Ah ja, daar staat eentje aan het Living Tomorrow gebouw...Wees blij dat je blijkbaar slechts zeer zelden over de Brusselse ring in Vilvoorde Koningslo moet.![]()
Heb daar gewerkt, maar was voor ik elektrisch reed.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah ja, daar staat eentje aan het Living Tomorrow gebouw...Wees blij dat je blijkbaar slechts zeer zelden over de Brusselse ring in Vilvoorde Koningslo moet.![]()
Wel dezelfde landen vergelijken he... Tesla superchargers zijn in Frankrijk ook goedkoper dan in Belgie (31cent dal tarief en 34-36cent piek tarief, waarvan het piek tarief maar 4h per dag is)Mensen blijven graag vasthouden aan oude of foute veronderstellingen.
Ionity biedt abonnementen die de prijs laten zakken per kWh. Rij je naar Frankrijk, dan kost je dat 0,33€/kWh voor het Power-abonnement en 0,39€/kWh voor het standaard abonnement. En dat voor kwalitatieve laadpalen op 800V technologie dat auto's optimaal op zowel 400 als 800V kan laden.
Het kan nog beter. Merken bieden laadpassen waar je het eerste jaar geen abonnement moet betalen, zoals BMW: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-be/tariffs. Kostprijs Ionity is 0,34€/kWh. Nadien betaal je 5,99€/maand.
Tesla superchargers kosten in dal 0,36 en in piek 0,4 €/kWh. Niet-Tesla's betalen 0,47 tot 0,51 €/kWh. En je krijgt maar 400V maximaal.
Een tabel ter illustratie voor een gemiddeld verbruik van 20 kWh/100km.
km/jaar snelladen Ionity Abonnement 5,99 + 0,34 €/kWh Ionity Abonnement eerste jaar 0,34€/kWh Tesla + SC 0,38€/kWh Non-Tesla + SC 0,49€/kWh 3000 276 204 228 294 10000 752 680 760 980 20000 1432 1360 1520 1960
De vetgedrukte in de tabel zijn de goedkoopste 2.
Daarom is "Tesla is nog steeds gigantisch veel goedkoper dan de concurrentie om te laden" fundamenteel onwaar.
EDIT
Het kan nog goedkoper. Ionity is een maandelijks opzegbaar abonnement. Je betaalt enkel in de maanden dat je snellaadt. De prijs hierboven kan daardoor nog tot 54€ dalen.
Exact 8 laadstations in heel Nederlandstalig België...

Moet je trouwens voor zo'n BMW laadpas een BMW wagen hebben? Of kan een KIA eigenaar die ook krijgen?
Misschien komt die perceptie door de invloed van de VS? Daar is de EV-infra (naar wat men verteld op sociale media) zoals Electrify America, etc. nog altijd niet super (lees: consistent stabiel en eenvoudig in gebruik) en is enkel Tesla dit waarbij ook nog heel wat gebieden enkel Tesla superchargers hebben (als ik kijk op https://chargemap.com/map).Mensen blijven graag vasthouden aan oude of foute veronderstellingen.
Ionity biedt abonnementen die de prijs laten zakken per kWh. Rij je naar Frankrijk, dan kost je dat 0,33€/kWh voor het Power-abonnement en 0,39€/kWh voor het standaard abonnement. En dat voor kwalitatieve laadpalen op 800V technologie dat auto's optimaal op zowel 400 als 800V kan laden.
Het kan nog beter. Merken bieden laadpassen waar je het eerste jaar geen abonnement moet betalen, zoals BMW: https://bmw-public-charging.com/web/nl/bmw-be/tariffs. Kostprijs Ionity is 0,34€/kWh. Nadien betaal je 5,99€/maand.
Tesla superchargers kosten in dal 0,36 en in piek 0,4 €/kWh. Niet-Tesla's betalen 0,47 tot 0,51 €/kWh. En je krijgt maar 400V maximaal.
Een tabel ter illustratie voor een gemiddeld verbruik van 20 kWh/100km.
km/jaar snelladen Ionity Abonnement 5,99 + 0,34 €/kWh Ionity Abonnement eerste jaar 0,34€/kWh Tesla + SC 0,38€/kWh Non-Tesla + SC 0,49€/kWh 3000 276 204 228 294 10000 752 680 760 980 20000 1432 1360 1520 1960
De vetgedrukte in de tabel zijn de goedkoopste 2.
Daarom is "Tesla is nog steeds gigantisch veel goedkoper dan de concurrentie om te laden" fundamenteel onwaar.
EDIT
Het kan nog goedkoper. Ionity is een maandelijks opzegbaar abonnement. Je betaalt enkel in de maanden dat je snellaadt. De prijs hierboven kan daardoor nog tot 54€ dalen.
Enkel BMW...Los daarvan is zo'n abbo altijd interessant als je op vakantie gaat en Ionity heeft wel een goeie dekking voor de meeste reis bestemmingen in Europa.
Moet je trouwens voor zo'n BMW laadpas een BMW wagen hebben? Of kan een KIA eigenaar die ook krijgen?
Die perceptie komt vooral van de afficheprijs bij fastned volgens mij.Misschien komt die perceptie door de invloed van de VS? Daar is de EV-infra (naar wat men verteld op sociale media) zoals Electrify America, etc. nog altijd niet super (lees: consistent stabiel en eenvoudig in gebruik) en is enkel Tesla dit waarbij ook nog heel wat gebieden enkel Tesla superchargers hebben (als ik kijk op https://chargemap.com/map).
Véél kleiner laadnet voor een véél groter land.Die perceptie komt vooral van de afficheprijs bij fastned volgens mij.
Geen flauw idee hoe het in Amerika zit en ik denk dat weinig mensen naar daar kijken om te kijken hoe duur laadpalen zijn.
Los daarvan is zo'n abbo altijd interessant als je op vakantie gaat en Ionity heeft wel een goeie dekking voor de meeste reis bestemmingen in Europa.
Je bent verkeerd, je houdt in je tabel geen rekening met bepaalde (contractuele) parameters, daarnaast zijn dat abonnementen specifiek als je een NIEUWE BMW hebt gekocht, dus al niet van toepassing voor bv. mijzelf.Mensen blijven graag vasthouden aan oude of foute veronderstellingen.
Bij Tesla zelf, 9,99 EUR / maand en 0,36 EUR / kWh (niet-piekuren), niet-leden: 0,47 EUR / kWh (Tesla SuC Brugge als voorbeeld)Daarom is "Tesla is nog steeds gigantisch veel goedkoper dan de concurrentie om te laden" fundamenteel onwaar.
Tesla ook dus.Het kan nog goedkoper. Ionity is een maandelijks opzegbaar abonnement. Je betaalt enkel in de maanden dat je snellaadt. De prijs hierboven kan daardoor nog tot 54€ dalen.
Ga je sporadisch snelladen, dan zou ik ook het station met de goedkoopste prijs per kWh nabij kiezen.
Mocht er een laadkaart uitkomen met abonnement waar ik voor zowel AC als DC laden, op alle netwerken terecht kan, voor een vaste prijs naargelang AC/DC en het land, OK. Maar nu is het echt een wirwarshitshow.
Nee, ik heb het flex abonnement van 0 euro. Kan je het Ionity abonnement ook mee combineren.Dat BMW abonnement is 0,49 / kWh voor 4,99 EUR per maand. Als je bijkomend het IONITY-tarief van 0,39 / kWh wilt komt daarbovenop nog eens 5,99 EUR / maand bij! Dus een abonnement van 10,98 EUR / maand.
De 0,39 / kWh is dan enkel voor als je het IONITY netwerk gebruikt, andere snelladers blijven aan 0,49 / kWh.
Tesla alleszins niet. Die geraakt niet voorbij 190kW op een 800V lader.Vergeet ook niet dat een laadnetwerk dat 800V aankan een groot voordeel heeft voor wagens met die architectuur. 400V wagens worden bij beide even snel geladen.
Aan hoeveel kWh geraakt die aan een 400V lader?Tesla alleszins niet. Die geraakt niet voorbij 190kW op een 800V lader.
250kW.Aan hoeveel kWh geraakt die aan een 400V lader?
Aan hoeveel kWh geraakt die aan een 400V lader?
En tussen welke SOC percentages?
Mijn BMW doet netjes 205 kW zoals in het boekje, maar enkel tussen een SOC van 0% (nog niet geprobeerd, maar wel 6%) en pakweg 35%, dan begint dat al snel te zakken.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds totaal praktisch vind.
Lijkt mij straf. Dat valt in principe niet binnen de specs van de Tesla. Een 800V architectuur wagen kan dat perfect. 400V nope. Tesla met zijn 25 - 28 minuten van 10 - 80% is op basis van die technologie al zeer mooi.Onlangs voor het eerst aan een suc (geen idee welk type) geladen met een model Y en ik haalde toch rond de 180 de hele tijd van 40 tem 80%. Heb nog een screenshot van 176kW aan 59%. Volgens die website zou ik daar op 75kW moeten zitten of zie ik iets over het hoofd..