Elektrische wagens

De achterbank is ook één van de redenen voor deze keuze. Mijn 15jarige zoon is al +1,8m dus heeft wel wat ruimte nodig...
De zetels die je kan platter zetten vanachter en dat ze verwarmd zijn vinden ze natuurlijk super 😅

Bijlagen

• IMG20260603194254.jpg
    IMG20260603194254.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 3
Onze 2e wagen is dringend aan vervanging toe en ik overweeg nu een elektrische wagen. Gebruik zal voornamelijk lokaal zijn, met occasioneel eens een ritje naar de zee of Amsterdam bv. De achterbank moet wel voldoende zijn, want regelmatig worden er tieners mee vervoerd. Aankoop waarschijnlijk zakelijk (ook daarom elektrisch) en budget ex btw max 30k.

Wagens die ik nu op de radar heb staan, ook omdat ze er nog wel leuk uit zien (hoewel nog niet in het echt of in de showroom gezien):

- Fiat Grande Panda
- Fiat 600E
- Citroen E-C3
- Renault R4
- Jeep Avenger

Zijn er nog alternatieven die interessant kunnen zijn (buiten Chinees/Tesla)? Iemand ervaring met bovengenoemde wagens?

- Fiat Grande Panda
- Fiat 600E
- Citroen E-C3
- Renault R4
- Jeep Avenger
Dat is 4/5 Stellantis en die hebben niet bepaald een goede reputatie op het vlak van EV's, meer bepaald hoge aantallen falende onboard laders.

Wat dacht je van Hyundai Kona Electric, Kia EV2 of Skoda Epiq?

Onze 2e wagen is dringend aan vervanging toe en ik overweeg nu een elektrische wagen. Gebruik zal voornamelijk lokaal zijn, met occasioneel eens een ritje naar de zee of Amsterdam bv. De achterbank moet wel voldoende zijn, want regelmatig worden er tieners mee vervoerd. Aankoop waarschijnlijk zakelijk (ook daarom elektrisch) en budget ex btw max 30k.

Wagens die ik nu op de radar heb staan, ook omdat ze er nog wel leuk uit zien (hoewel nog niet in het echt of in de showroom gezien):

- Fiat Grande Panda
- Fiat 600E
- Citroen E-C3
- Renault R4
- Jeep Avenger

Zijn er nog alternatieven die interessant kunnen zijn (buiten Chinees/Tesla)? Iemand ervaring met bovengenoemde wagens?
Als het niet Chinees mag zijn is er in die prijsklasse nog redelijk weinig keuze, behalve de door jouzelf reeds aangehaalde Stellantis-modellen, wat kleinere Renaults (dat zullen dan ook niet de dikste uitvoeringen zijn en misschien ook niet de versie met de grootste batterij), een aantal kleine Kia's/Hyundais en de nog te verschijnen VAG-nieuwigheden waar er wel al een paar van voorgesteld zijn (die met een paar essentiële opties je vooropgestelde budget ruim zullen overschrijden).

Uit jouw voorbeelden zou ik wel met voorsprong voor de R4 gaan, al was het maar om geen Stellantis-risico te lopen, maar van wat ik lees is dat ook echt wel een goede auto.

Als het wel Chinees mag zijn: de Leapmotor B10 biedt met redelijk ruime voorsprong het meeste waar voor je geld (hoewel óók Stellantis, maar niet op technisch vlak)

- Fiat Grande Panda
- Fiat 600E
- Citroen E-C3
- Renault R4
- Jeep Avenger

Hyundai Inster? :D

De KGM Torres mss, valt net buiten je budget in zijn basisversie. KGM is Koreaans, dus geen Chinees ;)

2de hands vind je ze zelfs incl btw binnen je budget en dat voor een wagen die 1 jaar oud is en slechts 5000km heeft.

Terug
Bovenaan