut.Ja maar goed dat is geen antwoord op mijn vraag natuurlijk
En die 330e is ook aan de dure kant hoor. Beter neem je dan die 330i maar goed.
Mijn punt is dus. Wat zou mij moeten overtuigen om voor de iX3 te gaan? Ik krijg een wagen die niet beter is uitgerust, ik krijg een wagen met een iets ouder interieur (niet echt een direct of groot probleem maar ik vernoem het voor de volledigheid), ik krijg een wagen die mij niet perse veel minder kost qua brandstof, ik krijg een wagen die mij in sommige gevallen meer kopzorgen met het laden bezorgt, ik moet in een hoger prijssegment gaan shoppen dan ik misschien wil of kan en ik moet dan ook nog eens meer betalen voor die wagen.
Persoonlijk zie ik voor mij als particuliere koper niet waarom ik die stap nu zou zetten. Het is niet voldoende interessant, dat zal het pas zijn als het financieel ook interessant wordt. Wanneer ik zoiets heb van “ja het is wel wat meer regelen en zoeken, maar financieel zit het wel snor!”, in feite hetgeen een zelfstandige of iemand in lease nu heeft.
Maar voor particulieren zal binnenkort ook wel BIV en VB voor phev's erbij komen. En de belastingen op ICE's zal ook wel de hoogte in gaan (ofwel op de wagen zelf, ofwel op de brandstof).
Pas op, die voor EV's ook hoor, maar dat gaat later zijn.
En in een puur theoretisch scenario kom je op termijn in de situatie dat er minder tankstations zijn dan laadpalen. En dan verschuiven al die voor en nadelen nogal. Maar dat gaat niet binnen 5 jaar zo zijn he...

)

als ik hele tijd kickdown zou doen van 50-90 is er ook weinig leuk aan