Elektrische wagens

Ik heb het hier al eens eerder gezegd, die acceleratie is een beetje over de top. Ik heb een model 3LR en wanneer er andere mensen in de wagen zitten klagen die wanneer ik het vol vermogen gebruik. Als bestuurder is het nog net te doen maar het heeft ook geen zin om een kruispunt als een zot weg te rijden.

Die 2,1 seconde van de Model S plaid is gewoon totaal onzinnig. En wat mij betreft mag die race naar snellere acceleraties ook gewoon stoppen.
Heb zelf voor een dag met een model3 LR gereden (dacht 0-100 in 4,4sec) en moet zeggen dat na een paar keer goed optrekken je het ook best snel had gezien.

Kan me perfect voorstellen dat jij daar dagelijks mee op pad bent, ook niet echt de drang hebt om regelmatig op het "gas"pedaal te duwen.

Daarentegen als ik in een M2 zit (jaja, nu mag ik een M zetten want het goed weldegelijk over een BMW :D), die zowat zelfde 0-100 heeft. Daar kan ik dan weer wel elke dag het pedaal induwen. Gevoel is compleet anders.

Laatst bewerkt:
Is iets opbouwender en bij ev is dat instant whiplash.

Maar goed, is toch allemaal wel leuk en uiteindelijk gebruik ik die power toch regelmatig genoeg om nu bv ook die m50 ipv m40 te kiezen. M40 heeft een groter bereik en gaat al meer dan snel genoeg maar toch... Net iets leuker als dat soms toch net dat beetje sneller gaat.

Maar goed, is toch allemaal wel leuk en uiteindelijk gebruik ik die power toch regelmatig genoeg om nu bv ook die m50 ipv m40 te kiezen. M40 heeft een groter bereik en gaat al meer dan snel genoeg maar toch... Net iets leuker als dat soms toch net dat beetje sneller gaat.
Ben ook wel benieuwd naar u ervaring met de m50

Als ik het goed voor heb is dat iets van een 4,6sec tot 100? Dat is bloedsnel maar toch zeker niet over the top?

Mijn ICE doet fabrieksopgaaf 5.1, in de praktijk iets sneller. Als die Model3 LR 4,5 seconden doet in de praktijk, dan voelt dat verschil een stuk groter aan dan je/ ik op papier zou vermoeden. Je heb zulke acceleratie noch in een ICE, noch in een PHEV / EV nodig maar er is een heel opzwepende, bijna verslavende beleving om dat met een benzine te doen en dat heb je niet met EV, en veel beperkter met een PHEV vind ik. Dat ga ik toch echt missen, samen met een lichter gewicht voor een betere stuurbeleving.

En op quasi alle vlakken ook beter zullen worden dan een ICE. (buiten beleving misschien..)
Klopt, hypermilen heeft ook wel iets leuks vind ik, zelfs met een ICE auto. Als ze de energiedensiteit nog wat beter krijgen is een EV in alle opzichten een betere propositie natuurlijk... Ik denk dat de ruiters ten tijden van de Ford T ook een vermindering in beleving ervaren hebben, maar niet elke morgen hooi aandragen en mest wegvoeren heeft ook wel iets natuurlijk...

Ik heb dat eigenlijk ook. E-tron GT gereden die het dacht ik ook op 3.9-4.0 doet en ik kan me dat wel regelmatig eens zien doen, gewoon omdat het leuk is.

i4 zou ik dan ook de m50 nemen daarom. De edrive40 is snel genoeg voor eender wat, maar de m50 is leuker.

Daar kan ik alvast een goeie voorzet voor geven.
1) hoger cijfer dus gepercipieerd beter
2) duidelijker zichtbaar want hoger op zijn poten, dus gepercipieerd beter
3) hoger instap dus minder moeite om in- en uit te stappen
4) iedereen rijdt SUV, dus Klaas van achter den hoek kan niet achter blijven. En als Klaas een SUV heeft dan kan Martijn niet achter blijven. En als Martijn een SUV heeft, ja wie is Pieter dan om er geen te hebben?
5) makkelijker om boodschappen in en uit te laden want de koffer komt hoger.
6) SOCCERMOMS!!!!
Voila. Hier dus uw eigen antwoorden waarom die eerder gelinkte iX3, ondanks de meerprijs tov de 330e’s, toch verkocht zal worden.

De X geeft duidelijk de hogere trap in de hiërarchie aan :unsure:
Maar het is wel imaginair...
Oke, genoeg domme mopjes :p

Ik denk wel dat bij de "gemiddelde Vlaming" een X3 meer indruk maakt dan een gewone 3-reeks. Dus daar geldt wel hetzelfde als een Q5 VS A4

Maar het is wel imaginair...
Oke, genoeg domme mopjes :p

Ik denk wel dat bij de "gemiddelde Vlaming" een X3 meer indruk maakt dan een gewone 3-reeks. Dus daar geldt wel hetzelfde als een Q5 VS A4
De gemiddelde Vlaming is zot op Suv's, waardoor ze in alle klasses verkocht worden, verder geldt de trend hoe hoger hoe veiliger, of toch in de hoofden van de mensen.

Die Ioniq 5 is qua lay-out echt wel uitzonderlijk goed ontworpen. Alleen een model X 5 seater is (ietsje) ruimer binnenin (maar qua rendement binnenruimte/buitenruimte is de ioniq echt wel baas).
Ik heb hem deze week in 't echt gezien, echt wel een prachtige verschijning. Volgens mij de enige SUV (enfin, ik omschrijf die meestal gewoon als tractoren) die ik écht kan smaken.

Die Ioniq 5 is qua lay-out echt wel uitzonderlijk goed ontworpen. Alleen een model X 5 seater is (ietsje) ruimer binnenin (maar qua rendement binnenruimte/buitenruimte is de ioniq echt wel baas).
Ik heb hem deze week in 't echt gezien, echt wel een prachtige verschijning. Volgens mij de enige SUV (enfin, ik omschrijf die meestal gewoon als tractoren) die ik écht kan smaken.
Ik ben bijzonder fan van de buitenkant maar binnen is dat totaal het tegenovergestelde, beh! Dat scherm trekt echt op de …

Normaal kan ik heel goed sarcasme herkennen. Maar nu heb ik het toch lastig?
Je bent toch sarcastisch? Niet?
Nogmaals voor mij is iedere SUV gatlelijk. Dit is de enige SUV die ik kan smaken. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem zou kiezen. Ik koop me misschien wel een SUV wanneer ik 75 ben of zo.

Nogmaals voor mij is iedere SUV gatlelijk. Dit is de enige SUV die ik kan smaken. Maar dat wil niet zeggen dat ik hem zou kiezen. Ik koop me misschien wel een SUV wanneer ik 75 ben of zo.
Ik ga er eerlijk in zijn, ik zou nog niet dood willen vervoerd worden met een SUV.
Ik zou mij als lijk dan echt geschoffeerd voelen. Veel mensen hebben 0,0 smaak, die massale keuze voor SUV's bevestigd dat alleen maar.

Kvind een Range rover Velar nog wel schoon, een kameraad heeft er zopas eentje gekocht.

Maar akkoord, voor mij ook geen SUV hoor. Dealer keek ook vreemd op dat ik een 545e wou een geen mottige X5 45e

Terug
Bovenaan