Elektrische wagens

Een break is gewoon beter he. Rijdt beter, vaak meer kofferruimte dan een SUV, sneller en ziet er vaak gewoon goed uit ook (maar dat is smaak).

En een ML zalig in bochtenwerk? Wat is daar nu beter aan dan jouw eigen coupé? Kan me niet voorstellen dat die ML aangenamer in bochten en bergen rijdt dan die C coupé.

Pas op, voor je denkt dat ik een "hater" ben: een ECHTE SUV, 4x4, offroader of pickup mag hier van mij gerust voor de deur komen hoor, ik vind dat meestal wel vet. Alleen die crossovers vind ik nutteloze onzin, maar als de mensen het kopen, ga ik ze ook niet tegenhouden.
De ML is gewoon chiller dunno de 4x4 is ook gewoonweg zaliger en is precies “vlotter” dan mijn coupe. Ook een nadeel alé ik vind het een nadeel dat mijn coupe ne automaat is dan is het “plezier” ook vlug weg als je constant gas moet bij geven of remmen. Yes ik heb schakelpads maar das niet hetzelfde yes ik heb een sport en sport+ mode en ja ik kan mijn automaat uitzetten en volledig via de schakelpads werken maar das toch niet dat. En ik heb uitvoerig gezocht achter ne manuele coupe gezocht maar enigste dat ik vond waren de C180 met een naaimachine motor erin van 1,5L dacht ik. Ik wou minstens een 2L maar dan moest je gewoon genoegen nemen met een automaat. Was ook toen in 2016 toen de nieuwe coupes werden voorgesteld. Misschien als ik langer had gewacht kon ik ne manuele kopen. Meh. Ben wel tevreden van de coupe, maar twijfel toch of ik ooit nog ne automaat neem.
De ML langs de andere kant is chiller, hoger zitten is aangenamer als je ne keer met meer volk bent is plaatsgebrek geen probleem er kan meer mee als je op reis gaat en de 4x4 zoals ik al zei voelt gewoon vlotter aan. En een paar keer offroad ermee gegaan was fun.

Dan denk je dat je alles hebt gehoord, dan hoor je dat een ML zalig is in het bochtenwerk :rofl:

Ook wel vreemd dat we moeten zeggen dat een ML chiller is dan C coupé om volk te vervoeren. Ah nee echt? Dat zou ik nu zelf nooit gedacht hebben :unsure:

Dan denk je dat je alles hebt gehoord, dan hoor je dat een ML zalig is in het bochtenwerk :rofl:

Ook wel vreemd dat we moeten zeggen dat een ML chiller is dan C coupé om volk te vervoeren. Ah nee echt? Dat zou ik nu zelf nooit gedacht hebben :unsure:
Lees mijn andere post opnieuw is over ik vind de ML zalig rijden in de bergen en de bochten. Ik zeg toch nergens dat hij beter is in het bochtenwerk. Hij rijdt gewoon zalig in het algemeen. En je zou denken dat omdat hij hoger is wat meer onstabieler is but no. Er is een verschil tussen zaliger of vlotter rijden dan beter zijn. Mijn coupe zal de bochten wel beter nemen en sneller erdoor zijn. Terwijl de ML mij wrs achterlaat bij een helling van 11% door zijn 4x4.

in any case ik weet niet waarom ik hier discussieer want smaak is iets persoonlijk jij haat SUV’s ik haat breaks. 🤷‍♂️

Lees mijn andere post opnieuw is over ik vind de ML zalig rijden in de bergen en de bochten. Ik zeg toch nergens dat hij beter is in het bochtenwerk. Hij rijdt gewoon zalig in het algemeen. En je zou denken dat omdat hij hoger is wat meer onstabieler is but no. Er is een verschil tussen zaliger of vlotter rijden dan beter zijn. Mijn coupe zal de bochten wel beter nemen en sneller erdoor zijn. Terwijl de ML mij wrs achterlaat bij een helling van 11% door zijn 4x4.

in any case ik weet niet waarom ik hier discussieer want smaak is iets persoonlijk jij haat SUV’s ik haat breaks. 🤷‍♂️
Waarom zou een 4x4 bij 11% vlotter zijn? Die moet zelfs veel meer gewicht die helling op krijgen, en 11% is nog niet echt iets om grip op te verliezen.

Waarom zou een 4x4 bij 11% vlotter zijn? Die moet zelfs veel meer gewicht die helling op krijgen, en 11% is nog niet echt iets om grip op te verliezen.
I dunno ik merkte het gewoon op ik zit nu op verlof waar ik toegang heb tot beide auto’s en vond de ML er vloter op rijden dan mijn coupe het is ook naar mijn gevoel zo. Kan zijn dat ik verkeerd zit maar ik vond de ML vlotter in de hellingen op dezelfde route.

En ook:

Ik wil hier iedereen wel eens zijn bocht je zien insnijden als ik er achter rij met m'n x5 en ook eens moeite ga doen om hem snel te nemen.

Dat is in normaal rijgedrag 0,0 verschil en bij het snellere werk ook geen probleem. Bij hooliganisme ga ik moeten passen inderdaad. Die haal ik waarschijnlijk niet.

Daar liggen ook wel bredere slofkes op dan de gemiddelde 1 serie hoor.

Allemaal met een serieuze korrel zout te pakken imo. Als ik een afrit tegen 90 pak met een 3 serie pak je die ook tegen 90 met een deftige suv hoor. Is een non-argument imo. De looks is persoonlijk. Ik vind dat in de juiste setting vrij bruut.

En ook:

Ik wil hier iedereen wel eens zijn bocht je zien insnijden als ik er achter rij met m'n x5 en ook eens moeite ga doen om hem snel te nemen.

Dat is in normaal rijgedrag 0,0 verschil en bij het snellere werk ook geen probleem. Bij hooliganisme ga ik moeten passen inderdaad. Die haal ik waarschijnlijk niet.

Daar liggen ook wel bredere slofkes op dan de gemiddelde 1 serie hoor.

Allemaal met een serieuze korrel zout te pakken imo. Als ik een afrit tegen 90 pak met een 3 serie pak je die ook tegen 90 met een deftige suv hoor. Is een non-argument imo. De looks is persoonlijk. Ik vind dat in de juiste setting vrij bruut.
Klopt, bij een normale SUV (X3, X5, ... Geen Wrangler ofzo.) Pak je bochten hetzelfde als met een gewone wagen. Op circuit natuurlijk niet, maar op de gewone weg heb je echt quasi geen effect van dat verschil in rijgedrag.

Andersom ook, dat "hoger zitten" heeft in praktijk weinig effect (qua uitzicht op de weg). Je ziet nog steeds niet "over" andere auto's ofzo. Ik merk heel weinig verschil met een gewone break.

Goh, door hoger zwaartepunt gaat een SUV like for like altijd trager door de bocht gaan he.

Maar wat WEL zo is is dat dat doorgaans ook geen zak uitmaakt. De meeste wagens, en daar valt een X5 ook echt onder, gaan/kunnen veel sneller door de bocht dan 95% er ooit mee zou durven gaan. En meer dan snel genoeg om asociaal gevonden te worden door velen 😅

De discussie dat een wagen beter is dan een andere omdat hij sneller door de bocht gaat is vaak nogal theoretisch.

Klopt, bij een normale SUV (X3, X5, ... Geen Wrangler ofzo.) Pak je bochten hetzelfde als met een gewone wagen. Op circuit natuurlijk niet, maar op de gewone weg heb je echt quasi geen effect van dat verschil in rijgedrag.
Er is wel nog een redelijk verschil te merken hoor. Het hangt er wel zeer hard van af welk soort onderstel er onder hangt.
Bij de eerste generatie X5 bijvoorbeeld had je bij bochten aan hoge snelheden wel het gevoel dat de auto zou durven omkantelen ipv gewoon uit de bocht zou vliegen. Maar de SUV's met een deftig onderstel doen het wel stukken beter tegenwoordig.
Andersom ook, dat "hoger zitten" heeft in praktijk weinig effect (qua uitzicht op de weg). Je ziet nog steeds niet "over" andere auto's ofzo. Ik merk heel weinig verschil met een gewone break.
Bwa rij maar eens in een Range Rover Sport of andere gelijkaardige SUV's qua hoogte, je ziet echt wel boven auto's uit hoor.
Het is nu niet dat je kan zien wat er voor je voorganger ligt, maar je ziet wel of er een auto voor rijdt bijvoorbeeld.
Trouwens met je X3 zou je dat toch ook al moeten merken toch? Kan je vanuit die auto het dak niet zien van je voorligger?
Het is al weer eventjes geleden dat ik nog in een SUV van dat segment heb gereden, ik kan het me niet meer zo goed herinneren.

Er is wel nog een redelijk verschil te merken hoor. Het hangt er wel zeer hard van af welk soort onderstel er onder hangt.
Bij de eerste generatie X5 bijvoorbeeld had je bij bochten aan hoge snelheden wel het gevoel dat de auto zou durven omkantelen ipv gewoon uit de bocht zou vliegen. Maar de SUV's met een deftig onderstel doen het wel stukken beter tegenwoordig.

Bwa rij maar eens in een Range Rover Sport of andere gelijkaardige SUV's qua hoogte, je ziet echt wel boven auto's uit hoor.
Het is nu niet dat je kan zien wat er voor je voorganger ligt, maar je ziet wel of er een auto voor rijdt bijvoorbeeld.
Trouwens met je X3 zou je dat toch ook al moeten merken toch? Kan je vanuit die auto het dak niet zien van je voorligger?
Het is al weer eventjes geleden dat ik nog in een SUV van dat segment heb gereden, ik kan het me niet meer zo goed herinneren.
Als voor u toevallig een kleine koekendoos rijdt wel, maar een grote break of monovolume, daar zie je niet meer achter dan wanneer je in een gewone break zit.

Ik merk heel weinig verschil met een gewone break.
Buiten de lelijkere koetswerkvorm wel te verstaan :p

Met andere woorden er is geen enkele reden om voor een SUV te gaan!
Waar ik mij vooral aan stoor is de overdaad aan SUV’s. Een X5 of RR bon dat snap ik, dat koop je om gezien te worden.
Maar als we naar de mindere modellen gaan kijken dan wordt het toch echt huilen met de pet op? Zo een qashqai of een captur bijvoorbeeld, afschuwelijk gewoon.

Slaat toch nergens op?

Als je gezien wil worden koop je een M of een i8 ofzo voor dat geld he. Of een Porsche 718 cabrio

Je koopt dat omdat je op je gemak wil zitten. Met alles op en aan. Perfecte zit positie, geen bullshit, en goed vooruit gaan.

Als je niet begrijpt dat veel mensen graag een hogere auto hebben om in te stappen en in te laden.. Ik kan mijn moeder bijeen rapen als ze in mijn BMW moet gaan zitten hoor.

Druk maken omdat er veel SUV's rondrijden, leef en laat leven 🙄.

Dat blijft een argument. Die elektriciteit moet ook nog geproduceerd worden, en is tot op heden niet 100% renewable.
Is het verbruik van een elektrische SUV dan zoveel hoger dan een elektrische break of whatever?

Het eerste wat ik hier lees is dat de CX30 verkozen was tot veiligste wagen, gevolgd door de XC60 in hun categorie.

Soit, de discussie ging hier over het esthetische. Jouw argumentering kan ik nog begrijpen.

Weer deze discussie... Vorige keer is die geëindigd met:

Suv:
-praktisch door het niet te moeten bukken met kinderen of iets uit de wagen halen
-potentieel veiliger bij een ongeval voor de bestuurder

Break:
-combineert het beste en het slechte van beide werelden

Coupe:
-sportiever
-lager tegen de grond voor betere wegligging

Voilà, einde discussie. Kunnen we nu terug zagen over de gebrekkige laadinfrastructuur en hoe Tesla overpriced is ?

Weer deze discussie... Vorige keer is die geëindigd met:

Voilà, einde discussie. Kunnen we nu terug zagen over de gebrekkige laadinfrastructuur en hoe Tesla overpriced is ?
Wat is er dan veranderd sinds de vorige keer dat er gezaagd werd over het gebrekkige laadinfrastructuur?
Er is gewoon geen deftig laadinfrastructuur voor het stijgend aantal EV-rijders en het ziet er niet direct naar uit dat dit tegen volgend jaar al opgelost gaat zijn.
En het argument dat Tesla overpriced is, is vaak gebaseerd op de oudere ervaringen. De Tesla M3 2021 heeft gigantische sprongen vooruit gemaakt en zou ik zeker niet overpriced noemen (toch niet als je de premium Duitsers en dergelijke ook niet overpriced vindt).

Terug
Bovenaan