Elektrische wagens

Best veel, 120€ per jaar aan kosten om aan 7 laadpunten in België goedkoper te kunnen laden... Hoe vaak denk je aan die 7 punten te passeren? ;).

Zou je 120€ per jaar betalen moest je daardoor in 7 tankstations in België goedkoper kunnen tanken?
Ik vind het een mooie gedachte, maar ja: ik zou gerust €120/jaar betalen om goedkoper te kunnen tanken aan zelfs maar 1 tankstation ;-)

Ik vind het een mooie gedachte, maar ja: ik zou gerust €120/jaar betalen om goedkoper te kunnen tanken aan zelfs maar 1 tankstation ;-)
Als dat tankstation hetgene is dat in u buurt is wel :p, maar dat is bij ionity laadpalen niet relevant (die in uw buurt zijn nutteloos, want uw batterij is dan in principe vol).

Wat wél een optie zou kunnen zijn, is zo'n abonnement nemen voor de maanden waarin je op reis gaat en de rest van het jaar niet. Maar ik weet niet of dat lukt.

Anyway, ik start mijn BMW charging account pas in december, dan gaat dat jaar in. Dat wil zeggen dat ik nog maar 3 jaar van mijn renting moet zien te overbruggen...

Blijft toch leuk he, smaken en kleuren 😁 ID4 (zelfs de GTX) word ik zelf dan weer niet warm van, de Q4 weer wel.
Ik ben nu ook wel (zoals @Kingrotra terecht aanhaalt) met veel interesse naar de XC40 aan het kijken. Je merkt duidelijk dat de Audi toch een tikje duurder is, en een kale Audi moet ik ook niet hebben. Ik zit alleen wat verveeld met de beperktere range van de Volvo.

Maar begrijp me niet verkeerd, er zijn veel leukere auto's dan de Q4, maar aangezien ik EV moet en geen eindeloos budget heb, moet je altijd ergens settlen.
Kia EV6 ?

Blijft toch leuk he, smaken en kleuren 😁 ID4 (zelfs de GTX) word ik zelf dan weer niet warm van, de Q4 weer wel.
Ik ben nu ook wel (zoals @Kingrotra terecht aanhaalt) met veel interesse naar de XC40 aan het kijken. Je merkt duidelijk dat de Audi toch een tikje duurder is, en een kale Audi moet ik ook niet hebben. Ik zit alleen wat verveeld met de beperktere range van de Volvo.

Maar begrijp me niet verkeerd, er zijn veel leukere auto's dan de Q4, maar aangezien ik EV moet en geen eindeloos budget heb, moet je altijd ergens settlen.
Q4 heeft een strakker interieur en eerlijk gezegd als chauffeur zit je daar toch het meest. Ik vermoed dat na de wittebroodsweken met mijn id4 het interieur mateloos gaat tegen steken.

Onze situatie vanaf 2023 ? Of geloven wij dat onze overheden wel voldoende laadpalen voorzien?
Tesla gebruikers en kopers komen hier wel goed mee weg, altijd plek en nooit stress, dikke pluim voor Tesla Noorwegen.

Gelukkig zijn bij ons de afstanden klein, maar voor te reizen gaat dit sowieso een probleem worden. Ook het hebben van duizend en een apps en kaarten ipv gewoon via bankkaarten is echt wel een handicap.

Kogel is door de kerk. Is besteld.

M sportstoelen laten vallen en voor de gewone sportstoelen gegaan. Voor dagdagelijks denk ik de betere keuze.

Nu wachten tot mei...

Chips kan probleem vormen door die harman kardon. Maar dat gaan ze dan wel berichten

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met het VAA als in 2025 iedereen op EV gaat zitten als firmawagen. Momenteel betaal je een absoluut minimum, maar ze gaan dus een pak geld verliezen als er geen brandstofverbranders gaan zijn om personenbelasting te kunnen op innen via het VAA. Als ze dan dezelfde verhoudingen gaan nemen op factuurbedragen dan zijn we gezien aangezien een gemiddelde EV een pak meer kost dan een gelijkaardige ICE

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met het VAA als in 2025 iedereen op EV gaat zitten als firmawagen. Momenteel betaal je een absoluut minimum, maar ze gaan dus een pak geld verliezen als er geen brandstofverbranders gaan zijn om personenbelasting te kunnen op innen via het VAA. Als ze dan dezelfde verhoudingen gaan nemen op factuurbedragen dan zijn we gezien aangezien een gemiddelde EV een pak meer kost dan een gelijkaardige ICE

Ik vermoed dat ze sowieso, minstens, naar een formule gaan waarin de inkomsten voor de overheid min of meer gelijk blijven.

Dat is ook 1 van m'n argumenten pro e-tron GT: nu kan het nog, ik vermoed dat dit tegen dat ik de volgende keer moet kiezen fiscaal weer heel duur wordt.

M sportstoelen laten vallen en voor de gewone sportstoelen gegaan. Voor dagdagelijks denk ik de betere keuze.

Nu wachten tot mei...

Chips kan probleem vormen door die harman kardon. Maar dat gaan ze dan wel berichten

i4 m50 was het zeker? Ben wel benieuwd. Ik had die eens geconfigureerd, 83K full option => lijkt nog OK deal indien er wat korting is.

Nu wachten tot mei...

Ook wel benieuwd of er korting was?

Waarschijnlijk zullen ze rekening houden met het verbruik van die EV en zijn prijs. Dus een berline gaat wat minder kosten dan een SUV.

Waarschijnlijk zullen ze rekening houden met het verbruik van die EV en zijn prijs. Dus een berline gaat wat minder kosten dan een SUV.
Ik zie persoonlijk 3 factoren die kunnen meespelen:
1) prijs
2) verbruik
3) performance
(en dan nog eventueel "range", al zou dat compleet belachelijk zijn).

Ik zie persoonlijk 3 factoren die kunnen meespelen:
1) prijs
2) verbruik
3) performance
(en dan nog eventueel "range", al zou dat compleet belachelijk zijn).
Ipv range zou het eerder batterijcapaciteit worden denk ik.
En gewicht vermoed ik dat ook nog een factor zou kunnen worden.

Terug
Bovenaan