Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
mijn dealer zei dat enkel de bumpers en lijnen wat veranderen maar niet veel, hij noemde het geen facelift omdat er zo weinig verandert. Toen ik dat postte noemde jij mijn dealer een slechte dealerHet exterieur verandert trouwens wel wat meer.
Nieuwe voorbumper:
![]()
En nieuwe achterbumper:
![]()
Maar dat is nog niet officieel.

Maar de volledige middenconsole is toch aangepast? Andere airco-unit, andere "media"-unit. andere middenconsole, andere versnellingspook (al is die van de niet-M nog niet getoond)?mijn dealer zei dat enkel de bumpers en lijnen wat veranderen maar niet veel, hij noemde het geen facelift omdat er zo weinig verandert. Toen ik dat postte noemde jij mijn dealer een slechte dealer
Blijkt dus dat die kerel wist waarover hij sprak want hij hamerde er echt op dat interieurgewijs er niets zou veranderen voor de iX3, wat nu dus ook klopt.
Is dat niet gewoon 1 op 1 identiek aan de X3? Toch zeker een bumper dat is snel op een iX ook gevezen hoor. De koets erop is dezelfde als bij de non-i.
Uw buitenstopcontact moet inderdaad achter de 30mA differentieel.
in een post zegt ge dat de X3 het nieuwe interieur niet krijgt en nu zegt ge dat het wel grote aanpassingen zijn? Wat is het nu?Maar de volledige middenconsole is toch aangepast? Andere airco-unit, andere "media"-unit. andere middenconsole, andere versnellingspook (al is die van de niet-M nog niet getoond)?
Het is er imo niet beter op geworden, maar het is wel aangepast.
Het is nog niet bevestigd dat de iX3 de facelift krijgt. Staat nergens in het artikel.in een post zegt ge dat de X3 het nieuwe interieur niet krijgt en nu zegt ge dat het wel grote aanpassingen zijn? Wat is het nu?
Ik zie bijna geen verschil in het interieur, das hetgene mijn dealer ook zei.
De iX3 is trouwens geen aparte type ofzo, das gewoon een EV X3 dus alles wat de X3 krijgt geldt voor de iX3 ook.
De Airco en radio wisselen van plek en zijn helemaal andere units. Ook zowat alle knoppen op de middenconsole veranderen van plek.Bwa, ik vind persoonlijk van niet.
![]()
vs
![]()
Ik vind die onderste véél rustiger dan de bovenste. Die startknop die ook nog verhuist naar middenconsole maakt het daar alleen nog drukker. En de overload aan chrome omranding aan de airco in het midden doet hem ook geen goed.
Kringen buiten verplicht staat er inderdaad niet expliciet in.Kringen buiten verplicht op 30mA staat nergens in boek 1 beschreven hoor (of AREI zoals we vroeger zeiden)
@eniac hoe was de testrit?

Als ik die zo configureer kom ik op 112K.
En dan gaan we onderhandelen zeker?![]()
Is er onderhandeling op de elektrische wagens in BE?
Hier worden die aan de vraagprijs gekocht en dan tweedehands verkocht aan meer dan de vraagprijs, zeker de 'first editions' enzo. Veel mensen die zich op de lijst zetten de moment dat wagens die optie hebben om ze dan direct door te verkopen aan mensen die niet willen wachten.

Kringen buiten verplicht staat er inderdaad niet expliciet in.
Maar dit lijkt mij nu toch een regel van goed vakmanschap.
Daarbij voor elektrische laders monofasig en meerfasig is IEC 61851-1 van tel. En daar staat duidelijk in dat een DSI van 30mA uw lader moet beveiligen tegen lekstromen.
Uw ongelijk toegeven is moeilijk he. We hadden het hier over kringen buiten. Geen laadpalen. En uw bijgesleurde norm slaat hier niet op he... Staat ook los vh AREI.
Uw buitenstopcontact moet inderdaad achter de 30mA differentieel.
Ik ben akkoord met jouw eerste stelling, ik zou toch ook liever buitenstopcontacten op 30mA hebben, zelfs al moet het strict niet.Er is nog zoiets als goed vakmanschap, natte kring dus best achter de 30mA. Dat is geen verplichting, wel zo veilig en handig.
Het ging trouwens over een stopcontact dat gebruikt ging worden om een wagen op te laden. Dat is strikt gezien een laadpaal en dan moet je dus kijken naar de betreffende IEC-norm.
Het AREI is ook niet allesomvattend. Vaak staat er volgens regel van goed vakmanschap, die regels van goed vakmanschap zijn de IEC of NBN-normen.
Ook staan er in het AREI de minimum veiligheidseisen, strenger en beter mag altijd.
Los van de discussie, komt dit wel meer en meer voor.Je kunt heel het huis achter een 30 mA stoppen, dat is ook veiliger, maar niemand doet dat.
Los van de discussie, komt dit wel meer en meer voor.
Hier is het ook zo gedaan (nieuwbouw, 2,5 jaar oud)
Waarom zou het AREI dat eisen?Heb je er dan 2 van 30mA? Ik dacht dat het AREI 2 differentielen achter elkaar eist bij natte ruimtes.
Zo een installatie kan soms te gevoelig zijn, maar zolang het werkt is het veiliger.

Eén van 300mA, na de meter/hoofdzekering, en daarna direct die van 30mA. Daar hangen dan alle kringen aan.Heb je er dan 2 van 30mA? Ik dacht dat het AREI 2 differentielen achter elkaar eist bij natte ruimtes.
Zo een installatie kan soms te gevoelig zijn, maar zolang het werkt is het veiliger.