Elektrische wagens

Ik gebruik die ook niet echt, en van mij moeten die daar absoluut niet inzitten. Maar als ze erin zitten, laat ze dan tegoei werken he.
Zo heb ik nu bvb de drive recorder. Werkt goed, maar ik kan geen shortcut-toets gebruiken om opname te starten...

Same :(
Als je de widget op je homescreen zet, kun je opnemen met 1 druk op die widget.
Werkt best goed op die manier.

Die Taycan is wel mooi maar eerlijk gezegd, ik durf geen Porsche. Ik wil daar niet mee aankomen bij klanten en ook naar de werknemers vind ik het wat lastig.

Plus de vrouw vindt de e-tron GT sowieso mooier dan de Taycan en ik ben daar zelf ook wel zot van.

Morgen gaan testrijden met de GT. Heel benieuwd!

Ik gebruik die ook niet echt, en van mij moeten die daar absoluut niet inzitten. Maar als ze erin zitten, laat ze dan tegoei werken he.
Ja ok, die logica volg ik. Maar zoals DSK zegt kunt ge die vrij makkelijk accessen ... wat niet wegneemt dat die dingen inderdaad elke, fucking, keer, opnieuw moeten inladen. Implementatie laat inderdaad te wensen over.

Als je de widget op je homescreen zet, kun je opnemen met 1 druk op die widget.
Werkt best goed op die manier.
Maar dat is hoe. Ik kan in godsnaam echt niet begrijpen waarom iemand het zou gebruiken?

Maar dat is hoe. Ik kan in godsnaam echt niet begrijpen waarom iemand het zou gebruiken?
Het ging specifiek om Drive Recorder (opnemen van de stream van de camera's in de wagen) dus dat heeft toch zijn nut denk ik :)

Vandaag is hier trouwens (eindelijk) de laadpaal gekeurd. Dat hele proces viel enorm tegen... En het viel dan nog mee bij mij als ik sommige collega's hoor. Er is volgens mij een enorm potentieel daarvoor op de markt, als je het deftig doet toch.

Nu nog altijd wachten op de papieren van die keuring en ook de login voor het portaal om verbruik thuis terugbetaald te kunnen krijgen. Het is nog maar vier maanden geleden dat de wagen is besteld...

de Q4 is toch wel een pak kleiner en als je de bijzonder tegenvallende praktijktesten van de Etron ziet zou ik dat laatste toch ook serieus durven betwijfelen :)

Neemt niet weg dat ik hem ook zou overwegen mocht de iX niet in budget passen, want de vanafprijs is toch wel erg veel lager. Ik ben persoonlijk ook niet zo van de “full options”. ‘t Is leuk, maar 90% is vaak irrelevant voor mij.
Qua exterieur is die idd een stuk kleiner. Maar door dat het een pure EV is, is het interieur en koffer net iets groter.
Ik ben benieuwd wat hier de trend gaat zijn, of dat EV wagens nu weer wat kleiner gaan worden omdat het interieur zo groot kan zijn.

En de E-tron (die benamingen worden nu wel verwarrend eigenlijk) is geen pure EV. Terwijl de Q4 dat wel is.
Met zelfde platform van de ID.4 en Enyaq, waar er toch wel redelijk wat positieve reviews over te vinden zijn.

De Hyundai Ioniq 5 valt trouwens ook al te bestellen. Op zich wel een best goede wagen, maar ik ben er nog niet aan uit of die looks van een oversized hatchback mij aanstaan :D.
Iemand advies rond die wagen?

Die Taycan is wel mooi maar eerlijk gezegd, ik durf geen Porsche. Ik wil daar niet mee aankomen bij klanten en ook naar de werknemers vind ik het wat lastig.

Plus de vrouw vindt de e-tron GT sowieso mooier dan de Taycan en ik ben daar zelf ook wel zot van.

Morgen gaan testrijden met de GT. Heel benieuwd!
Ben je eigenlijk niet ook gewoon een IT-consultant? Ik zie eigenlijk wel vaker zotte wagens bij de freelancers tegenwoordig.
Panamera hybride, BMW X5 45e, ...
Niemand die zich daar eigenlijk iets van aantrekt. Beetje het voordeel van een IT'er denk ik.
Ook niet iedereen heeft het door, je moet het al van hen of via via horen, of ze 'betrappen' in de ochtend of avond als je ze ziet in/uitstappen.

Naar werknemers toe is het misschien een ander verhaal, betaal je ze goed? :D

Ben je eigenlijk niet ook gewoon een IT-consultant? Ik zie eigenlijk wel vaker zotte wagens bij de freelancers tegenwoordig.
Panamera hybride, BMW X5 45e, ...
Niemand die zich daar eigenlijk iets van aantrekt. Beetje het voordeel van een IT'er denk ik.
Ook niet iedereen heeft het door, je moet het al van hen of via via horen, of ze 'betrappen' in de ochtend of avond als je ze ziet in/uitstappen.

Naar werknemers toe is het misschien een ander verhaal, betaal je ze goed? :D
Dat stopt op een bepaald punt wel. Onze marketing manager kwam ofwel met zijn Ferrari ofwel met de A8 incl chauffeur. En ja, hij zal wel genoeg opbrengen om zijn rate te kunnen vragen zeker, maar je merkt wel enige frustratie daarrond binnen het bedrijf. Want je weet dat je die man enkele 1000-en€ per dag betaalt, en je ziet er ook geen direct resultaat van...

De Hyundai Ioniq 5 valt trouwens ook al te bestellen. Op zich wel een best goede wagen, maar ik ben er nog niet aan uit of die looks van een oversized hatchback mij aanstaan :D.
Iemand advies rond die wagen?
Indien je ruimte zoekt, kan je moeilijk naast de Ioniq 5 kijken. Van wat ik gezien heb is het ook een zeer goede wagen. Wanneer je de filmpjes dan ziet van de wagen op de weg zie je ook dat die er echt wel vet uitziet.

Vandaag even op en af naar 's-Hertogenbosch. Minsten 10 enyaqs zien rijden. Ze zijn precies eerder geleverd bij de Noorderburen. Ik had hem groter verwacht op de baan. Verklaart wellicht de goede Cx waarde.
Iemand al mee gereden?

Dat stopt op een bepaald punt wel. Onze marketing manager kwam ofwel met zijn Ferrari ofwel met de A8 incl chauffeur. En ja, hij zal wel genoeg opbrengen om zijn rate te kunnen vragen zeker, maar je merkt wel enige frustratie daarrond binnen het bedrijf. Want je weet dat je die man enkele 1000-en€ per dag betaalt, en je ziet er ook geen direct resultaat van...
Ja Ferrari (ook al is dat een tweedehandse van 40k) is inderdaad dat punt voorbij. En dure wagen + chauffeur idem.
Indien je ruimte zoekt, kan je moeilijk naast de Ioniq 5 kijken. Van wat ik gezien heb is het ook een zeer goede wagen. Wanneer je de filmpjes dan ziet van de wagen op de weg zie je ook dat die er echt wel vet uitziet.
Ja die looks is bij mij nog echt een groot vraagteken. Ik vind het langs ene kant wel vet, maar langs de andere kant is het ook gewoon raar om een pure hatchback vorm in dat formaat te zien. Die wielen zien er raar uit in verhouding. En kijk ook hoe klein die presentator is in die wagen :D

Ja die looks is bij mij nog echt een groot vraagteken. Ik vind het langs ene kant wel vet, maar langs de andere kant is het ook gewoon raar om een pure hatchback vorm in dat formaat te zien. Die wielen zien er raar uit in verhouding. En kijk ook hoe klein die presentator is in die wagen :D
Wat je ziet is gewoon een sober design, waarbij ze een SUV er niet als een "stoere sportieve" tractor uit proberen laten zien.

Laatst bewerkt:
Dat is niet "gewoon een sober design". Je ziet bijvoorbeeld niet de grotere bodemvrijheid die een SUV wel heeft.

Het is letterlijk een hatchback design maar uitvergroot en dat zorgt er inderdaad voor dat de wagen er zonder referentiepunten veel kleiner uitziet dan hij is.

Het zal wel aan mij liggen, maar bij de foto’s van de Ioniq 5 krijg ik spontaan het gevoel dat het verplicht is om een pet te dragen als je daarmee rijdt :unsure:

Dat is niet "gewoon een sober design". Je ziet bijvoorbeeld niet de grotere bodemvrijheid die een SUV wel heeft.

Het is letterlijk een hatchback design maar uitvergroot en dat zorgt er inderdaad voor dat de wagen er zonder referentiepunten veel kleiner uitziet dan hij is.
En met referentiepunt aka "bestuurder", lijkt de bestuurder plots een dwerg...

Ook wel een licht vertekend beeld? "Porsche sedan sales". Porsche verkoopt 1 sedan buiten de Taycan, en die kost een pak meer...

Dat is een beetje als zeggen dat (Niet-Plugin) hybrides goed verkopen omdat Lexus veel meer hybrides verkopen dan puur ICE's
De verkoop van de Panamera zakt - ondanks een facelift - als een pudding in mekaar (-50% yoy). En er blijken tegelijkertijd veel mensen een Taycan, de andere sedan / 4-deurs van Porsche, te kopen.
En ik zie niet in waarom die een pak meer kost.
Panamera is tussen de 82 en de 165 kEUR, de Taycan tussen de 86 kEUR en de 191 kEUR

Terug
Bovenaan