Elektrische wagens

I get your point, en ik volg uw logica, het is inderdaad "maar" 4.500 EUR duurder.
Maar... dat is nog steeds 20% duurder dan die Berlingo he, dat is best nog veel!!
Goh, bekijk bvb de 208. Peugeot 208 GT kost 25991€ met de topmotorisatie. De e-208 34221€. Daar zit je op 32% meer he.

Nu, Tesla beloofde de Model 3 ook aan 30000€/$ destijds he, dus nog even afwachten of het er effectief komt aan die prijs. Als je ziet dat Cardoen die Aiways U5 aan minimum 34000€ moet verkopen lijkt het mij straf dat ze daar ineens bijna 10k zouden kunnen af krijgen.

Mijn model 3 had een SOC van 80%, 300-400 km bereik dus
Waarom van die vreemde afkortingen gebruiken? Wat wil SOC zeggen? Ik neem aan state of charge ofzo ergens iets? :unsure:

Edit: hmm 't is blijkbaar wel een gebruikte afkorting, wist ik niet. Wel correct gegokt!

Kijk eens naar de TCO… Geen onderhoud. 4000 km gratis rijden op zonne-energie. Andere inschrijvingstaksen. Dan wordt het plaatje anders.
Sono heeft ook aangegeven dat ze de tekeningen van onderdelen zouden vrijgeven voor 3D printing weet niet of dat nu nog zo is.
Die auto is hier toch al is voorbij gekomen? Blijft toch ook afwachten tot de effectieve verkoop begonnen is. TCO is allemaal leuk maar je moet dat geld eerst kunnen neerleggen. De meeste mensen kijken ook naar aankoopprijs en gaan niet rekenen wat de auto zou kosten na 5 jaar. Inschrijvingstaksen etc is ook allemaal onzeker want dat gaat niet blijven voor altijd zoals het nu is.

Die auto is hier toch al is voorbij gekomen? Blijft toch ook afwachten tot de effectieve verkoop begonnen is. TCO is allemaal leuk maar je moet dat geld eerst kunnen neerleggen. De meeste mensen kijken ook naar aankoopprijs en gaan niet rekenen wat de auto zou kosten na 5 jaar. Inschrijvingstaksen etc is ook allemaal onzeker want dat gaat niet blijven voor altijd zoals het nu is.
Maar dat is waar de meeste mensen naar kijken, maar het is uiteindelijk wel gewoon fout...
En érgens kijken mensen ook wel naar TCO, anders geraakten die 2e hands Bentleys en Aston Martins wel direct verkocht...

TCO is eigenlijk het enige wat van belang is. En kunnen leggen? Ooit al van financiering gehoord? Wie legt er nu meteen 50K op tafel, als je kan lenen aan een JKP van 0.0

Maar dat is waar de meeste mensen naar kijken, maar het is uiteindelijk wel gewoon fout...
En érgens kijken mensen ook wel naar TCO, anders geraakten die 2e hands Bentleys en Aston Martins wel direct verkocht...
Het is misschien fout maar ook gewoon realistisch. En de realiteit is dat degene die het u verkoopt ook niet naar de TCO kijkt. Die willen ook hun 50k nu en niet gespreid over 5 jaar.

In september begint Nio met de verkoop in Europa.
eerste locatie: Noorwegen (uiteraard)

Benieuwd of ze gaan doorbreken in Europa.

In september begint Nio met de verkoop in Europa.
eerste locatie: Noorwegen (uiteraard)

Benieuwd of ze gaan doorbreken in Europa.
Vorige week voorbij hun showroom in opbouw gewandeld. Op 50 meter van het parlementsgebouw net aan het einde van de grootste winkelstraat. Dus ik denk dat ze hier een serieuze push gaan doen. Maar ik heb er weinig vertrouwen in, je ziet hier al bijna geen franse auto's laat staan dat men expliciet chinese auto's gaat kopen.

Voor de mensen die geen autolening kunnen krijgen, is een auto van 25k€ sowieso niet van toepassing he...
Ja niet iedereen kan onbeperkt lenen misschien? We hebben niet allemaal een pré van 5k netto.
Er zijn meer mensen die een lening van een paar 100 kunnen afbetalen dan er mensen 25k cash op tafel kunnen zwieren hoor :)

Ik kan dat gerust een knappe auto afbetalen zonder het keihard te voelen (het is hier geen lonentopic, I know) maar ik heb geen 25k staan om gewoon ff naar een Golf te gooien.

(dat laatste is vooral een gevolg van dat eerste)

Voor de mensen die geen autolening kunnen krijgen, is een auto van 25k€ sowieso niet van toepassing he...
Nee maar als je een lening van 20k kan krijgen wil dat toch niet zeggen dat je er ook een van 25k kunt krijgen. Allemaal leuk een lagere TCO maar je moet de initiële aankoopprijs nog altijd wel kunnen betalen.

Nee maar als je een lening van 20k kan krijgen wil dat toch niet zeggen dat je er ook een van 25k kunt krijgen. Allemaal leuk een lagere TCO maar je moet de initiële aankoopprijs nog altijd wel kunnen betalen.

Maar nee, dat is het net. Snap jij wel (en dat bedoel ik niet denigrerend) wat TCO is?

Als je een financiering hebt lopen van €1000/maand op 20 maanden voor je wagen, maar je moet erbovenop ook nog €500 aan brandstof, inschrijving, verkeersbelasting,... ophoesten zit je aan €1500.

Als het alternatief een (elektrische) wagen is die qua financiering op €1250/maand op 20 maand zit, maar de bijkomende kosten zijn veel lager, dan is dit een veel betere keuze.

In geen van beide gevallen moet je de initiële aankoopprijs kunnen betalen, maar op lange(re) termijn (de total cost of ownership) is de duurdere wagen de goedkoopste.

Een financiële instelling houdt daar ook rekening mee als het krap wordt om die lening te krijgen. Vandaar dat een nieuwe Polo van 20K veel sneller goedgekeurd zal worden dan een X5 uit 2007 voor 15K.

Maar hoeveel mensen kunnen 20k cash geven, maar niet 25k lenen?
Dus dan gaat het over 20k lenen vs 25k lenen, terwijl je perfect bij de bank kan verklaren dat de totale kostprijs van de 2e lager gaat zijn.
Ik vermoed dat er in praktijk heel weinig mensen in de situatie vallen die je hier schetst.

Het is misschien fout maar ook gewoon realistisch. En de realiteit is dat degene die het u verkoopt ook niet naar de TCO kijkt. Die willen ook hun 50k nu en niet gespreid over 5 jaar.
Degene die verkoopt krijgt die 50k toch meteen, maar dan gewoon van de bank of overkoepelende financiële instelling volgens mij?

Degene die verkoopt krijgt die 50k toch meteen, maar dan gewoon van de bank of overkoepelende financiële instelling volgens mij?
Maar lenen voor een auto is een no go voor mij, dat is veel te volatiel en heeft een veel grotere kans om morgen veel minder waard te zijn.

Maar lenen voor een auto is een no go voor mij, dat is veel te volatiel en heeft een veel grotere kans om morgen veel minder waard te zijn.
De waarde van een auto volatiel? Beetje vreemde redenering imo.

Niks mis met lenen voor een auto, gewoon zorgen dat je voldoende reserve hebt. Ik leen bewust voor een auto ook al heb ik dat bedrag volledig op m'n spaarrekening staan.

De waarde van een auto volatiel? Beetje vreemde redenering imo.

Niks mis met lenen voor een auto, gewoon zorgen dat je voldoende reserve hebt. Ik leen bewust voor een auto ook al heb ik dat bedrag volledig op m'n spaarrekening staan.
Koop een nieuwe auto, rijd die zelfs met een omnium over 3 maand in de prak. Hoeveel krijg je nog terug?

Koop een nieuwe auto, rijd die zelfs met een omnium over 3 maand in de prak. Hoeveel krijg je nog terug?
Maar wat is het verschil als je die meteen betaald had?

En de eerste 24 maanden neem je omnium op facuurwaarde, anders neem je beter gewoon geen omnium.

Terug
Bovenaan