En met deze temperaturen is 40km te weinig om de batterij voldoende op te warmen om zeer snel te kunnen laden. Al moet ik eerlijk zijn dat ik toch wel verschoten was, van hetgeen ik erdoor jas. 30kwh /100km.
Mijn range bij 80% is dan iets van een 200km. Is wel pijnlijk. Maar bon, het gaat en het is zeer leuk om mee te rijden.
Dat is idd heel veel.30 is wel héél veel.
In putteke winter met alle toeters en bellen aan van chauffage en co, en veel snelweg kom ik nooit boven de 23 gemiddeld.
Mijne i4 M50, verre van de meest efficiente EV's, zit bij dit weer aan 24 à 25 kWh/100km (19 à 20 in de zomer).
En ik ben een koukleum, en heb een hekel aan met een jas aan te rijden, dus 21.5° in de wagen.
Wel voorgeklimatiseerd terwijl hij aan de lader hangt, indien ik niet voorklimatiseer zijn de eerste paar km ook aan >30 kWh/100km, met de warmtepomp, zetelverwarming etc vollen bak om de vrieskoude uit de wagen te krijgen.
Maar dat is dan ook maar de eerste 5 minuten, dan stabiliseert die terug naar die 24 à 25 kWh/100km.
80% range dikke 300km dus, 100% range 360 à 370 km.
Wel ondervonden/verschoten met eens naar Schiphol te rijden, hoe fel uw verbruik zakt aan 105 km/h ipv 130 km/h, dat is bijkanst 20% meer reange!
. Is wel pijnlijk. Maar bon, het gaat en het is zeer leuk om mee te rijden.
.
. Wat je als echte SUV zou kunnen claimen zoals ook de door u vermelde jeep.
Best wel leuke wagen maar ik merk al snel dat sommige dingen die ik nu al heb op mijn iX3 (van 2021), NIET aanwezig zijn op deze EX90. Geen lane keep assist zoals ik nu heb, geen wireless Apple Car Play (wtf?), traag systeem als ik bepaalde apps open. En ik mis eigenlijk wel die draaiknop 

Wel jammer dat vermogen beetje achterblijft (max 220pk, en alles op de voorwielen, ook jammer) maar desalnietemin: een schot in de roos.