Elektrische wagens

i4 m50 was het zeker? Ben wel benieuwd. Ik had die eens geconfigureerd, 83K full option => lijkt nog OK deal indien er wat korting is.

Ook wel benieuwd of er korting was?

Op dat bedrag (zat ook aan 83 ongeveer) een 4800eur. Ongeveer 5% dus.

Toen ik keek voor de x5 45e was dat wel 9% ofzo.

Vermoed ook dat ze ergens de marge hoger gaan houden aangezien ze wel minder op onderhoud moeten rekenen nadien.

Nu pas voor de eerste keer een snellader moeten gebruiken, blijft toch maar een kutgevoel om daar te staan schimmelen terwijl je de ICE ziet wegstuiven na 5min 😅
Best dat ik niet veel baan moet doen of ik zou het al gehad hebben.

Ook ne kerel die ik volg op youtube met zijn EV reviews (maar niet exclusief zoals bjorn nyland)

Je zal het maar voorhebben... 4km range overblijvend, de gps volgen naar een laadpaal... en geen paal :lol:

"Pluimen"

Neen, het is en blijft een fiscaal gunstregime...

Momenteel wel ja. Maar dat gaat veranderen als iedereen op EV is overgeschakeld.

of bedoel je "de bedrijfswagen"
Ik vind dat geen fiscaal gunstregime als zelfstandige. Ik moet daar hard voor werken om hem te kunnen betalen, en dan krijg ik als aalmoes een 20% korting via de vennootschapsbelasting. En mag ik van nettoloon afdragen voor het gebruik van een wagen waar ik zo hard voor moet werken. En als ik hem dan ooit verkoop dan moet ik op het factuur bedrag dat ik er voor krijg opnieuw vennootschapsbelasting betalen als meerwaarde. Dus de originele 20% discount is er eigenlijk maar ééntje van +-10% als je totale kost bekijkt En als je VAA er bij gaat tellen ben je beter af met de auto privé te rijden.

Wat mij het hardst gaat irriteren (en het zal wel weer zo zijn) is dat ze de VAA regels weer in volle vlucht gaan veranderen, geen instapregeling zoals "vanaf je volgende!"

En zodoende gaan mensen die een taycan of zo kopen in 2023 na 2 jaar hem weer van de hand doen wegens peperduur VAA. Di Ripoff II

Laatst bewerkt:
Net nog eens gebeld naar de garage. 3 weken geleden kreeg ik bericht dat de wagen bij de consessie stond en hij week 2 van juli zou geleverd worden.

Nu gingen ze het navragen, krijg ik net telefoon terug: ja sorry meneer er is een misverstand, de wagen hangt nog in de productielijn te wachten op de elektronica voor de 4wheel steering en ze hebben absoluut geen idee wanneer dat zal binnenkomen. :(

Hij staat al sinds 16/06 in productie, op het einde van de productielijn.

Bon, ik snap dat er wereldwijd tekorten zijn he, ik word daar in mijn job ook mee geconfronteerd. Maar zeg toch niet dat de wagen in fucking België staat terwijl die nog niet eens gebouwd werd. En waarom moet ik daar nu zelf weer achteraan zijn gegaan, dat bericht moest vanuit hun naar mij komen gvd.

Ik heb altijd gezeiks met eender welke garage :(

echt he :D
het interieur van de Q4 met de buitenkant van de ID4 is voor mij de perfecte wagen.

Ik prefereer toch de ID3 qua interieur met z'n eenvoud als dashboard. Ik vind de Q4 véél te druk langs binnen.

2022-audi-q4-e-tron-2022-audi-q4-e-tron-dashboard-carbuzz-833506.jpg

En daarbij dat stuur dat mij doet denken aan die vallende supermario stenen... nee dank u.

Mario-Thwomp-Papercraft.jpg

Net nog eens gebeld naar de garage. 3 weken geleden kreeg ik bericht dat de wagen bij de consessie stond en hij week 2 van juli zou geleverd worden.

Nu gingen ze het navragen, krijg ik net telefoon terug: ja sorry meneer er is een misverstand, de wagen hangt nog in de productielijn te wachten op de elektronica voor de 4wheel steering en ze hebben absoluut geen idee wanneer dat zal binnenkomen. :(

Bon, ik snap dat er wereldwijd tekorten zijn he, ik word daar in mijn job ook mee geconfronteerd. Maar zeg toch niet dat de wagen in fucking België staat terwijl die nog niet eens gebouwd werd. En waarom moet ik daar nu zelf weer achteraan zijn gegaan, dat bericht moest vanuit hun naar mij komen gvd.

"Ah, maar mijn auto is al verkocht, zult ge mij toch ne M8 moeten meegeven..."

Ik snap dat ook niet... Als je een simpel pakje besteld kun je tot in detail zien op elk moment waar het is en wanneer het geleverd zal worden.
Maar als je >€50k aan een wagen uitgeeft kan men je nog niet op de hoogte houden.
Ook al gehad in het verleden dat ik na lang wachten eens bel en dan simpelweg horen: ah, ja, die staat hier op de parking, ik zal eens kijken voor de papieren...

Qua interieur geef ik de voorkeur aan de Enyaq.

Exterieur moet ie Sportline zijn. En voor ietwat punch moet je de 80X nemen. En die combo is duuuuur. Voor dat geld rij je de vw GTX en da's toch nog een trapje hoger.

Ik snap dat ook niet... Als je een simpel pakje besteld kun je tot in detail zien op elk moment waar het is en wanneer het geleverd zal worden.
Maar als je >€50k aan een wagen uitgeeft kan men je nog niet op de hoogte houden.
Ook al gehad in het verleden dat ik na lang wachten eens bel en dan simpelweg horen: ah, ja, die staat hier op de parking, ik zal eens kijken voor de papieren...
Wanneer ik de gemiddelde verkoper zie verwonderen zulke zaken mij niet. Doen me soms denken aan bankbediendes.
De mijne staat nog op "in afwachting productie" en zou eind september geleverd moeten worden.

Wanneer je weet dat die wagens enkele weken of maanden onderweg zijn weet ik nu dus eigenlijk al dat die datum niet gehaald gaat worden.
Nog mensen die hier onlangs een bmw iX3 ontvangen hebben en hoelang ze hebben moeten wachten?

Gisteren en vandaag heb ik de Q4 etron 40 in testrit. Ik ben wel en niet verrast: van Audi heb je gewoon hoge verwachtingen en die lost de Q4 mooi in zonder meer. Geen WOW-gevoel, gewoon de typische Duitse premium Audi degelijkheid.
Het is geen racekar maar heeft voldoende power om vlot en aangenaam te rijden. Ik heb wel het gevoel dat hij trager is dan mijn Passat GTE wat me toch enigszins verbaasde.

Afwerking is gewoon top en voelt toch wat kwalitatiever dan zijn concurrent ID4. De XC40 zie ik later vandaag dus daarmee kan ik voorlopig niet vergelijken.
Ruimte is ook ruim voldoende. Voelt zeer ruim aan vooraan, de achterbank is ook héél ruim (doet niet onder voor de Passat) en de koffer is zeker voldoende.
Range is ook gewoon top binnen dit segment, een voor mij toch wel heel belangrijk punt aangezien ik wel wat kilometers ga doen.

Dus ja, een zeer aangename wagen en voor mij zeker een kanshebber àls ik alle gewenste opties binnen budget krijg. Een kale Audi hoef ik niet.

Oja en het veelbesproken afgeplatte stuur: er komt heel veel commentaar op en ik had er schrik van, maar dat rijdt eigenlijk wel aangenaam. Het stoort mij hoegenaamd niet, beter nog, ik vind het zelfs handig.

Ik prefereer toch de ID3 qua interieur met z'n eenvoud als dashboard. Ik vind de Q4 véél te druk langs binnen.
Ik vond de ID3/4 eigenlijk best saai en simpel vanbinnen, net zoals ik dat ook heb bij Tesla of Polestar. Bij de Q4 heb je gewoon het gevoel van een klassieke wagen. Goesting...

De Sportback (in de review hierboven) vind ik zelf ook lelijker dan de gewone, die achterkant is echt raar.

Wanneer ik de gemiddelde verkoper zie verwonderen zulke zaken mij niet. Doen me soms denken aan bankbediendes.
De mijne staat nog op "in afwachting productie" en zou eind september geleverd moeten worden.

Wanneer je weet dat die wagens enkele weken of maanden onderweg zijn weet ik nu dus eigenlijk al dat die datum niet gehaald gaat worden.
Nog mensen die hier onlangs een bmw iX3 ontvangen hebben en hoelang ze hebben moeten wachten?
Degene die in september geleverd moeten worden, zoals die van mij (eerste week normaal, 3 weken vroeger dan voorzien), staan al een maand op de boot hé... het transport duurt +\- 3 maanden is mij verteld

EQA geen optie @Plutus ?
XC40 zou ik van wegblijven, da's de fiat multipla van de suv/crossovers en daar rijdt jan en alleman mee rond :p
EQA nog niet live bekeken neen. We zitten in een speciale situatie dat we met een aantal collega's overeen moeten komen welke wagen het wordt en Mercedes is daar al vrij snel afgevallen 😛
XC40 zie je inderdaad massaal rondkoersen maarja, voor mij is dat niet echt een argument want dan kan je elke 3/C/A4/V60/Passat/... ook schrappen. En qua looks is het zeker ook niet mijn favoriet (geen enkele normale EV) maar ik stoor me er ook niet echt aan.

@Silence stelde hier eerder ook al de Kia voor. Ziet er zeer cool uit maar ik vrees dat een niet-Premium merk geen kans maakt.

Oja en het veelbesproken afgeplatte stuur: er komt heel veel commentaar op en ik had er schrik van, maar dat rijdt eigenlijk wel aangenaam. Het stoort mij hoegenaamd niet, beter nog, ik vind het zelfs handig.

Ik weet nu niet meer of ik in de e-tron GT of de A6 Avant 55 TFSIe een afgeplat stuur had, maar in elk geval 1 van beide en het stoorde mij eerlijk gezegd wel. Voor gewoon rijden OK maar bij scherpe bochten/manoeuvreren/parkeren vind ik het toch minder optimaal.
Zal ook wel een stuk gewenning zijn, maar ik snap niet echt hoe dat handig zou zijn.

EQA geen optie @Plutus ?
XC40 zou ik van wegblijven, da's de fiat multipla van de suv/crossovers en daar rijdt jan en alleman mee rond :p

Als hoe vaak je ze ziet rijden een argument is dan denk ik dat je de VW drieling zeker links moet laten liggen, want die gaat binnen de kortste keren heel zwaar vertegenwoordigd zijn op onze wegen denk ik 🙂

iemand ervaring met de optie "warmtepomp" ?

is het de investering waard? of voegt het slechts een beperkt aantal km range toe?

Terug
Bovenaan